***ELOKUISET KOHTI MAALISKUUTA!!!***
Kommentit (18)
Meillä poika kanssa vähän nuhainen. Ei ole varsinaista flunssaa (kai...), koska jaksaa touhuta ja on tavallinen iloinen itsensä. Mutta aamulla vinkui n klo 6 ja kun kävin tuikkaamassa tutin suuhun, pojalla paloi käämi, kun nenu oli niin tukossa, ettei tuttia voinut imeä. Suihkautin vähän suolaliuostippoja - eivät tuntuneet auttavan. Niinpä yritin vähän " nenäimurilla" imeä räkää pois - ei tainnut sekään oikein onnistua, poika vain raivostui. Onneksi nukahti sitten vielä jotenkin, mutta piipitti koko ajan, kunnes heräsi. Tai taisin herättää, kun taas yritin putsata sitä pikku nenää.
Vähän paskempi juttu, jos nyt on nuhanenä, sillä vkonloppuna pidettiin vähän unikoulua ja tuntui sen verran ainakin auttavan, että viime yönä tuo klo 6 ininä oli vasta ensimmäinen! Toivottavasti tukkoinen nenä ei nyt pilaa hyvin alkanutta hommaa, en jaksaisi unikoulua ihan heti uudelleen, on se sen verran rankkaa hommaa (sekä äidille että varsinkin pikkuiselle).
Mites teillä muilla vauvelit jaksavat olla hereillä? Meillä poika jaksaa välillä olla 4h, mutta sitten taas joskus vain n 1,5h:n jälkeen alkaa kitinä ja silmän hinkkaaminen. Yritän pitää aika tarkkaa rytmiä, mutta välillä on vähän hankalaa, kun toinen ei jaksakaan olla yhtään hereillä. Päiväunia meillä nukutaan nyt kahdet, joista varsinkin myöhäisempiä pitää aika tavalla " auttaa" , eli heiluttaa vaunuja puolet ajasta, jotta poikanen nukkuisi tarpeeksi pitkään. Kolmet päikkärit olisivat meinaan aivan liikaa tällä hetkellä.
No juu, nyt taitaa olla taas " hajuhaitan" poistoaika... :)
meillä poika ollut kans nuhainen jo yli kuukauden(viikon tauko välissä) nyt siis jo 2 viikkoa, mutta ei myöskään muuten kipeän oloinen, räkä vaan valuu ja välissä ihan kamalaa jankkia saa kaivaa sieltä että toinen pystyy hengittämään.
meillä oli esikoinen oksennustaudissa(2,5v) la-su, tänään ei (kop kop) oo vielä oksentanut että toivottavasti meni jo ohi. Sain nimittäin la-su yönä sellaen lastin niskaan että huh huh, meni lakanat vaihtoon ja äiti ja tyttö suihkuun ja kello oli 5 aamulla..no onneksi päästiin sitten vielä vähäksi aikaa nukkumaan. Toivottavasti ei vaan vauvaan tartu.
6kk (tai no 6,5kk)neuvola ois perjantaina, sitten selviää meidän mötkyn mitat.
Pitäs itekki rueta pitään pojalle unikoulua tms kun herätyksiä tulee 2-3 ja tissiä pitää antaa vaikkei kyllä vaikuta nälkäiseltä. Oon tässä odotellu tuon nuhan lloppumista, mutta sitä ei vaan näy....
joo mutta nyt nukutusyrityksiin, uloskaan ei taida tänään vielä päästä.....
mukavaa viikkoa kaikille!
menee meillä miten sattuu, yleensä aamu unet, iltapäiväunet ja iltaunet ja pituudeltaan 15min-1,5h, nyt eilinen esim meni vaan 15min pätkissä joten tais olla jopa neljät tirsat. Ois kyllä kiva kun nukkuis vähän enemmän, omankin jaksamisen kannalta, alkaa oleen pää leviämispisteessä....
joo mutta kevät tulee jospa se mielikin kirkastuis jossain vaiheessa
Kun poika meni unille. Eli pääasiassa meilläkin nukutaan kahdet päiväunet mutta koska poika aikaistaa aamuja koko ajan (tänään alkoi jo 6.30 vehtaaminen jonka jälkeen kävin 2 kertaa rauhottamassa/kääntämässä ennen ylösnousua klo 7.10) niin välillä on pakko nukkua kolmet unet. Ja riippuu myös ekojen unien pituudesta. Jos ne ovat pitkät 2-2,5h voi olla että selvitään kaksilla unilla, mutta jos jää esim. tuntiin niin yleensä sitten kolmet. Että riippuu ihan päivästä. Turhaa tehdä turhan tarkkoja rytmejä meillä.
Yöt ovat siis meillä levottomia, poika heiluu, kierii ja pyörii ja epäilen vahvasti hampaita syyksi. Kun ne vaan sieltä puhkeisivat! Ensin luulin että tulevat ensin ylös koska ikenet oli turvonneet mutta nyt tuntuisikin tulevan alas. Tai sitten vain luulen eikä tule moneen kuukauteen minnekään :O!
Te joilla on allergioita, mistä ootte huomannut jos jokin ei sovi?! Meillä kun on ollut enemmän tai vähemmän kitinöitä jo yli kuukauden niin en osaa erottaa enää :) Mitään muuta allergiaa en ole itse diagnosoinut kuin maidon ja silloin oli kanssa kitinää koko ajan mutta myös hurjasti ilmavaivoja ja kakan ähellystä, niitä ei oo nyt.
Pitäis kai tehdä jotain. Oli muuten -18 mutta laitoin pojan parvekkeelle, kohta siinä on varmaan turhan lämmin kun aurinko paistaa.
Ei mitään ihmeellistä täällä. Koko ajan opitaan ryömimään enemmän ja nopeammin, onneksi vielä kuitenkin aika hitaasti. Pyöriminen on vähentynyt, koska osaa tosiaan jo hitaasti mennä eteenpäin. Sitterissä pukerretaan istumaan, muttei kuitenkaan lattialla. Eikä kyllä istu vielä syöttötuolissakaan vielä.
Meinasin pikkuhiljaa lopetella imetystä, mutta vaikka pienempänä kelpasi pullo niin nytpä sitten ei. Äsken kun oli tytöllä nälkä niin sain menemään 40 ml ja sitten alkoi pullon pureskelu. Pyörittelee vain tuttia suussa eikä ime. Ehkä ei sit pidä maidon mausta, tiedä häntä. Olen kokeillut nokkamukistakin, muttei tykänny siitäkään. Harmi jos tää menee siihen kun isommillakin, ettei juoda maitoa ollenkaan. Isommatkin joi vain vetä imetyksen lopetuksen jälkeen ja jouduin laittamaan maitojauhetta puuroihin ja syöttämään jugurttia lisäksi. Nyt kyllä yritän sinnikkäämmin.
Ei tuo tissikään kyllä nykyään sen paremmin kelpaa, päivällä yhtä tappelua. Yöllä sitten kyllä kelpaisi, mutta yöthän on nukkumista varten. Sain jo vähennettyä kahteen yösyöttöön, mutta viime yönä taas neljä kertaa, hohhoijja. Olen nukkunut varmaan yhteensä kolme tuntia kun ei unikaan niin helposti tule ja olo on sen mukainen.
Crosstrainer tuli ja olemme miehen kanssa sillä jo vähän tehneetkin. Täytyy aloitella varoen, ettei mene maku koko hommaan. Kesäksi kuntoon! Mutta nyt kahville, että jaksaa valvoa päivän...
Kukka ja Enni
Itse asiassa kahden minuutin päästä tasan 6kk! eli 10.24. Ei oo hirveitä kirjotus inspiraatioita ollu,vaikka joka päivä olen lueskellut teidän jutut! miehen siskon poika on ollut meillä torstaista asti ja on varmaan sunnuntaihin asti,kun ei halua kotia lähtee = ) Tuosta on jo niin kivasti apua (ikää kohta 8),että mielelläni pidänkin täällä = ) Eipä meille mitään normaalista poikkeavaa,ruoka maistuu ja yöllä heräillään se keskimäärin 5 kertaa! Hyvät päivänjatkot kaikille! -Siiricata&Aatu 6kk-
Sen verran tulin vaan kommentoimaan Babyn allergiakyselyille, et meillä allergiaoireet ilmenee just hirmuisella yölevottomuudella ja masuvaivoilla, ripulilla ja poskien ihottumalla. (Meillä siis todettiin viivästynyt suolisto-oireinen maitoallergia)
Aluksi oli käytössä Almiron Pepti, mutta tuntui että tilanteeseen ei tullut mitään muutosta ja allergologi kirjoitti reseptin Nutri Juniorille joka tuntuu sopivan hyvin. Heräilyjä on edelleen mutta ne 10 herätystä on vaihtunut n.3 herätystä/yö. Noh, nyt ollaan oltu 2 vkoa nuhassa/pikku kuumeessa joten en tiedä onko maidolla jotain osuutta asiaan, vai kenties mahdollisilla vilja-allergioilla? Noh, huomenna taas jututan allergologiamme, sitten on luvassa epikutaanitestit jne...
Niiiin se pointtini oli Baby sulle, että oletko ihan varma että Almiron sopii teidän vauvalle? Sehän on maitoproteiinista tehty korvike, mut se proteiini on jotenkin pilkottu (mitä lie tarkoittaakaan), eli jos vauveli on oikein allerginen maidolle niin se Almironikin voi olla liikaa...:-/ Noh, tsemppiä teille, tiedän mitä se on kun vauveli heräilee ja masuvaivaa riittää!!!
Jahas, siirryn piirtelypuuhiin esikoisen kanssa. Tsemppiä vaan kaikille!!!Aurinkoisin kevätterkuin
Solararc+pesue
Meniköhän toi nimimerkki oikein :) Kiitos kommenteista!
Meillähän siis tosiaan pohditaan sopiiko Almiron pepti. Eli pojalla oli 3 viikon ripuli joka todennäköisesti oli virus, mutta koska kesti ja kesti niin vaihdettiin Almiron neocateen. No silloin alkoi kitinät! Pikkuhiljaa ripuli loppui ja palattiin Almironiin, mutta ripulia ei ole enää. Kitinään ei tullut mitään muutosta oltiin kummalla maidolla tahansa. Yötkin olivat erinomaisia paitsi nyt viimeisen viikon. Joten odottelemme josko ne hampaat puhkeaisivat tai sitten näkyisi selvästi muuta oiretta jolloin kokeillaan uudestaan Neocatea. Toivottavasti ei tarvitse.
mietin minäkin. Kun toisaalta tuntuu, että kolmet päikkärit huonontavat yöunia (ja nyt jo herää heti 6 jälkeen höpöttelemään), mutta taas kahdet unet johtavat helposti siihen, että on iltaisin toooosiii väsy, räyhää vaan lattialla ja sylissä vääntelehtii. Syöminenkin on sitten helposti tappelua, ei jaksa keskittyä. Eli pyrin siihen että nukkuu vain kahdet unet, mutta jos on kovin väsy niin sitten on pakko antaa ottaa pikku hornakat.
Me syötiin ennen puuroa aamulla ja illalla, mutta nyt annan aamulla vellin, sitten välipalaksi maitoa, lounaaksi lihakasvismössön ja hedelmää, taas ennen toisia päikkäreitä maitoa tai jos ollaan kovasti ulkoiltu niin velliä ja sitten puuroa ja hedelmää iltapäivällä. Ennen nukkumaanmenoa syödään velliä, koska sitä jaksaa lussuttaa pullosta. Iltapuurot meni usein vaan pitkin matinvatia eli purskautteli sitä suustaan ja töhri itseään ja minua.
Meidän poika ei kovin paljon kiinteitä jaksa syödä, semmoisen puoli bonapurkillista ja ehkä kolmasosan hedelmää. Puuroa annan n. 0,5 desiä ja siitäkin helposti jää. Teen aika paljon itse ruokia, mutta valitettavasti kaupan lihamössöt tuntuvat maistuvan paremmin :-(
Hedelmäsoseet ostan valmiina ja puurojauheet on niitä lastenjauheita. Tavallista kaurapuuroa olen kokeillut, mutta se pitää sauvasekoittimella muussata ennen kuin menee kurkusta alas. Maito ja velli ovat herkkua, vaikka joskus sekin on sellaista tutin jauhamista ikeniä vasten.
Itse alan hiukan kärsiä tuosta yöheräämisestä. Pitäisi varmaan alkaa mennä nukkumaan heti kun poika nukahtaa, niin saisi nukuttua kunnon unet. On vähän sellainen pöpperöinen olo koko ajan ja sitä oloa ei helpota tieto, että kaikki muutkin äidit ovat yhtä väsyneitä:-) Mies hoitaa kyllä iltaisin, viikonloppuisin ja aamulla, mutta viikolla minä teen yöhommia, koska miehen on pakko saada levätä että jaksaa tehdä töitä. Tosin sanoi minusta ihanasti viikonloppuna: " kotiäiti päivystää 24 tuntia, 7 päivää viikossa eli on aina töissä" . Eli tietää kyllä etten minä täällä vain netissä surffaa tai lekottele päivisin.
Meillä poika herää yöllä yleensä kaksi kertaa. Ensin herää joskus 24-02 välillä ja silloin pitää käydä korjaamassa tuttia ja sanomassa että on nukkumisaika. Sitten 5 maissa syödään ja sen jälkeen nukkuu huonolla tuurilla vain tunnin tai sitten kolme...eli vähän on vielä vaihtelua tässä rytmissä.
Jaksamisia ja iloista maaliskuuta kaikille!
Minttu
Pikaisesti yritän ehtiä kirjoitella kuulumiset, ukkeli nukahti ekoille unilleen puolisen tuntia sitten. Nuhanenuille paranemista! Meillä ei vielä ole varsinaisesti nuhaa ollut *koputtaa puuta*, mutta nenässä on ollut jo kuukausikaupalla kuivahkoa räkää, jota ollaan lioteltu natriumtipoilla ja kaiveltu pumpulipuikolla (poika antaa tosi hyvin kaivaa, pää pysyy paikallaan eikä yhtään rimpuile). Yöllä poika kuorsaa silloin tällöin, eli vähän limaisuutta on ollut.
Naapuri, joka oli kateissa pari kk, on palannut kotiinsa ja alkanut taas polttaa sisällä, josta seuraa se, että savu tunkee meidän eteisen kaapista sisään ja lopulta jopa makuuhuoneeseen asti. Eli meidän perhe tupakoi nukkuessaan, myös poitsu. Lievästi sanottuna se ärsyttää kovin (olisin voinut käyttää vahvempiakin ilmauksia...) mutta muuta ei liene tehtävissä kuin muuttaa itse majaa. Mur!
Päikkärikysymykseen vastausta: kolmet-jopa neljät unet päivässä. Ekat puolitoista tuntia heräämisestä ja voivat olla puolesta tunnista jopa neljään tuntiin - tosin maratonunia harvemmin nykyään-, tokat päikkärit kello 13-14 maissa ja kolmannet klo 16 tienoilla, ja joskus siis neljännet, jos edelliset on kaikki olleet lyhyitä, klo 19-20 maissa, tosin ne on aina hyvin pikaiset.
Kerhokaverin äiti sanoi, että heillä pidetään lapsi puoliväkisin hereillä niin, ettei klo 7 illalla enää nukuta päiväunia, ja se on kuulemma auttanut nukkumaan koko yön putkeen, mutta meikä on liian pehmo vinguttaakseen pientä väkisin ylhäällä, kun näkyy selvästi, että uni olisi.
Yöt on menneet ihan kohtuu hyvin, ei voi valittaa - ainakaan paljoa. La-su välinen yö oli isin valvomisvuoro, eikä poju tarvinnut pulloa ollenkaan. Pari kertaa inahti ja rauhottui heti kun isi pyllylle taputti. Viime yö taas oli pikkuisen erilainen: heräsin klo 1 yöllä siihen, että jäbä oli hereillä ja kuiskutteli nallelleen. Sitten alkoi kääntyileminen ja inahti jo siihen malliin, että - Äiti hei, sun kuorsaus loppui. Tiedän, että valvot ja missä se tutteli viipyy?! Kävin 120 ml ja se hävisi hetkessä. Ukkeli ei vaan nukkunut. Alkoi päristellä, kiljahdella ja hakata päätään pinniksen reunaan. Ja jalkoja toiseen reunaan. Nostin parempaan asentoon. Kieri takaisin. Pistin kättä masun päälle. Tarrasi jalka-käsi-haliotteella kiinni. Eikä nukkunut millään. Peittelin ja kuiskutin: - Nyt nukutaan, hyvää yötä kulta. Käänsin selän. Jumppa alkoi taas jne. Lopulta klo 2.14 kävin vielä 80 ml tuttelia, joka sitten vei tajun pieneltä kukkujalta. Poika söikin päivällä tosi huonosti, puuroa vaan puolet normaalimäärästä ja kasvissosetta ei ollenkaan, liha-kasvissosetta normaaliannoksen, mut jälkkäri ei uponnut (se on ihme se). Kai hällä sit nälkä oli. Loppuyö oli onneksi rauhallinen, herättiin viis vaille 8.
Että sellainen yö.
Aamulla tyyppi olikin kainaloitaan myöten märkä (Liberot petti taas) mutta hurjan hyväntuulinen, kieri kainaloon ja kuiskutteli korvaan ja näpräsi mun yöpin kuvaa. Puuroa upposi tosi hyvin ja uni tuli jo kymmeneltä. Pistin pesukoneen pyörimään ja seuraavaksi käyn tiskien kimppuun, jos poju vielä nukkuu. Voi että se pikkuinen on rakas! Ja suloinen. Ahh. Mutta siitä se tämäkin päivä kääntyy jo kohta iltapäiväksi, aika kuluu niin nopsaan, ettei tänään muista mitä eilen teki. Kummallista.
Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!
Marjoriit ja ukkeli
on meillä tämä pikkuneiti:( Nenä valuu ihan kamalasti ja yskä on mitä kamalin, mutta mitään ei ole lääkärissä löytynyt....
neiti koettaa olla reipas ja touhuta kaikkea, mutta saattaa sitten yhtä äkkiä nukahtaa lattialle.... Viime yönä heräsi pitkästä aikaa klo 00.30 ja itki sitten tuonne puoli kolmeen asti kun nenä oli tukossa, yskitti ja muutenkin tais ahistaa:) En enää tiedä mitä teen tuolle räkätaudille, Iinan nenän alustakin on ihan palanut jatkuvasta räään pyyhkimisestä.
Perjantaina tauti oli jo hyvällä mallilla mutta lauantai aamuna oli taas kunnon teholla päällä uudestaan, aulkonakaan neiti ei ole ollut viikkoon kun miten tuota tuolla 20 pakkasissa nukutat kun nenä on noi tukossa...
Minä se tosiaan ilmoitin jääväni hoitovapaalle, mutta nyt tulikin usi käänne tähän asiaan, minullahan on oulssa vakituinen työpaikka jonne en palaa kun ei asuta enään oulussa, no nyt sitä mun työpaikkaa kaavaillaan siirrettäväksi tänne:) Joten jos projekti onnistu aloitan työ heti kun äippäloma loppuu huhtikuussa.... No mies pitää mun vanhempainloman lopusta sen 2 viikkoa joten saas itten toiset 2 viikkoa olla hoitamassa lapsia, ja minä yritän saada työvuorot niin että lasten ei tarvitse olla kokopäiväisessä hoidossa..... Saa nyt nähdä miten käy...
Mutta nyt ruokaa tekemään taas vaihteeksi
Marraspallo ja nuhanenä Iina
Tulin ihan vain Babylle kommentoimaan, sori muut ;))
Niin, tuli vaan mieleen että oletko kokeillut nostaa sängyn päätyä ylöspäin? Eli jospa pojallasi olisikin refluksivaivaa tai maito/ruoka muuten vain nousee maatessa ylöspäin ja näin häiritsee yöunta?
Meillä nimittäin auttoi yöuniin se että nostin päätyä ylös. Jos muistat niin meidän samanikäisellä pojalla on maitoallergia epäily (nyt Almiron menossa) ja hän pulautteli myös runsaasti. Eli joko ihan refluksivaivaa tai sitten allergiasta johtuvaa pulauttelua. Lisäksi meidän poika on myös tod.näköisesti kauralle allerginen/masuvaivaa, olen jättänyt sen pois, yöt huomattavasti rauhallisempia. Lisäksi jätin mangon, banaani ja persikka soseet pois. Ja nyt siis pulauttelua ei enää ole.
Mutta mun mielestä voi tuo vauvasi jatkuva kitinä olla ihan tai osaksi niistä hanmpaistakin johtuvaa.. Meidän esikoinen teki hampaitaan pitkään ja hartaasti (max 6 viikkoa), tästä olenkin johonkin viestiketkuun aikaisemmin kirjoitellutkin. lapset on niin yksilöllisiä tuon kivun sietämisen kanssa. Osasyy varmasti vauvasi tyytymättömyyteen on allergiat.
Tälläistä salapoliisin työtä tämä on, kyllä mullekkin jo riittäisi tämä päivittäinen pähkäily... tosin meillä hyvä asia se, että poika on päivisin aina hyvällä tuulella (paitsi nyt tietty kitisee tuossa lattialla kun yritön kirjoittaa tätä ;) )
Voimia!
inkku
maaliskuu alkaakin jo tällä viikolla! En ois sitä tajunnutkaan ennen kuin näin ton otsikon... Ihanaa kevät tulee ja huomenna alkaa dietti... se nyt ei oo kovin kivaa saati helppoa. Mut kyllä läskit saa kyytiä! Tänään alkaa taas arki kun esikoisen kerhot yms. jatkuvat kun hiihtoloma on ohi.
Oltiin tänä aamuna tosi nopeita, ulkona oltiin jo 9.30 jälkeen. Niin ihana auringon paiste, pakkasta oli -12 mut ei se tuntunut yhtään niin kireältä kun aurinko lämmitti. Avakin nukku vaunuissa 1.5h, mikä on harvinaista. Yleensä päiväunet on max. 1h. Meillä nukutaan kolmet unet, ekat siinä 10-11 välillä, toiset 13-14 välillä ja sit vielä 17-18 välillä pienet 30min unet. Nukkumaan menee sit klo 20 ja herää syömään klo 05-06 välillä ja aamuun herätään noin klo 7. Niin tulee siinä yöunille pituutta 11h.
Viime viikolla huomattiin et yks hammas on puhjennu ja nyt viikonloppuna näky jo et viereen on toinen kans tulossa. Toisina iltoina on neiti tuntunut vähän lämpöseltä, voi olla et on vähän nostanu lämpöä, mut en oo jaksanut mittailla. Kiljuminen on tullu taas takasin, jos johonkin leluun ei yllä mahallaan ollessaan niin meteli on kauhee. Varmaan yrittää kiljumalla sitä lelua komentaa.. No sisko ei kestä sitä meteliä ja on heti ojentamassa Avalle lelua joten näyttää se kiljuminen auttavan, heh..
Ava söis soseita vaan pelkästään, eilenkin meni maitoa tosi vähän. Oon antanut ruualla aina vettä, mut tänään annoin maitoa et sais sitä enemmän menemään. Ja sit oon puuron keittänyt aika paksuksi ja löysentänyt sitä sit tuttelilla. Samoin kasvissoseiden sekaan oon lisänny maitoa. Lihoja pitäs alkaa maistattamaan, mistäköhän kannattais aloittaa??
Tänään oon soitellu kahteen paikkaan ja kyselly osa-aika duunia elokuuksi, jään kotiin kotihoidontuelle mut teen siinä sivussa keikkahommia. Avan otan mukaan tai sitten mummi hoitaa, riippuen työstä.
Mut nyt meen keittää kupin teetä ja lukemaan päivän postin kun Avakin nukkuu ja on hiljaista!
Taustalle..
Ja ihanaa kevään odotusta, aivan ihanat ilmat ollu=).
Meillä Joona nukkuu 2-3 päikkärit. Riippuu pitkälti siitä mihin aikaan aamulla herää. ELi jos herää nklo 8.30- nukkuu vain 2. Jos herää aikasemmin niin 3.
Meillä syödään aamuisin puuro, lounaaksi liha/kanaa/kalaa, välipala hedelmä, päivällinen kasvis, velli ja maito. Niin ja maitoo joka aterialla. Yöt nukutaan heräämättä, illalla nukahtaa nklo 21.
Ihanan aurinkoinen ja kiltti poju. Nytkin vaikka hampaat ihan pinnassa, niin ei kiukuttele.=)
Terveitä ollaan oltu*kopkop*. Paranemista vaan muille.
Mut nyt kuuluu ulkoo ääni, palaillaan taas
Minnele ja Joona, kohta jo 7kk...*kääk*
Kyllä minä muistan sut :)
Joo, tää on vähän hakuammuntaa kun miettii onko vaivat hampaista vai ruuista. Mutta koitan olla kärsivällinen ja odotella että ees yks hammas puhkeis, jos siitä sitten yöt vähän rauhoittuu niin tietääpä syyn :=)
Minä kun en haluisi jättää kaikkia kiinteitä pois, johan hetki oltiin ilman ja melkein viikko pelkällä riisipuuro+mustikka yhdistelmällä. Mitään suolioireita pojalla ei vaikuta olevan ja noihin levottomiin öihinkin voi olla niin monta syytä muutakin! Refluksia tuskin on kun poika ei koskaan oksentele ainoostaan röyhtäilee mut ihmekös tuokin kun masu täynnä ruokaa menee lattioita pitkin :=)
Katsotaan. Pitäs laittaa jätkä toisille unille jo ettei menis kovin myöhään :O
No nyt on sitten tämäkin äiti ensimmäistä kertaa elämässään saanut kokea yöherätyksiä :0)! Meillä nimittäin neiti sairastui nuhaan viikonloppuna. Ei ole muuta, kuin nuha ja vähän yskää, mutta ilmeisesti niiin epämiellyttävä olo, että yöllä herätään mooonta kertaa.
Mä olen tietenkin aivan naatti näin päivisin, kun en todellakaan ole tottunut heräämään öisin..
Olen valitettavasti sellainen ihminen, joka stressaa kaikesta. Joten nyt olen aivan hermona tuosta nuhasta. Taitaa mieheltä mennä kohta hermot.
Lekurissa ei ole käyty, kun jostain kuulin/luin/joku sanoi, että ei kannata mennä lekuriin, ennenkuin tulee kuumetta. Tytöllä ollut koko ajan 36.6-36.8.
Tosi touhukas on edelleen ja syö normaalisti.
Mitä mieltä muut on? Kannattaisiko mennä silti lekuriin?
Olen nostanut sängyn päätyä kahdella paksulla kirjalla, sekä laitoin patjan alle tyynyn päätypuolelle.
Pikkuniistäjä on ahkerassa käytössä.
Huoneessa tohisee ilmankostutin.
Just äsken tuuletin huoneen oikeen raikkaaksi ja käänsin lämmitystä pienemmälle, kun aloittamassani pinossa suositeltiin viileämpää huoneilmaa.
Josko nuo tehoisivat!
Tämä nuha sattui huonoon aikaan, kun tyttö viime viikolla heräsi muutenkin parina yönä harjoittelemaan kontilleen nousua :0)! Nyt kun motoriset taidot kehittyy huimasti.
Kaiken muun lisäksi seuraavat hampaat tekevät tuloaan, joten nuhaa ei todellakaan oltaisi kaivattu.
Pienellä raasulla taitaa olla todella levoton ja epämukava olo :' (..
Nyt kahvinkeittoon, jotta pysyisin edes vähän aikaa hereillä...zzzzzzzz
Meille tuli viikon sisäällä 2 hammasta ja yöt ovat katkonaisia, en tiedä tarkkaan miksi. Pyörimällä(vatsalle, seljälle,vatsalle....) mennään eteenpäin, saa olla varulla ettei mitään ylimäärästä lehteä olis lattiaallla. Poitsu on oppinu komenteleman kovalla äänellä TÄÄ-TÄÄ. Meillä sama juttu kun " Kukka-75" , että ei tykkää tuttipullosta(haluan lopettaa imettämisen) , pureskelee vaan sitä, olen kans miettinyt mistä annan seuraavaksi maitoa??
Voi kun väsyttää....
Voimia toisille taistelijoille :)
Poika on aivastellut viikon ja ollut räkäinen ja vaan jatkuu, ei vaikuta flunssalta ja oon alkanut pelätä mahdollista kissa-allergiaa, voikohan jo tässä iässä puhjeta? pitäisi varmaan lähteä kotoa evakkoon niin näkisi. Kitinää meillä on yhä jonkun verran ja nyt on yötkin olleet pitempään risaisia, viime yönä taisi olla 7 tai 8 herätystä. Ikeniä kalvetaan kovasti mutta eipä ole hampaita puhjennut! Kavereiden lapsille tuntuu hampaat vaan tupsahtelevan suuhun että voiko tää tosiaan olla yli kuukauden projekti.
Ripulia meillä ei ole ja koska kitinät jatkuu niin paha sanoa onko masuvaivaa vai ei. Mitään ilmavaivoja ei ole ja kitinät unohtuu täysin esim. pulkkaillessa, kaupungilla rattaissa istuessa, touhutessa kunnolla ym. Kiinteitä meillä menee jo kovasti, aamu ja iltapuuro ja 2 kertaa päivässä sose. Syödään riisipuuroa, mustikkaa, bataattia, mangoa, lisäksi hiukan porkkanaa, vadelmaa ja parsakaalia. Mistään ei erityisesti tule oireita paitsi jos kitinä ja yölevottomuus ainoa oire mutta edelleen epäilen eniten hampaita. Almiron pepti myös käytössä yhä.
Mies palasi taas töihin, kun oli viikon isyyslomalla, jaahas nyt syölttään poika.