Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Töykeät koiranomistajat ja/tai ulkoiluttajat

Villi, vahva ja vapaa
29.06.2016 |

En tiedä onko tämä Helsingin vitsaus, vai löytyykö näintä luonnevikaisia muualta Suomesta, mutta täällä näitä tuntuu riittävän.

Tilanne on siis tämä. Poikani Herkko (3 v.) rakastaa eläimiä, eritoten koiria, ja minulla on tapana käydä pojan kanssa näissä koirapuistoissa. Omaa koiraa meillä ei ole, joten nämä puistot ovat ainoita paikkoja, joissa Herkko pääsee koiria paijaamaan ja koirien kanssa leikkimään.

On enemmän sääntö kuin poikkeus, että vihainen koiranomistaja tulee suu vaahdossa huutamaan, että "mitä &%" , katso kakarasi perään", kun Herkko on taputtanut tai vetänyt koiraa hännästä. Ei ne rikki mene - koirathan puree toisiaan leikillään!!! Niin, ja varoitukset siitä, että koira saattaa purra tuntematonta ihmistä!? Tuollaiset elukat eivät kuulu kaupunkiympäristöön.

Mistä näitä hulluja sikiää? Lapsen pitää antaa tutustua ympäristöönsä omilla ehdoillaan, sekä hänelle pitää antaa vapaus toteuttaa itseään. Aivan alkeita.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo. Koirapuistot on koiria varten, eikä koiran tarvitse sietää siellä hännästä vetämistä...

Vierailija
2/10 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

1/5 yritä kovempaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
4/10 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirapuisto ei todellakaan ole lasten leikkipaikka! Mielellään ei tarvitse tuoda lapsia ollenkaan puistoon. Hirvittää, kun koirilla muutenkin vauhti päällä ja lapset juoksevat puistossa, silloin olen itsekin huono koiran omistaja mielestäsi ja käyn pyytämässä aikuisilta, että lapset rauhoittuvat tai poistuvat puistosta.

Vierailija
5/10 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voin tulla vetää sun miestä hännästä, koska olen villi vahva ja vapaa, haluan tutustua ympäristööni omilla ehdoillani ja minulla pitää olla vapaus toteuttaa itseäni. Ei se siitä rikki mene.

Vierailija
6/10 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi väsynyt provo. Älä edes yritä kun et osaa.

Vierailija
7/10 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Provo. Koirapuistot on koiria varten, eikä koiran tarvitse sietää siellä hännästä vetämistä...

Toivon niin, mutta valitettavasti näitä on nähty.

Vierailija
8/10 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän täytyy olla ns. provo. En tunne yhtäkään koiranomistajaa joka olisi töykeä.

Vierailija
9/10 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka tämä provo onkin niin arvostan niutä koiran kasvattajia, jotka eivät päästä koiriaan vieraan lähelle ollenkaan ( ilman, että vieras on tähän halukkuutensa ilmaissut)

Vierailija
10/10 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka tämä provo onkin niin arvostan niutä koiran kasvattajia, jotka eivät päästä koiriaan vieraan lähelle ollenkaan ( ilman, että vieras on tähän halukkuutensa ilmaissut)

Itse olen kouluttanut koirani näin. Ne eivät missään tilanteessa lähesty vierasta, ilman että annan käskysanalla "saa tervehtiä" luvan. Jos vaikka joku ihminen alkaa koirilleni lirkutella, monet kun niistä tykkää kun ovat pieniä söpöjä valkoisia westieitä, koirat katsovat minua häntä heiluttaen ja odottavat lupaa tervehtiä. Usein sen annan jos ihminen näyttää haluavan, mutta joskus jos ihmisellä on esim. hienot vaatteet niin varoitan että ne voivat kyllä innoissaan hyppiä jos annan luvan tervehtiä, niin voi vielä perua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän neljä