Lapsiesi määrä ja sukupuoli
Hei, olen ensiodottaja ja kuulimme pari kuukautta sitten odottavamme tyttöä. Toivoimme todella molemmat poikaa ja on ottanut aikaa sulatella tätä.
Emme ole hankkineet vauvalle mitään emmekä ole edes puhuneet juurikaan asiasta rakenneultran jälkeen. Ainoa mitä mies minulle sanoi oli "älä sure, sä pääset tekemään kaikkia tyttöjen juttuja". Raskaus oli vahinko ja minulle "kova pala" kun mies taas alkuun oli niin innoissaan. Ei ole enää. Ei silittele mahaa tai puhu vauvasta mitään.
Juhannuksena mies hieman humalassa toivoi että voisimme yrittää vielä poikaa. Alan jo itse olla sinut tämän tyttöjutun kanssa mutta toivoisin silti saavani myös pojan tulevaisuudessa, en näe itseäni tytön äitinä. Tuntuu typerältä miettiä jo uutta raskautta kun edellinenkin on vielä "vaiheessa" ja pelkään ettemme koskaan saakkaan poikaa. Emme halua enempää kuin max 2 lasta. Mitä jos saamme vain tyttöjä? Ei olisi pitänyt ruveta tekemään lapsia ollenkaan niin ei tarvitsisi stressata.
Kommentit (19)
Odotan poikaa, lapsia ei ennestään. Alussa odotin, että olisi ollut tyttö et pääsee tekeen kaikkia tyttöjen juttuja mut nyt tähän on jo tottunut.
Otsikon kysymykseen vastaus: 2 lasta, molemmat poikia.
Yksi enkelivauva, tyttö. Viime aikoina olen jo ajatellut että jospa pian jo voisi kääntää uuden sivun ja yrittää taas...
Ole iloinen lapsesta, älä sukupuolesta.
Kolme lasta, kaikki poikia. Ovat syntyneet -90 luvulla, oli silloinkin ultra, mutta ikinä eivät sanoneet, kumpi on tulossa. Mieshän se on, joka "määrää" sukupuolen, jos vähääkään olette olleet biologian tunnilla korvat auki. Jos yhtään lohduttaa, niin on sellainen sanonta, että suuret rakastajat tekevät tyttäriä.
Tuotte elävästi mieleen yhden vanhan tuttavan, joka kysyi mieheltään raskauden alkuvaiheissa, toivoiko tämä tyttöä vai poikaa. Miehen vastaus oli "ei tänne mitään rakoperseitä tarvita."
Minusta näin ajattelevat ja puhuvat ihmiset voisivat olla lisääntymättä.
Valitettavasti moni sellainen lisääntyy joka ei tarvisi yhtäkään lasta.
Melkein toivoisin että teillekin silmät aukenisivat ja pääsisitte konkreettisesti huomaamaan että tärkeintä on se että lapsi on terve, mutta en sitä toivo sillä eihän vanhempien typeryys lapsen vika ole.
4 tervettä lasta.
Ihan sama kumpi on, kunhan ei ole perussuomalainen.
Kaksi lasta, molemmat poikia.
Olisin yhden pojan jälkeen toivonut vähän enemmän tyttöä koska olisi mukava kokea molemmat, mutta nyt näin kahden pojan äitinä on vaikea kuvitella itseään tytön äidiksi. Jos kolmas lapsi tulisi, niin voikin olla että toivoisin jopa poikaa enemmän vaikkei sillä sukupuolella lopulta olekaan mitään merkitystä.
Viisi lasta, iät 12, 13, 15, 17, 22.
Kaikku transdeksuaaleja
Kaksi tyttöä, olen heistä niin onnellinen. Varmaan pojatkin olisivat ihan kivoja, mutta ajatus tuntuu oudolta, kun tyttöihin tottunut.
Sellaisten, joilla sukupuolella on merkitystä, ei pitäisi koskaan kysyä sitä ultrassa. Syntynyt lapsi on helpompi mieltää ihmiseksi eikä pelkäksi sukupuoleksi. Synnytyssalissa sitä voi hetken ihmetellä, miten sieltä nyt tuota merkkiä tuli, mutta sitten jo vauvan hoito ja muu tohina vie mukanaan.
Mutta jos on kysynyt ja sitten harmittelee monta kuukautta, niin menee monta iloa ja onnen hetkeä odotuksesta sivu suun
Yksi poika ja ultrassa tästä toisesta annettiin vahva poika lupaus :)
Tämä toinen raskaus on ollut kovin erilainen (pahoinvointia, paino ei meinaa nousta vaan enempikin laskee, selkäsärkyjä jne) niin jotenkin ajattelin odottavani tyttöä. Ultrassa kuitenkin viuhtoi pippeli joten uskottava se on että raskaudet voivat olla kovin erilaisia vaikka sukupuoli olisikin sama.
Pienokaisellamme on ultran mukaan kaikki hyvin.
Yksi tytär. Luulin saavani pojan, yllätys tuli sitten synnärillä. Kyllä siihen asiaan tottuu, vaikka on asennoitunut ajattelemaan toista sukupuolta. En minä nyt tuota enää toiseenkaan vaihtaisi.
Olet säälittävä :(