Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nähtävää ja koettavaa Tampereella?

Vierailija
26.06.2016 |

Majoitun ensi viikolla Tampereelle pariksi yöksi. Mitä te paikalliset suosittelette näkemään ja missä käymään? Mitä ravintolaa suosittelette?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävele Pyynikin näkötornille munkille, siinä saa kivan happihyppelyn samalla. Itse torniinkin voi nousta katselemaan maisemia. Satunnaisesti tornista voi myös laskeutua köysillä, se ei ihan heti unohdu...

Jos pizza maistuu, menisin Napoliin. Noin muuten ravintoloita on kyllä niin paljon, että vaikea suositella jotain tiettyä.

Vierailija
2/12 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintoloita on laidasta laitaan, että mistä ikinä itse pitääkään. Itse suosittelisin yleisesti Plevnaa, Sitkoa tai Napolia. Pispalassa sijaitseva Pulteri saa myös pisteet, mutta on sijainniltaan hieman syrjemmässä. 

Nähtävyyksistä... no ainakin toiminnalliset Särkänniemi + Näsinneula ja Flowpark. Tornihotellin kattoterassi voisi myös olla ihan käymisen arvoinen paikka. Pyynikin portaat ja munkkikahvila on myös kesäaikaan todella mukava paikka. Toreilta saa mustaamakkaraa ja jäätelöä, jos torit kiinnostavat. Museo Vapriikissa Finlaysonilla on usein ihan mielenkiintoisia näyttelyitä jos nuo ovat mieleen. 

Tuossapa sellaiset ensimmäisenä mieleen tulevat. :) 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tampereella ole mitää nähtävän arvosta.

Vierailija
4/12 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ravintoloita on laidasta laitaan, että mistä ikinä itse pitääkään. Itse suosittelisin yleisesti Plevnaa, Sitkoa tai Napolia. Pispalassa sijaitseva Pulteri saa myös pisteet, mutta on sijainniltaan hieman syrjemmässä. 

Nähtävyyksistä... no ainakin toiminnalliset Särkänniemi + Näsinneula ja Flowpark. Tornihotellin kattoterassi voisi myös olla ihan käymisen arvoinen paikka. Pyynikin portaat ja munkkikahvila on myös kesäaikaan todella mukava paikka. Toreilta saa mustaamakkaraa ja jäätelöä, jos torit kiinnostavat. Museo Vapriikissa Finlaysonilla on usein ihan mielenkiintoisia näyttelyitä jos nuo ovat mieleen. 

Tuossapa sellaiset ensimmäisenä mieleen tulevat. :) 

Vapriikki ei sijaitse Finlaysonin alueella:)

Mutta Finlaysonin alueella on tällä hetkellä ilmainen Finlayson Art Area.

Jos on hyvä ilma, niin paitsi Pyynikki, myös arboretum Hatanpäällä on kiva paikka kävellä. Sara Hildenin taidemuseossa mielenkiintoinen Mueckin näyttely.

Vierailija
5/12 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tähän mennessä tulleista vinkeistä, ovat mieluisia. Juuri juotain tuollaista hainkin, kuten Pyynikki ja munkkikahvila - paikallista ja ei löydy muualta. Finlaysonin alue tuntuu myös kiinnostavalta.

Mielelläni otan edelleen vinkkejä vastaan.

Olen nyt yksin tien päällä, joten lapsia ei tarvitse huomioida vastauksissa.

Vierailija
6/12 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako sanoa usein Tampereella käyvän turistin näkökulmasta? Plevna on muuttunut huonompaan suuntaan, palvelu ja ruoka. Jos tykkää "voileivistä" 2 h+k on hyvä paikka, mutta varo, ne ovat isoja. Siellä myös voi ajoittain olla vaikea saada pöytää, joskus taas tilaa on hyvin. Yliopiston luona on erilaisia kanoja. Paikalliset neuvoo paikan tarkemmin, itse satuin sattumalta. Kiersin sellaisen pienen lammen samalla. Itse tykkäsin, eikä maksa mittään käydä katsomassa. 

Vierailija
7/12 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti Pyynikki ja näkötorni. Kävin juuri eilen ja kyllä ne maisemat ovat vain aina yhtä upeat ja sen parempia munkkeja ei saa mistään :) Rauhaniemen alue on myös todella ihana. Sinne voi kävellä keskustasta (n. 10-15min) tai ajaa bussilla nro. 2. Siellä sijaitsee Rauhaniemen kansankylpylä, mukava uimaranta ja upeat ulkoilumaastot järven rannalla tai metsässä. Pizzeria Napoli on tosi mukava paikka ja taatusti aito tamperelainen. Kauppahalli on myös aivan ihana paikka ja siellä on tosi monta hyvää ruokapaikkaa. Pidä hauskaa! :)

T. Entinen tamperelainen

Vierailija
8/12 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyynikillä voi toki kävellä, mutta tornin munkit ovat hieman liian painavia makuuni. Jos pidät munkeista, suosittelen kokeilemaan Laukontorin kevyitä lämpimiä ihania munkkirinkilöitä. Ne ovat parempia kuin Pyynikin munkit. Sitä paitsi Pyynikin kahvilaan on aina ruuhkaa, koska kaikki Suomi24-Treffien tamperelaismiehet vievät naisen sinne treffeille kun eivät muuta keksi. Kiva siinä ahtaudessa sitten kissojen, koirien ja lapsiperheiden kanssa jonotella.

Arboretum on kaunis, mutta parempi kahvila löytyy Lapinniemestä, josta voi jatkaa kävelyään Rauhaniemen kautta Kauppiin. Arbon kesäkahvilaan saadaan junnaava ruuhka aikaiseksi jo kahdesta asiakkaasta, kun asiointia ei ole järjestetty sujuvaksi. Ystävällistä palvelu kyllä on. Ruusut ovat hieman huonosti lähteneet tänä vuonna kasvamaan, loisto tuskin on vielä upeimmillaan ruusutarhassa.

Suosittelisin vierailua Lastenkirjainstituutin kirjastossa Puutarhakadulla, mutta se on nyt elokuun alkupuolelle saakka suljettu. Sieltä löytyisi kaikki ihanat lapsuuden aarteet ja muistot, joita ei tavallisissa kirjastoissa enää ole.

Kirppareista kiinnostuneille Tampereella on paljon ratsattavaa. Ap ei nyt kertonut, minkä tyyppinen on ja mitä haluaisi tehdä. Musiikkia on myös tarjolla. Telakkaa suosittelen ihan vaan vastakulttuurin kunniaksi, sitä paitsi siellä soitetaan mukavasti kaikenlaista kummallista musiikkia harva se ilta.

Jos ilmat suosivat, suosittelen syömään mieluummin vehreämmissä maisemissa kuin kusisen kadun varrella jossain Napolissa tms. Esim. Finlaysonin Palatsin Puistosta tai Tammerin Puistosta saa siedettävää lounasruokaa ulkoilmassa. Iltaravintolat on sitten erikseen. Itse kokeilisin vaikka August von Trappea, siellä en ole vielä käynyt. Plevnat ja Napolit on aika tusinapaikkoja.

Vierailija
9/12 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siellä tänä kesänä ilmaisia Puistokonsertteja? Jotain rockilaulua oli tässä keväällä, ihan sattumalta kävelimme ohi ja jäimme hetkeksi kuuntelemaan. 

Vierailija
10/12 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sara Hildenin museossa oleva Mueckin näyttely on ainakin se mun syy lähteä Tampereelle tänä kesänä.

Vierailija
11/12 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako sanoa usein Tampereella käyvän turistin näkökulmasta? Plevna on muuttunut huonompaan suuntaan, palvelu ja ruoka. Jos tykkää "voileivistä" 2 h+k on hyvä paikka, mutta varo, ne ovat isoja. Siellä myös voi ajoittain olla vaikea saada pöytää, joskus taas tilaa on hyvin. Yliopiston luona on erilaisia kanoja. Paikalliset neuvoo paikan tarkemmin, itse satuin sattumalta. Kiersin sellaisen pienen lammen samalla. Itse tykkäsin, eikä maksa mittään käydä katsomassa. 

Linnut ja lampi (sekä leikkipuisto ja mukava puistoalue) ovat sorsapuistossa Tampere-talon vieressä. :)

Vierailija
12/12 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyynikillä voi toki kävellä, mutta tornin munkit ovat hieman liian painavia makuuni. Jos pidät munkeista, suosittelen kokeilemaan Laukontorin kevyitä lämpimiä ihania munkkirinkilöitä. Ne ovat parempia kuin Pyynikin munkit. Sitä paitsi Pyynikin kahvilaan on aina ruuhkaa, koska kaikki Suomi24-Treffien tamperelaismiehet vievät naisen sinne treffeille kun eivät muuta keksi. Kiva siinä ahtaudessa sitten kissojen, koirien ja lapsiperheiden kanssa jonotella.

Arboretum on kaunis, mutta parempi kahvila löytyy Lapinniemestä, josta voi jatkaa kävelyään Rauhaniemen kautta Kauppiin. Arbon kesäkahvilaan saadaan junnaava ruuhka aikaiseksi jo kahdesta asiakkaasta, kun asiointia ei ole järjestetty sujuvaksi. Ystävällistä palvelu kyllä on. Ruusut ovat hieman huonosti lähteneet tänä vuonna kasvamaan, loisto tuskin on vielä upeimmillaan ruusutarhassa.

Suosittelisin vierailua Lastenkirjainstituutin kirjastossa Puutarhakadulla, mutta se on nyt elokuun alkupuolelle saakka suljettu. Sieltä löytyisi kaikki ihanat lapsuuden aarteet ja muistot, joita ei tavallisissa kirjastoissa enää ole.

Kirppareista kiinnostuneille Tampereella on paljon ratsattavaa. Ap ei nyt kertonut, minkä tyyppinen on ja mitä haluaisi tehdä. Musiikkia on myös tarjolla. Telakkaa suosittelen ihan vaan vastakulttuurin kunniaksi, sitä paitsi siellä soitetaan mukavasti kaikenlaista kummallista musiikkia harva se ilta.

Jos ilmat suosivat, suosittelen syömään mieluummin vehreämmissä maisemissa kuin kusisen kadun varrella jossain Napolissa tms. Esim. Finlaysonin Palatsin Puistosta tai Tammerin Puistosta saa siedettävää lounasruokaa ulkoilmassa. Iltaravintolat on sitten erikseen. Itse kokeilisin vaikka August von Trappea, siellä en ole vielä käynyt. Plevnat ja Napolit on aika tusinapaikkoja.

Hauskasti kirjoitettu! :D

En kertonutkaan, minkä tyyppinen olen. Ajattelin, että joku jättää tarjoamatta jotain kiinnostavaa, jos olen lokeroinut itseni. Jos nyt jotain kerron, niin taide ja kulttuuri kiinnostaa, vaikkakaan en ole ns. seiväs ***seessä orientoituneiden tapahtumien harras kävijä. Ruoan suhteen olen kokeilunhaluinen, massapaikat eivät kiinnosta. En ole järin sporttinen, rakastan kylläkin kävelyä, astangajoogaa ja uintia.

Lastenkirjainstituutti olisi kiinnostanut, harmi että on kiinni. Ehkä seuraavalla kerralla.

Telakka kiinnostaa myös.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi neljä