TOUKOJEN uusi viikkopino 27.2. -
Huomenta kaikille!
Siiri oppi viikonloppuna aivan yhtäkkiä nousemaan tukea vasten. Oli reilun viikon ajan noussut polviseisontaan ennen kuin ymmärsi, että pääsee tästä vielä ylemmäksikin. Muksahteluja on nyt sitten tullut; niitä ei kait voi välttää.
Hampaita meillä on alhaalla 2 kpl, nämä tulivat muistaakseni 6 kk iässä. Ylös hampaita on tehty jo varmaan pari kuukautta ja nyt toinen ylähammas pilkistää. Siiri yrittää välillä syödessä purra ruokaa niin kuin aikuiset ihmiset, hampaita on vaan vielä aika vähän tohon hommaan.
Harmillista Sannael, että ette pääse Juliuksen kanssa torstaina tapaamiseen. Olisi ollut oikein kiva nähdä teitä! Onkohan muita tulossa kuin toukokuu20 ja crobin...?
Tänään olisi vauvajumppa. Toivottavasti ehditään sinne. Siiri nukkuu ekat päikkärit yleensä klo 9 - 11 tai joskus vähän pidempään. Pitäisi keretä syömään ennen jumppaa, joka alkaa klo 12. Tekee välillä vähän tiukkaa, mutta ei sitä tyhjällä vatsalla voi jumppaamaan lähteä. Ei sitten mennä, jos ei keretä.
Mukavaa viikkoa kaikille!
-Elina ja Siiri (6.5.)
Kommentit (25)
Pitkästä aikaan saan aikaiseksi kirjoittaa muutaman rivin.
Kovasti flunssaa tuntuu olevan liikkeellä. Toivottavasti Wera ja L paranette pian. Meillä flunssa kesti viikon eikä onneksi ollut kovin paha.
Meidän pieni herra oppi 8 kk:n ikäisenä ryömimään ja nyt jo nousee konttausasentoon, polviseisontaan ja seisomaankin tukea vasten. Kovaa vauhtia on kehittynyt kun hokasi liikkeelle lähdön. Omaa tahtoa alkaa olla ja välillä suututaan kun jotain ei saa.
Hampaita on kaksi alhaalla ja nyt on puhjennut kaksi myös ylös. Nyt poitsu on alkanut narskuttelemaan ylä- ja alahampaita yhteen - tosi inhottavan kuuloista. En tiedä johtuuko hampaista mutta maitoa ei juurikaan pullosta suostu juomaan kuin aamulla. Onneksi ottaa huikkia mukista. Ruoka maistuu vaihtelevalla menestyksellä.
Minä olen edelleen kotiäitinä ja aion jatkaa luultavasti tämän vuoden loppuun. Kovasti jo odotellaan kevättä ja ilmojen lämpiämistä. Aika menee kyllä äkkiä. Pian nämä meidän vauvelit on yksivuotiaita taaperoita!
Olen siis aika uusi pinoutuja täällä, esittelin meitä vähän viime- tai sitä edellisen viikon pinossa, voitte sieltä käydä lukemassa jos ei sattunut silmiin!
Meilläkin toivutaan sairastelusta, tai lähinnä minä toivun. Oksensin koko torstain ja perjantain välisen yön, ja hutera olo jatkui lauantaillekin. Onneksi perjantaina mies tuli töistä kotiin jo puolen päivän aikoihin, niin ei Linnean tarvinnut tyytyä puolikuntoiseen leikkikaveriin. Linnealla on tullut muutamat maailmanennätyskakat, joiden seurauksena kakkaa on ollut valehtelematta kainaloihin asti ja suihku ainoa vaihtoehto. Tänään ei enää onneksi vatsa ollut löysänä. Olisi tosis kurjaa jos noin pieni oksentelisi, mieluummin vaikka sitten ripulia.
Muuten meillä on oikein vauhdikasta. Linnea kiipeää seisomaan aina, kun edes pientä tukea löytyy. Lelulaatikon tyhjentäminen seisten on tosi kivaa. Tänään aamulla lähdin hakemaan ulkovaatteita päiväunia varten, ja ajattelin että neiti riiviö seuraa minua. Mutta eipä seurannutkaan, vaan nousi olkkarin pöytää vasten seisomaan, ja kaatoi tietysti täyden teekupin itsensä ja minun kännykän päälle. Onneksi ei ollut kuumaa (en nykyään kovin lämpimänä ole teetä/kahvia aamuisin ehtinyt juoda...). Mutta känny oli ihan läpimärkä onneksi sain kuivattua ja nyt toimii.
Yritä nyt siinä sitten olla tiukkana ja komentaa, kun toinen tulee välillä hymy huulessa ja välillä ihan älyttömän suloinen riiviöilme naamalla tekemään kielletyiksi tietämiään asioita...Välillä tuntuu, että näytän ihan idiootilta, kun yritän samaan aikaan olla vakuuttava ja kieltää jotain, ja samaan aikaan yrittää olla nauramatta suureen ääneen... ;) Linnea muuten konttaa jo niin vauhdilla, että perässä täytyy olla koko ajan, vähintään näköyhteys täytyy säilyttää. Onneksi " ei" on jo aika hyvin tullut ymmärretyksi, usein näen että meinaa koskea vaikka pistorasiaan, mutta kiellon jälkeen uskoo eikä edes yritä. Mutta on sitä eitä jo jankutettukin. Omaa tahtoa on kyllä, mutta onneksi siitä aihetuvat huudot menevät tosi nopeasti ohi jos edes alkavat!
Tosi vaikeeta muuten miettiä, mitä pitää pukea parvekkeelle päiväunien ajaksi, kun lämpötila vaihtelee niin paljon. Ainakin täällä Espoossa oli tänään -10, kun melkein koko viikonlopun taas ihan nollan tuntumassa. Tuntuu, että tuntuma pukemiseen häviää. Sama oli niiden paukkupakkasten aikaan ja kun lämpötila taas " nousikin" jonnekin -10 tienoille.
Täytyy kyllä minunkin vielä sanoa, että oikein mukavalta porukka täällä toukokuisten puolella tuntuu olevan, vaikka olenkin vasta oikeastaan sivusta seuraillut. Kivoja pinoja! :) Me tultais mielellään tapaamisiin, mutta torstait on meille käytännössä aina pois laskuista. Ehkä sitten seuraavan kerran!
Äiti ja Linnea (11.5.)
Aika hiljaselta vaikuttaa tulijouden suhteen. Meilläkin noi torstait ovat hankalia, ja ajattelinkin ehdottaa että treffejä siirrettäis ens viikolle, maanantai tai keskiviikko?
Kirjottelen enemmän myöhemmin. Nyt täytyy antaa Danielille ruokaa.
Hyvää viikonalkua,
(Hyvin väsynyt) mamma ja Daniel, huomenna 9kk
Noniin... meilläkin sitten heräillään öisin, mitä ei siis juurikaan ole 3-kuisuuden jälkeen tapahtunut :o(. Parina edellisenä yönä, tyttö on herännyt itkeskelemään. Sitä on tapahtunut aiemminkin, mutta yleensä nukahtaa itse muutaman itkaisun tai pienen " yksinäisen" leikkituokin jälkeen. Mutta siis viime öinä uni ei ole tullutkaan ja itku voimistuu, kunnes on suoraa huutoa, johon reagoitava. Tyynnyttelyyn menee piiitkä aika ja kun lisätään siihen vielä omat ongelmat saada unesta kiinni, niin kovin ovat lyhyiksi unet jääneet meidän perheessä. Tällainen parituntinen sessio on nyt kuitenkin toistaiseksi tapahtunut vain kerran yössä... Toivottavasti paluu entiseen koittaa pian.
Nukkumaan käyminen on ylipäänsä monesti ihan pelleilyä. Tuntuu että neiti on aina joko liian väsynyt tai liian pirteä ja väen vängällä nousee istumaan tms. ainakin niin monta kertaa kuin jaksamme käydä kellistämässä :). Uni tulee sitten yleensä jossain ihan ihmeasennossa, johon hän kirjaimellisesti tippuu. Tänäänkin tunnin taiston jälkeen ekoille päikkäreille ihan kaksinkerroin sängyn päätyyn :o).
Meillä ei muuten vieläkään ole mitään säännöllisiä rytmejä. Kaikki heittää parilla tunnilla sinne tänne. Totuta siinä sitten toista tuttuihin rutiineihin :o)
Nesteen riittävyys on kuitenkin ruvennut minua huolestuttamaan... Hitsi kun imettäessä ei oikein tiedä paljonko vauva juo. Onko muita, joiden muksu juo vain rintamaitoa hyvin max 3krt/pv?
Kieltämiseen totutellaan meilläkin. Pokan pitäminen on tosiaan vaikeaa, kun kieltoa koetellaan säälittävällä itkeskelyllä ja silmiin tuijottelulla. Pitää vaan yrittää pysyä tiukkana :o). Ei-sanan tyttö tuntee jostain syystä heti (tai ehkä tiukemman äänenpainon), vaikka en pyrikään sitä vielä viljelemään hullun lailla ellei kyseessä tosiaan ole ehdoton ei-asia...
Ihanaa päivää toukoperheille!
Tapaamisestä: kyllä mun puolesta voidaan lykätä miittinki ens viikolle, meille sopivat ma, to ja pe. Jos ens viikol saadaan enemmän jengii kasaan niin nähään vaan sillo, mut jos se ei onnaa niin voitais pitää kuiteski tämä to.
Viikonloppuna huomattiin, et meitenkin tyttö on alkanu vähän vierastaan. Ennen vois olla kenen vaan sylis, nyt täytyy totutella mamman sykystä ennen ekaa kosketusta. Se on taas kiva, et leikkiminen toisten lasten kaa on ruvennu sujuamaan kun kädet ja jalat on niin paljon kehittynyt ja toi suuvärkki kanssa;) Pian varmaan alkaa toi tappeleminen leluista, voevoe. Voi tulis nyt se kevät ja kesä niin pääsis puistoon taapertaan:))))
RUOASTA: onko teidän lämpimät ateriat muksulle kaikki liha-aterioita, vai esim. toinen liha- toinen kasvisateria?
hymyjä
crobin ja y9,5kk
Viime yö oli aivan kamala... Herätyksiä oli aivan liian monta. Viiden jälkeen poika päätti herätä kokonaan ja mulla oli kova työ saada poika nukahtamaan uudestaan syötön jälkeen viereen. Meillä jatkuu vieläkin nämä ihanat viiden, kuuden herätykset. Aivan kamalaa! Yleensä kyllä nukkuu siihen saakka putkeen, tai yhdellä tutinlaitolla. Onko kenelläkään vinkkejä miten tuota aamua saisi myöhemmöksi? Nyt olen imettänyt kuuden aikoihin ja usein poju on sitten jossain vaiheessa simahtanut viereen. Mietityttää kuitenkin miten sitten kun en enää imetä. Ei kauheasti huvita nousta pulloa lämmittämään tuohon aikaan.
Joku kysy imetyksestä/nesteensaannista. Mä imetän vielä 4-5 kertaa päivässä. Joskus hyvällä menestyksellä, joskus ei. Muakin välillä mietityttää saako poika tarpeeksi maitoa/nestettä. Pakko se kai on vaan uskoa. Kun sittä tissimittaria ei vielä ole keksitty... ;) Kaksi lämpimää ateriaa syödään (siis + puurot ja välipala), molemmat kasvis-lihasoseita. Nyt olen myös antanut vauvajugorttia ja maitojauhetta sisältäviä tuotteita.
Daniel ryömii jo kovaa vauhtia. Kissa saa välillä kovaa kyytiä. Olen kyllä yrittänyt opastaa silittämistä, mutta poitsun mielestä kissaa voi ihan hyvin taputtaa kovakourasesti. Konttausasentokin onnistuu, mutta siinä vaan huojutaan. Polville osaa jo nousta ja hieman auttaen myös jaloille.
Eroahdistus on menossa ja jalassa roikutaan vähän väliä. Lelut ei kiinnosta, mutta johdot ja stereot on hauskoja! Olen kyllä ahkerasti käyttänyt EI sanaa, mutta tulos on vain katse, jonka jälkeen touhua jatketaan. Hohoijaa...
Mies on yön yli koulutuksessa, mutta äiti lupasi tulla katsomaan Danielia, jotta pääsen illalla jumppaan. Sen jälkeen kyllä sänky kutsuu...
Miten ois tapaaminen maanantaina 6.3. klo 13? Olisko se monelle mahdollinen?
Väsynyt mamma ja Daniel, huomenna 9kk
En ehdi kirjoitella pitempään nyt, mutta tuosta tapaamisesta pikaisesti. Me päästäisiin mukaan, jos tapaaminen ois vasta ensi viikolla, kun päästän miehen taas töihin ja jään taas itse kotiin. Meillä on maanantaisin muskari klo 13, mutta ehdittäisiin mukaan (ehkä vähän myöhässä), jos tapaaminen ois vasta klo 14? Miltä se kuulostaisi muiden mielestä? Muuten kokonaan vapaita päiviä meillä on ti, ke ja to.
Mukava lukea teidän juttuja, kun on niin samanlaisia jekkuja meidän vauvoilla. Kirjoittelen lisää paremmalla ajalla.
Aurinkoista viikkoa toivotellen,
Bamse ja neiti
Meille sopii ensi viikolla maanantai, ei oikeestaan muut päivät. Olis kiva päästä mukaan!
Meilläkin syödään pari liha-kasvisateriaa päivässä, joskus harvemmin vain yksi. lisäksi puurot aamulla ja illalla ja hedelmää jossain välissä. Kuiva ruisleipä on menestys, samoin ne suolattomat maissinaksut. Vettä Linnea juo nokkamukista, ja jos mukiin laittaa (korvike-) maitoa niin ilme on lähinnä huvittunut ja kaikki syljetään pois. Imetänkin vielä päivisin, lähinnä aamulla, ennen kaksia päiväunia ja illalla, muuta ruokian kanssa tarjoan aina vettä mukista.
Tosi kurjaa tuo valvominen Toukokuu20. Onko teillä ihan pimeää siellä missä Daniel nukkuu? Kun Linnea jossain vaiheessa rupesi heräilemään liian aikaisin, huomasin, että auttoi kun muistettiin sulkea kaihtimet tiukasti. Tosin ei kai tuohon aikaan muutenkaan vielä ole valoisaa... Meillä tosin heräillään pitkin yötä edelleen, ehkä keskimäärin 8 kertaa. Nyt puoleen kerroista auttaa jo pelkkä tutti, jota yritän joka kerta tarjota ensin. Muuten tissi. Linnea kuitenkin nukahtaa samantien uudestaan ja nukkuu 7-9 asti.. Vielä tietysti vaikeuttaa jos isä heräilee juuri siihen aikaan kun pikkuisen vielä ei kuuluisi. Juoko Daniel velliä? Yhden tuttavapariskunnan samanikäinen heräsi kuulemma aina 5-6 aikaan, joi pullollisen velliä ja jatkoi unia vielä pari tuntia. Jos tällainen auttaisi, niin pullon lämmittämisen vaiva olisi varmaan niiden parin tunnin arvoinen. Kuinka teillä meni tämä yö/aamu?
Eipä muuten ollutkaan ripuli meillä vielä eilen ohi. Juuri kun oltiin lähdössä kaupoille, niin jouduttiinkin taas yllättäen suihkuun. Onneksi ei ollut vielä ulkovaatteita päällä... ;) Muuten tyttö on ihan pirteä ja hyväntuulinen. Ehkä tänään jo masu voi paremmin. Meillä on vaan näitä vatsatauteja ollut viimeisestä kahdesta kuukaudesta yhteensä kolme viikkoa, eli jo riittäisi. Parin edellisen aikana painokin laski, ensin 400g(!) viikossa, ja toisen taudin jälkeen ei punnittu mutta kaventunut neiti oli ihan selvästi. Huomenna neuvolaan, mielenkiinnolla odotan mikä paino on.
Ei meilläkään muuten sitä eitä paljon viljellä kuin tiettyjen asioiden suhteen. Juuri ne kielletyt jutut kun sattumalta olisivat myös niitä kiinnostavimpia... :)
Hyvää kalevalanpäivää kaikille toukoille ja muillekin!
äiti ja Kisuneiti
Missä kaikki toukot luuraa? Aika hiljaista on meidän palstalla. Taitaa kaikki nauttia aurinkoisesta ja kirpeästä ulkoilusäästä. Kaikki vaan nyt kuulumisia kertomaan!
Kerettiin eilen vauvajumppaan ja Siiri ainakin viihtyi hyvin. Äidin kunto on sen verran huono vielä, että tiukkaa teki kuntopiirin kanssa.
Me leivottiin Siirin kanssa eilen laskiaispullia. Aika pitkään Siiri jaksoi taikinaa kädessään vatkailla ja veivailla, lopulta päätyi kuitenkin suuhun. Annoin maistella taikinaa sitten ihan rauhassa, hyvinhän se näytti maistuvan. Taitaa tulla muhun...
Meille sopii hyvin tuo ensi viikon (6. päivä) maanantai klo 14. Oisko tapaaminen nyt sitten " lukkoon lyöty" ? Meillä on saman päivän aamuna 10 kk neuvola. Kiva saada uusia mittoja. Saa nähdä kumpi, minä vai mies, veikkaa lähemmäksi todellisia mittoja.
Se sopii meille oikein hyvin =)
Käytiin juuri eilen tapaamassa erästä koulukaveriani sanomatalossa, ja sattuipa paikalle toinenkin kaverini, joka on hesarissa töissä. Lounasaikaan aika täys se kahvila, mutta kai se kahden maissa alkaa taas rauhoittua...
Juuri tulimme kotiin ja Julius nukahti samantien. Käytiin Sellossa äitini kanssa kahvilla ja muutamia ostoksia tekemässä. Hankin itselleni urheiluliivit jumppaa varten (vanhat on 4 vuotta vanhoja ja vaikka ihan hyvässä kunnossa, _hiukan kireät_ kun on mulla vähän tää rinnannympärys kasanut...) ja muutamia pikkujuttuja. Ja mummi se vaan osteli Juliukselle lämmintä vaatetta! Saatiin sitten ens talveksi haalari puoleen hintaan.
Olen joskus jo valittanut sitä, kun äitini on todellinen ylipukija, siis pukee Juliukselle aina ihan liikaa päälle ja sitten ihmettelee kun lapsi on kiukkuinen (=kuumissaan). Sunnuntai-aamuna äiti erikseen soitti mulle kehoittaakseen pukemaan kunnolla päälle, kun on niin kylmä! Ihan kun en osaisi arvoida lämpötilan ja olosuhteiden perusteella pukemista... Tänäänkin ois pitänyt siellä kauppakeskuksessa J:n istua suunnilleen haalari päällä ja pipo päässä vaunuissa, joissa oli vielä äp:n makuupussi " kun täällä vetää" ... Toisaalta nähtiin siellä yksi vauveli paljain jaloin vaunuissa, ettei sentään ihan niin vähillä mutta riisuin kyllä J:n ihan sisävaatteille.
Muuten olemme olleet onneksi terveinä. Mummolassa J yllätti kaikki kiipeämällä portaat yläkertaan ihan itse. Tosin olin siis kyllä selän takana varmitamassa turvallisuutta mutta aika sujuvasti meni... Alas ei kyllä vielä poika osaa tulla =/ Samoin yksi aamu olin unohtanut tiskikoneen kannen raolleen, ja kun tulin keittiöön, J istui tyytyväisenä kannella ja tarkasteli astioita... Onneksi ei ollut veitsiä korissa!
Mutta me siis tulemme maanantaina, jos terveinä ollaan. Nähdään silloin!
-sannael ja J
Eli tänään herättiin sitten neljältä! :( Mikään ei auttanut. Kuudelta luovutin ja annoin rintaa. Tämän jälkeen poika nukkui meidän sängyssä reilun tunnin.
Alkaa kyllä pikkuhiljaa huumori loppua... ja vauvakuume laskea tuonne miinuksen puolelle. Ei sitä vauvakuumetta kyllä olekaan, mutta kahden vuoden tauon sijaan olen jo miettinyt kolmea vuotta. No täällä ei ainakaan uutta aleta tekemään ennenkuin tuo toukka alkaa nukkumaan! ZZZ...
Päivisin Daniel nukkuu kahdet pitkät päiväunet, yhteensä 3-4 tuntia. Vaikuttaa varmaan nekin noihin aikasiin aamuihin, mutta väsyneenä en päivisin jaksa herätelläkään. Illalla vois yrittää pitää pitempään hereillä, mutta ei sitäkään jaksa väsyneenä. Enkä oikein tiedä auttaisko sekään. Velliä en oo antanut, enkä haluaisi enää pullolle opettaa. Korviketta Daniel ei ole saanu, enkä tiedä miten maha edes sitä kestäisi... Danielin huone on kyllä ihan pimeä, joten siitä valvominen ei johdu. Kiitos Äitikisu kuitenkin vinkeistä. ;) Toivottavasti Linnean sairastamisputki nyt loppuisi!
Sannael: Minkä kokoisen haalarin ostit? Itse ostin myös alennusmyynneistä Reimatecin -30%, kokoa 92. Daniel on nyt n. 75cm, ja isä on 1 1/2 vuotiaana ollut 90cm, joten ajattelin että ois sopiva. Saa nähdä miten käy.
Nyt mietin välikausihaalaria. En haluasi maksaa siitä kovinkaan paljon. Syksyllä niitä ei kuulemma kauheen helpolla löydy, joten ajattelin hankkia esim. käytetyn nyt keväällä. Sen täytyisi mahtua sitten myös ens syksynä.
Vielä väsyneempi mamma ja Daniel, 9kk
Onko muut aikoneet hankkia välikausihaalaria?
Ehkä myöhästytään pikkuisen, mutta tullaan kuitenkin. Kiva nähdä!
Taas imettäessä yritän samalla kirjoittaa. Viime viikolla kirjoitin, ettei neiti vielä nouse seisomaan. No, heti sen jälkeen oppi nousemaan ja nyt kiipeä jo vaikka mihin. Oliko se Wera, joka huolehti, ettei tyttö vielä liiku. Meilläkin neiti lähti myöhään liikkeelle, mutta nyt on hetkessä oppinut monta asiaa melkein kerralla. Ja meidän tyttö on siis alkukuisia.
Meillä on yöt olleet vähän parempia ja yöimetys on vihdoinkin loppu. Tosin viime yönä tyttö heräsi puoli viideltä itkemään lohduttomana eikä rauhoittunut millään keinoin. Joten sorruin imetykseen, kun väsytti niin vietävästi ja tiesin, että kello oli soimassa kuudelta, jotta ehdin töihin. Meillä tyttö tuntuu aikaistavan heräämisiään - sympatiat Toukokuu20:lle. Ollaan välillä jo jätetty toiset päikkäritkin pois ja silloin tuntuu nukkuvan yön paremmin ja aamulla pitempään. Meillä on tuttavapiirissä parikin perhettä, joissa taapero herää klo 5 joka aamu vaikka mitä tekisi. Kääk, kunpa meidän neidistä ei tule noin aamuvirkkua.
Unohdin nimimerkin, joka oli kärsinyt vatsataudista. Sympatiat täältä. Mäkin sain töistä kunnon vatsataudin ja sairastuin siihen kesken viime perjantain päivystystä. Kauhea tauti! Mun tilalle jouduttiin soittamaan sijainen, kun olin täysin työkyvytön. Onneksi kuitenkin sairastuin töissä, koska neiti ja mies säästyivät taudilta. Olin nimittäin niin kipeä, etten tohtinut ajaa kotiin yöllä vaan sairastin työpaikalla ja kotiuduin vasta aamulla. Koko viikonloppu meni vaan pilalle, kun olin niin huterassa kunnossa - hienot hiihtokelitkin menivät sivusuuhun.
Välikausihaalaresita - siinäpä vasta ongelma. Olen pähkäillyt koon ja haalarin kanssa jo tovin. Mun mielestä eivät ole nimittäin kovin nättejä nuo tämän kevään haalarit millään merkillä. Olen myös pohtinut, että mahtuuko kevään haalari enää syksyllä. Me ulkoillaan tosi paljon ja säällä kuin säällä, joten kai se on kunnon haalari hankittava jo kevääksi ja ainakin syksyksi tarhaan. Mahtuukohan siis 80-senttinen vielä ensi syksynä, kun tyttö kasvaa -1-0 -käyrällä ja itse olen ollut 83cm 1,5-vuotiaana? 86-senttinen on varmaan nyt keväällä kuitenkin aivan liian iso, kun neidillä on 74-senttiset vaatteet nyt käytössä. Onko kellään kokemusta/ajatuksia?
Mutta ehkäpä tässä riittämiin tältä erää. Vielä kaksi työpäivää ja yski päivystys ja sitten taas kotiäidiksi :-) Olen kyllä viihtynyt töissäkin, mutta kuluu aika kotonakin. Tyttö nukahti tissille... Pitää herätellä, että saadaan yöunillekin vielä.
Bamse ja neiti (9.5.)
Eipä olla ehditty pinoutumaan pariin viikkoon.Minun piti aloittaa kaksi viikkoa sitten työt, mutta ensimmäinen viikko meni sairastellessa vatsatautia.Eli runsaan viikon ehdein työssä olla ja nyt minun työsuhteeni loppui.Nyt sitten olen kotiäiti joka tekee keikka töitä kun mies on vapaalla.On tosi kivaa kun saa olla neidin kanssa kotona ja välillä pääsee töihin.
Meillä kävelyharjoitukset jatkuvat, jos itse ei jaksa kävelytä niin neiti itse alkaa kävelemään kunhan vaan saa jostain aina kiinni.Seisookin jo ilman tukea pieniä aikoja.Kirjat ovat tällä hetkellä in, siis niitä syödään!Kyllä kirjat ovat jyrsityn näköisiä.
meilläkin yöt ovat välillä tosi katkonaisia,omassa sängyssä olkaa nukkumaan mutta haluaa jossain vaiheessa viereen ja pakko ottaa kun itseä väsyttää niin paljon ettei jaksa kuunnella sitä itkua ja eikä jaksa roikkua sängyn päällä.Välillä neiti menee niin paljon meidänkin välissä että oma nukkuminen ei onnistu.Onneksi meillä heräillään 7-8 välissä, tietenkin on poikkeuksia välillä.Ollaan siirrytty yksiin päiväuniin joka kyllä selvästi pidensi heräämistä aamulla.
Tullaan maanantaina tapaamiseen jos vaan en ole töissä.Mutta nyt täytyy mennä keittämään puuroa ettei neiti hermostu.
Nelli&Ada melkein 10kk
En ole vähään aikaan kerennyt kirjoittelemaan mutta nyt vähän meidänkin kuulumisia. Meillä on tosiaan tämä uuden asunnon etsiminen ja vanhan myynti kuviot vieneet aikaa. Toivottavasti löytysi passeli piakkoin, ois niin ihanaa kun pojalle saisi oman huoneen. Varmaan rauhottusi kaikkien unet, poika vaikuttaa niin herkkäuniselta. Muuten kuuluu hyvää, vauhdikkaita päiviä..Aikamoisen haastavaa tällä hetkellä kun poika alkoi viikonloppuna nousta ylös ja koko ajan saa olla varmistamassa ettei rymähdä..ryömii hirmu vauhtia. Välillä konttaa vähän mutta vaihtaa ryömintään kun pääseee kovempaan. Kirjat ja pallo on ykkös leluja, muuten sitten videot ym. kiinnostaa. Niin tutunkuuloista muiden kirjoitukset.
Toukokuu 20 voimia öihin!!
Miten hampaiden tulo on vaikuttanut pikkuisiinne? Meillä on ollut viikonloppuna ja nyt alkuviikosta poika kuin ampiainen. Ruoka ei oikein maistu ja koko ajan purraan jotain. Onneksi viilentävä purulelu vähän auttaa.. Meillä on nyt alhaalla ja ylhäällä 4. Tänään ollut jo helpompi, huoh
Meille sopisi ensi maanantain tapaaminen, olisi oikein mukava tulla! Jos vaan päivä suht ok, että päästään lähtemään..
Iloista viikon jatkoa kaikille!
Touko-helmi ja poika
Toukokuu20: Ostettiin kokoa 86, J on ollut koko ajan miinuskäyrillä. Arveltiin että se olisi suunnilleen sopiva, jollei nyt ihan kunnon kasvupyrähdystä tule. Serkkuopika (mieheni veljen poika siis) on nyt 1v2kk ja käyttää 86cm haalaria, joka on hänelle kyllä aika reilu muuten serkku pitääkin 80cm vaatteita). Joten tuumailimme, että 86 sopinee Juliukselle ainakin talven alkupuolella. Haalari maksoi puoleen hintaan vaan parisenkymppiä, joten ei ainakaan hirveästi harmita jos ei tule käytettyä.
Välikausihaalaria varmaan tarvitaan meilläkin, mutta en vielä ostamista ole miettinyt. Mitään reimatecciä ei kyllä meille tule, 100 euroa yhden kevään haalarista on niin suolainen hinta! Mietin vaan että tarvitaanko se jo nyt kun J ei vielä kävelekään, vai sinnittelisinkö kevään yli ja ostaisin vasta sykysn lähetessä...? *tuumailee* Vai pitäisikö sitä jo olla haalari että saisi poika kontata maassa ja kurata itseään...
Ja entäs ne kengät! Jos pitää maahan päästä niin tarvitaan varmaan jotkut kumisaappaat tai kuomat tai mitä niitä nyt onkaan!
Huh, nyt katsomaan Shieldiä... Hyvää yötä kaikille!
-sannael
Oltiin siis vähän etukäneet jo neuvolassa, vaikka 10kk-syndet on oikeesti vasta 11. päivä... Joo, painoa ei ollut tullut kuin 30g parissa kuukaudessa, eli vatsataudit on selvästi verottaneet. Pituutta kuitenkin kolme senttiä. Eli: 8965g, 71,5cm ja pään ympärys 45,8cm. Pikkuisen nollakäyrän alapuolella mennään. Mutta ei syytä huoleen, kun ruoka maistuu ja neiti on pirteä. Tietysti liikkumisen lisääntyminenkin hidastaa painon nousua, ja sitä paitsi Linnea on joka tapauksessa isompi kuin vanhempansa saman ikäisinä.
Ja mekin päästään näillä näkymin tapaamiseen. Kivaa nähdä samanikäisiä enemmänkin. Jännää kun ei olla tällaisissa tapaamisissa ennen käyty... ;)
Mutta nyt tenttikirjan pariin!
Linnean äiti ja Linnea
Tänään oltiin lastenklinikalla miktiokystografiassa eli virtsarakon varjoainekuvauksessa. Tulokset eivät olleet hyviä, mutta ei kamalan huonojakaan. Siirillä on molemmilla puolilla takaisinvirtausta. Toisella puolella 2 asteista ja toisella 2 - 3 asteista. Seuraava puoli vuotta (ainakin) käytetään estolääkitystä iltaisin ja syksyllä sitten katsotaan taas ultralla onko tilanne muuttunut. Olin niin kovasti toivonut, että estolääkitystä ei olisi tarvittu... Mieli menee aika matalaksi tälläisen päivän jälkeen. Sitä on oppinut taas ymmärtämään, että vaikka synnyttää täysin terveen vauvan, voi ongelmia tulla koska vaan. Ja elämästä pitää nauttia joka hetkestä, koska huomenna kaikki voi olla jo toisin.
Ihan kivasti ihmisiä on tulossa maanantain tapaamiseen. Ja muutama uusikin!
Välikausihaalarista oli puhetta. Semmoinen pitäisi kait hankkia, en vaan millään jaksaisi ajatella koko asiaa. Ehkäpä katselen vaikka huuto.netistä käytettyä, en jaksais lähteä kauppoihin etsimään. Kokokin on niin vaikea valita, että mahtuis sitten vielä syksylläkin. No, eiköhän huomenna ole taas helpompi ajatella asioita!
mekin kotiuduttiin mummolan reissulta, automatkat meni yllättävän hyvin. Meillä halutaan kävellä kokoajan, siis kun joku kävelyttää. Selkä tulee kipeeksi..no jospa tuo kohta itse oppisi kävelemään.
Meilläkin syödään kaksi lämmintä ruokaa ja molemmat on ns. liharuokia ( tai kanaa) maitoa menee nokkamukista aikalailla kaksi NAN-purkillista. Imetän vielä iltaisin ja aamuisin. Nyt olen meinannut lopettaa tuon aamutissittelyn ja sitten olisi ilta tissittelyn vuoro..=) Siinäpä pikaiset kuulumiset, saunaan pitäisi neidin kanssa lähteä..tai neiti istuu vadissa alalauteella ja läiskyttää vettä, se on mukavaa!.. me ei tapaamiseen ihan päästä, kun täällä Oulun seudulla ollaan.
Mehiz ja neiti 9kk (19.5)
Me ollaan täällä sairasteltu koko viime viikon ja jatkuu näköjään tällekkin viikolle. L on ollu flunssassa ja mulla on ollu koko viikonlopun pe-su kuumetta ja kurkkukipua. Taitaa olla angiinaa tai jotain..Torstaina piti alkaa työt, mutta eihän sinne oo ollu menemistä. Viime viikon alkuun tuli flunssaa ja sitten keskiviikosta lähtien kurkkukipu. Olen sitten käyny jo 2 kertaa pulssissa lääkärissä ja kolmatta kertaa mennään taas tänään. Harmittaa tämmönen ravaaminen siellä. Voisi kirjottaa pikkasen enemmän saikkarii sillo ekalla kerralla..No minkäs teet. Ei voinu tietää et tämmönen kuumekkin vielä tulee..
No vähän muutakin on tässä tehty kun sairasteltu, meinaan kolmas hammas tulee L:lle alas. Aika jännä ku luulis, et ylös tulisi ennen. No meillä on kehitys muutenkin ihan omia käyriä, niin ei näköjään tehdä muitakaan juttuja kirjojen mukaan. Meillä liikutaankin vielä pyörimällä. Näyttää siltä, että 10kk neuvola on vissiin paikallaan. Meillä muuten olis vasta toukokuussa.
Onneksi vaikka L onkin ollu kipeenä, niin on tosi hyvin nukkunut ja syönyt. Päikkäritkin on ollu pitemmät ku normaalisti. Meillä mennää kaksilla päikkäreillä ja ei varmaan pitkään aikaan tarvi yhteen jäädä... Viiime viikon pinossa oli muilla kanssa näkyvissä samaa kun meillä, eli sitä omaa tahtoa rupee olemaan aika paljon! Jos ei saa mitä haluaa, niin oksat pois mikä huuto tulee. Eihan siinä sitten voi muuta, kun antaa mitä leidi haluaa..=)
Saas kattella millon saadaan tauti taltutettua, että mäkin pääsisin hommat vihdoin aloittamaan. Ei tosiaan oo kivaa olla itte puolikuntosen pikkasen kanssa. Muille hyvää viikkoa!!
T. Wera ja L