Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi avun tarvitsija täytyy analysoida?

Vierailija
26.06.2016 |

Meillä vanhukset tulleet siihen ikään,että tarvitsevat apua.Ovat vakavasti sairaita ja liikkuminen huonoa.Jo ikä määrittää heillä sen,että raskaammat tai tasapainoa vaativat toimet (raskaat taakat,lamput,palohälyttimen patteri,verhot yms.) jäävät toisille tehtäväksi.Olen monasti pyytänyt sisaruksiltani,että hekin auttaisivat vanhempien kanssa mutta keskustelu päättyy siihen,että mietitään minun tarkoitusperiäni.He ajattelevat että minä liioittelen,valehtelen ja olen jotenkin huomionkipeä.Kaikki tämä siitä,kun koitan saada heidät ymmärtämään,että vanhemmat eivät pysty tälläisiä tekemään ja minä en kaikkea osaa ja kerkiä.
Myös vanhempieni omalääkäri oli enemmän huolissaan minusta kuin vanhemmistani,kun heille olen muistikokeita ja apuvälineitä joutunut soittelemaan.Hänkin kysyi,etten nyt vain ylireagoi ja onko minun pääni kunnossa.
Onko tämä muiden tapa "päästä pälkähästä"
vai onko se normaalia aina miettiä muiden tarkoitusperää?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat hieman viurahtaneelta kieltämättä.

Vierailija
2/7 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatan kuulostaa,mutta ei se muuta sitä asiaa,että joskus me kaikki tullaan siihen ikään et apua tarvitsee.Kuka sen sitten tekee,jos omaisilla on niin kiirus omien asioiden kanssa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avun tarjoaa omainen tai yhteiskunta. Virallista omaishoitajuutta voi hakea tai sitten kunnalta kotiapua. Jos lääkäri epäilee, että sinä olet se joka ei ole kenties kunnossa ja samaa mieltä ovat sidaruksetkin, voisit pohtia ovatko kenties totuuden äärellä.

Vierailija
4/7 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nuo luettelemasi hommat kyllä mitään tavattoman raskaita ole. Verhojen ripustelua ja lamppujen vaihtoa 😂

Vierailija
5/7 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
6/7 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nuo luettelemasi hommat kyllä mitään tavattoman raskaita ole. Verhojen ripustelua ja lamppujen vaihtoa 😂

Ei ole ei,mutta mukana on laskut,virastot,hakemukset,siivous,kaupassa käynti,plus ne lamput,matot,verhot,ikkunat.Ja kun sisaruksia on useampi,niin eikö olisi järkevää jakaa hommia,eikä jättää niitä yhdelle.Syy on kuulemma se ettei vaan jaksa ja viitsi.Ja toisaalta kysellään miten minä viitsin,et eikö kannattais vaan antaa olla.Kuulemma mulla on ongelmia,kun helpin vanhempiani.On musta vähän outo suhtautumistapa.

Vierailija
7/7 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avun tarjoaa omainen tai yhteiskunta. Virallista omaishoitajuutta voi hakea tai sitten kunnalta kotiapua. Jos lääkäri epäilee, että sinä olet se joka ei ole kenties kunnossa ja samaa mieltä ovat sidaruksetkin, voisit pohtia ovatko kenties totuuden äärellä.

No eihän siihen aina omaishoitajaa tarvita,jos vanhukset ei uskalla kiivetä jakkaralle?Eikä kunnalta apua siihen saa,ettei vanhukset saa enää kaikkea hoidettua.

Jos mulla on syytä epäillä näiden ihmisten muistia,niin luulisi sen onnistuvan ilman sitä ehdottavan omaisen haastattelua.