Annoin ystävän vauvajuhlissa kalliin merkki-potkupuvun, sain häneltä itse n.5€ pehmonallen
On nyt kieltämättä aika paska olo. Ihan kuin lapseni olisi vähemmän arvokas kuin hänen. Ja pehmoa ei voi vielä edes pitkään aikaan antaa eli hyödytön. Kiitosta vaan...
Kommentit (22)
Et ole tosissasi? Oletpa lapsellinen.
Ehkä ystäväsi ei tiennyt, että potkupuku oli kallista merkkiä? Itse ajattelisin potkupuvun olevan edullinen... Ja mitä väliä? Ovatko lahjat hyvän ystävän merkki? Itse arvostan aivan eri asioita, kuin sitä, minkälainen lahjanostaja ystäväni on ja millainen tämän rahatilanne mahdollisesti on.
Jos pidät antamiesi ja saamiesi lahjojen rahallisesta arvosta jotain kirjaa, on ehkä syytä lopettaa lahjojen antaminen kokonaan.
Tai sitten voit kasvaa aikuiseksi.
Niinhän se on ettei sun lapsi ole lähellekään saman arvoinen. Ne on ne geenit. Harry Potter leffaa kompatakseni "If there's something wrong with the bitch, there'll be something wrong with the pup"
Jotkut vaan antaa jotain halpiskrääsää. Ja niitä saa kiikuttaa pelastusarmeijalle jne. Jostain tavarasta näkee, että se on ostettu siksi koska se on halpa. Rumat halpismukit, koriste-esineet, huonolaatuiset pyyhkeet ja vuodevaatteet. :_< luonnonvarojen tuhlausta. Vaikka ei silti korkea hinta takaa laatua.
Mä ostan lahjan sillä periaatteella, että se on saajan näköinen, ja minkä itse haluaisin.
En mä kehtaisi viedä noin halpaa ja turhaa lahjaa jos toinen on mun lahjaan panostanut kunnolla. Ei tietty ihan yhtä kallista tartte mut jotain vähän fiksumpaa kuitenkin, ja tietty jollei olis rahaa yhtään ni tekisin sitten vaikka itse jotain.
Nyt oli kyllä päivän lapsellisin topikki. Oisko lottajan aika kasvaa aikuiseksi jos kersaakin olet maailmaan pukkaamassa?
Meillä on naapurin kanssa samanikäinen lapsi.
Muuttivat tuohon hiljattain. Annoimme kalliin
kaverisynttärilahjan ja he antoivat jonkun hyvin halpis matkamuiston.
Ärsyttää nämä hintatietoiset lahjaurpot on kadonnut se ajatus kokonaan miksi lahjoja annetaan. Minun yksi arvokkain ja rakkain lahja on mummolta saatu pehmolelu ja kun mummo nukkui pois tuli siitä lahjasta korvaamaton.
Hyvää Jussia t.Tane
Minä pidän aina listaa lahjoista että kuka antoi ja mitä. En ikinä osta toisille uusia lahjoja vaan säilytän kaapissa kaiken turhan mitä saan ja annan ne eteenpäin. Sitten katson sieltä listasta etten lahjo lahjan antajaa sillä lahjalla jonka sain.
Ehkä sinä olet rikkaampi tai ette ole läheisiä ystäviä.
Ärsyttävää :( tuntuu ettei provot enää edes kunnolla yritä.
Kaikki eivät tienaa saman verran ja ihmisellä on myös erilainen käsitys siitä, mikä on sopiva hinta lahjasta. Aina ei ole rahaa. Se ei ole lahja jos odottaa vastalahjaa. Eli miksi sinä ostit niin kalliin, halvempikin olisi varmasti riittänyt.
Mieheni sisar meni naimisiin lokakuussa ja helmikuussa syntyi esikoinen. Morsiamen polttareihin kului minulta n.150e, häihin koko perheeltä n.350e (matkat, lahja, täydennystä juhlavaatteisiin). Sen jälkeen tulikin joulu ja pariskunnan lahjoihin kului n.60e.
Meillä on kaksi pientä lasta ja olen vielä kotihoidontuella, joten vauvajuhliin mennessä tilanne alkoi olla aika tiukka. Pelkästään oman perheen joulunvietto vei kaiken ylimääräisen ja kun mukaan lasketaan häät ja polttarit, tilanne ei ollut kehuttava. Vauvajuhliin vein mielestäni tyylikkään, mutta vain kympin arvoisen lahjan, ristiäislahja maksoi nelisenkymppiä. Nyt vasta tajuasin miten kamalan pihi olenkaan ollut!
Itsehän annoit. Taisit viritellä kilpavarustelua ja kalastella lapsellesi vielä arvokkaampaa lahjaa. Onneksi ystäväsi ymmärsi viheltää pelin poikki. Muuten pätemisen kierre olisi loputon. Jotkut kun mittaavat ystävyyssuhteiden arvoa ja omaa asemaa hierarkiassa lahjojen hintalapuilla.
Seuraavaksi tulisivat synttärit, opejen lahjat, riparit, valmistujaislahjat, häät, tasavuosijuhlat ja finaali hautajaisten kukkalaitteissa. Jotkut eivät vaan halua tätä kierrettä ja toisilla ei ole siihen varaa.
Annoin-ystävän vauvajuhlissa kalliin merkkipotku-puvun, sain-häneltä-itse n.5€pehmonallen
Mun muija osti mulle lahjaksi saunakaljat ja antoi römpsää, paras lahja minkä olen koskaan saanut :) Hajotkaa niihin lahjoihin helvetin hullut ja menkää hoitoon :D klara vappen !
Omissa vauvajuhlissani siis, jos joku ei tajunnut.
Ap