ahdistaa kun ei työtä mihin palata äitiyslomalta
Mulla loppui määräaikaisuus ennen äitiyslomaa, ja nyt siis ei työtä mihin mennä kun äippäloma loppuu. Kuitenkin olen niin uupunut vauva-arkeen. Vauvan hoito on kovin mekaanistakin mulla jo. Työnhakuun ei juuri ole aikaa toisaalta ei niitä paikkojakaan ole oikein. Ei ole mitään mitä odottaa. Tulevaisuus jotenkin pelottaa.
Kommentit (9)
Monia ahdistaa myös lomalta paluu työhön, joitakin ahdistaa se, ettei ole työtä.
Olen miettinyt myös lisäopiskelua mutta raha-asiat huolestuttavat.
Mulla sama tilanne, töitä tehnyt samassa työpaikassa määräaikaisella sopimuksella useamman vuoden, mutta nyt ei enää ole paikkaa minne palata lomien jälkeen. Jään nyt kotiin kotihoidontuelle, mutta toivoisin kuitenkin löytäväni töitä viimeistään ensi syksynä, hieman ahdistaa, koska ei ole paikkoja mitä edes hakea...
Mulla on sama tilanne. Määräaikainen projekti päättyi kun äitiysloma alkoi eikä jatkoa ole. Vähän huolettaa tulevaisuus, varsinkin kun asunnon remonttikulut tuleekin olemaan paljon alkuperäistä kustannusarviota isompia.
Toisaalta yritän ajatella positiivisesti, nyt on hyvä syy olla kotonakin, jos töitä ei heti löytyisikään. Lisäksi olin jo vuoden ainakin ollut turhautunut työhöni, nyt olisi hyvä sauma etsiä uutta, mielekkäämpää työtä. Rahallisesti pärjätään kyllä jonkin aikaa, säästöjä on hyvin kasassa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla loppui määräaikaisuus ennen äitiyslomaa, ja nyt siis ei työtä mihin mennä kun äippäloma loppuu. Kuitenkin olen niin uupunut vauva-arkeen. Vauvan hoito on kovin mekaanistakin mulla jo. Työnhakuun ei juuri ole aikaa toisaalta ei niitä paikkojakaan ole oikein. Ei ole mitään mitä odottaa. Tulevaisuus jotenkin pelottaa.
Nyt sinulla on tilaisuus keskittyä lapsiisi ja välttää laitokseen sullomisen. Parasta mitä voi olla, nauti siitä.
Mä olen ollut kolme vuotta kotona lasten kanssa ja syksyllä pitäisi hakea osa-aikaista työtä ja suoraan sanoen jännittää. Ennen kotiin jäämistä opiskelin 2 vuotta, eli olen viimeksi 5 vuotta sitten ollut töissä. Työtilanne myös aika huono ja kokemus uudelta alalta lähes olematon. Miehellä onneksi työtilanne hyvä, mutta pitäis kai itsekin jotain elannon eteen tehdä.
Mikä koulutus?