Haluan permanentin, hiuslaatu hylkii sitä, help!
Elikkäs, minulla on tosiaan hiuslaatu sellainen tyypillinen eli lasimainen, liukas, piikkisuora.
Joskus kultaisella 90-luvulla mulle yritettiin tehdä useita permanentteja mutta ne ei vaan onnistuneet, hiukset oli ja pysyi suorana. Silloin oli pitkät hiuksetkin.
No nytkin on pitkät hiukset mutta määrällisesti vain puolet entisestä. Ajattelin jos leikkauttaisi vähän yli hartioiden ja koittaisi sitä permanenttiä.
Mutta mistä se siis johtuu ettei se joskus vaan onnistu? Mitä siinä voi tehdä etukäteen itse tai mitä kampaaja voi tehdä eri tavalla jos ongelma on jo tiedossa?
Kommentit (6)
Ei nykyään taida kuin mummot tehdä permamenttejä.
No en mä siitä välitä, oonpahan sitten yksi mummoista :)
Olisi kiva saada vähän volyymia ja karheutta hiuksiin, ei edes ponnari pysy näissä kun valuu pois. En minä ihan säkkärää edes ajatellut vaan laineetkin riittää.
laita illalla letit tai nuttura kosteaan tukkaan.
Joo, olen kokeillut. Mutta ne suoristuu muutamassa tunnissa.
Olen kokeillut kaikki mahdolliset hiusmuotoilutuotteet ja osa toki antaa rakennetta että saa vaikka sen ponnarille pysymään mutta kiireiseen arkeen kaipaisi jotain pidempikestoista ratkaisua.
Kyllähän kampaaja toki mulle sen permiksen tekee mutta kuten aiempi kokemus kertoo, kampaajallekkin tulee yllärinä se ettei hius kiharru. Hyvää sinänsä myös se ettei kyllä kärsikkään.
Jotkut aina puhuu että joku kampaaja osaa tehdä kiharat tälläisiinkin hiuksiin mutta mikä se taika sitten on ja mistä sellaisen kampaajan sitten löytää?
Jos permanentti on tehty viimeksi 90-luvulla, niin aineet ovat takuuvarmasti kehittyneet.
Selitä tilanteesi taitavalle kampaajalle ja varmista, onnistuuko.
Mummopermanenteista kirjoittaneelle tiedoksi: mm. syöpähoidot kiharruttavat hiukset ja kaikki me emme harrasta suoristusrautojen käyttöä.
Eikö kellään ole kokemusta samasta asiasta?