Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jättäisitkö yksivuotiaan neljäksi yöksi vieraalle hoitoon?

Vierailija
07.07.2016 |

Miksi voisit jättää tai miksi et?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jättäisi enkä jättäisi edes kaksi vuotiastani, liian pieni. Kyllä sitä ehtii myöhemminkin!!!!

Vierailija
2/25 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jättäisi monelle tutullekaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan mainita että itse en ole jättämässä mutta ystäväni on. Haluan vaan kartoittaa että mitä tällaisesta laajemmin ajatellaan.

-ap

Vierailija
4/25 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan jättäisi missään tapauksessa. Ei niin tärkeää menoa olekaan, että pitäisi vuoden ikäinen jättää neljäksi päiväksi hoitoon vieraalle. 

Vierailija
5/25 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jättänyt omiani. En jättäisi. Liian pieni olemaan erossa niin kauan. Enkä olisi raaskinut itsekään olla hänestä erossa.

Onhan niitä jotka jättää. Kai pakon edessä jätetään, mutta ei kai huvikseen?

Jostain psykologian oppaasta joskus luin, että 1 vuosi ja yksi yö. Elli vuoden vanhan voisi jöttäää yhdeksi yöksi vieraalle.

Riippuu varmaan siitäkin, että kuka se vieras on. Jos se on esim. henkilö joka on tosi tuttu ja jota lapsi usein näkeen esim. isovanhempi, niin silloin helpompi laoselle.

Harvoin tavattavalle...jota lapsi ei hyvin tunne tai, jota lapse aristaa...en jättäisi yhdeksikön yöksi.

Jos äiti on ihan uupunut, niin yökyläilyä voi olla pelastava.

Että miettisin miksi.

Vierailija
6/25 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jättäisi. En, vaikka psykologian opas suosittelisi.

Vierailija
7/25 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mille vieraalle? Siis lapselle täysin tuntematon? Itse voisin jättää korkeintaan omille vahemmilleni, mutta he ovat elämässämme mulana lähes päivittäin. En jättäisi esim siskoilleni, joita tapaan noin kerran kk. Vieraalle en missään nimessä.

Vierailija
8/25 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jättäisi edes tutulle yhdeksi yöksi vielä. Yleisesti sanotaan, että yksi vuotias voi olla yhden yön, kaksivuotias kaksi yötä, kolmevuotias kolme yötä jne. erossa vanhemmistaan. Itse en kyllä ikinä laittaisi lasta yöksi hänelle vieraan henkilön luokse ellei olisi pakko( sairastuminen, onnettomuus jne).

Vierailija
9/25 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jättäisi vieraalle mutta esim mummolle voisin jättää, on hoitanut paljon muutenkin

Vierailija
10/25 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sais olla aika helvetin hyvä syy että suostuisin jättämään. Tyyliin pakon edessä. Tutulle kyllä voisi mutta neljä yötä kerralla kuulostaa Liian paljolta suoraan.

Vierailija
11/25 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jättäisi.

Esikoinen oli mummon luona viikonlopun kun oli 1v 1kk ja meinasin minä itsekin kuolla ikävään :D

Vierailija
12/25 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mama4 kirjoitti:

Mille vieraalle? Siis lapselle täysin tuntematon? Itse voisin jättää korkeintaan omille vahemmilleni, mutta he ovat elämässämme mulana lähes päivittäin. En jättäisi esim siskoilleni, joita tapaan noin kerran kk. Vieraalle en missään nimessä.

Vieraalla tarkoitan tässä perheen ulkopuolista henkilöä joskin tämä kuuluu lähisukuun. Näkevät lapsen kanssa joitakin kertoja vuodessa.

-ap

Vierailija
13/25 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäisin pakkotilanteessa, en muuten. Jos vaikka molemmat vanhemmat sairaalassa tms.

Vierailija
14/25 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jättäisi. En varmaan jättäisi noin pientä edes mummulaan neljäksi yöksi. Eri asia jos on jokin pakottava syy, toki, kuten jos joutuu sairaalaan tms eikä paljon kysellä mielipiteitä.

Tavallisessa tilanteessa: en. Liian pieni. Eikä äitikään kestäisi eroa...

Vierailija
15/25 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on lapsi ollut 1-vuotiaasta alkaen vuodessa 1-4 yötä hoidossa isovanhemmalla tai tädillään. Hoito kuitenkin siten, että hoitaja tullut meille kotiin, jolloin tutut lelut ja paikat kuitenkin.

1-2 v oli max. 2 yötä kerralla hoidossa. Myöhemmin ollut jonkun kerran 3 tai 4 yötä (en enää muista tarkalleen).

Vierailija
16/25 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jättäisi. Kohta kolmevee esikoinen on ollu yhden yön hoidossa muualla kuin kotona (kotonakin hoitajana joko meidän äiti tai isänsä ja aamulla olen kotona kun herää) 10kk vanhana, ja syyllistän itseäni siitä vieläkin. Kyseessä oli kuitenkin oma siskoni joka on pojan kummitäti, että vähän turhaan.

Nyt täytyy ehkä opetella pyytämään silloin tällöin apua, kun jäin yksin kahden alle kolmivuotiaan kanssa.

Missään nimessä en jättäisi edes muutamaksi tunniksi vieraalle.

Minulla on kaveri, joka toimii niinkuin sinun kaverisi. Löysin fbstä vuosia vanhan päivityksen ajalta, jolloin minä olin vasta alkanut seurustelemaan lasten isän kanssa ja hän oli saanut vasta tyttönsä. Fiilistelin silloin, mihin ottais äkkilähdön ja hän ilmaisi kovasti haluavansa kys. Ajankohtana myös. Sanoin, että hällähän on laps, ei taija pystyä. Vaan sehän oli kuulemma jo puolvuotias sinä ajankohtana, jolloin reissua suunnittelin niin eiku vaan mummulle tai isälleen...

Vierailija
17/25 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs niin tärkeää ystävälläsi on? Ruisrock ja parin päivän toipuminen?

Ei, en jättäisi lastani niin pitkäksi aikaa.

Vierailija
18/25 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakottavassa tilanteessa voisin jättää henkilölle johon voin itse luotaa, esim. lähisukulaiselle. Pakottava tilanne olisi kuitenkin jotakin muuta kuin lomamatka. Kaksi vuotiiaan olen jättänyt useammaksi päiväksi hoitoon sisaruksen sairaalahoidon ajaksi (me molemmat vanhemmat olimme sisaruksen kanssa sairaalassa monen sadan kilometrin päässä).

Vierailija
19/25 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos mielipiteistänne. Näin ajattelinkin mielipiteiden jakautuvan. Yritän olla arvostelematta kenenkään valintoja mutta hieman tuntuu surullisesta se että kaveri pystyy jättämään noin pienen hoitoon noin moneksi yöksi. Eikä tosiaan ole mitään muuta syytä kuin että loman alettua kaverini haluaa lapsivapaata aikaa. Eikä ole mitään jaksamisongelmia tai huonosti nukuttuja öitä taustalla. Jokainen tietysti tyylillään mutta ajattelen että en itse edes pystyisi eroamaan noin pienestä lapsesta saati sitten lapsen kannalta kun ei vielä osaa puhua tai muutoinkaan käsitä noita tilanteita.

-ap

Vierailija
20/25 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätin neljäksi päiväksi, isoveli 2v oli myös samalla.  Mummulla olivat, me oltiin häämatkalla formuloita katsomassa Unkarissa. Mummu asui pitkän matkan päässä, oltiin ensin kaikki yö siellä. Se onkin meidän ainut ees vähän pidempi hetki erossa lapsista. Nyt lapset 2v, 4,5v ja 6v. Menevät kahdeksi yöksi mummulaan ja en malta odottaa lauantaita ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kaksi