6-vuotiaan "unibrow"?
Meidän tytöllä 6v kasvaa kulmakarvat aavistuksen yhteen. Ei mitenkään pahasti, mutta kasvaapa kuitenkin ja ihan selvästi näkyy. Täällä on ilmeisesti yleisesti tapana alkaa nyppiä tyttöjen yhdistyviä kulmia keskeltä siinä n. 8v iässä tai näin ainakin tytön harrastuskavereilla. Toisaalta ymmärrän, että onhan se nyt ehkä vähän häiritsevän näköistä, ja tuo on aika ulkonäkökeskeinen harrastuskin vielä. Silti tuntuu aika aikaiselta, 8-vuotiaat kun on vielä tosi pieniä. Joku 10v voisi minusta olla parempi aika aloittaa kulmien välin siistiminen... Mitä olette mieltä?
Kommentit (25)
Kyllä mä poistaisin sen ykk:n. Tyttöä saatetaan alkaa kiusaamaan koulussakin.. Lapset on julmia.
Vierailija kirjoitti:
JOS tyttöä itseään se häiritsisi, sheivaisin enkä nyppisi karvoja pois keskeltä. Kulmakarvaveitsi on kivuton tapa siistiä.
Miksi? Nyppimällä karvat kasvavat hitaammin takaisin, koska ne revitään juurineen. Sheivaamalla karva vain katkeaa.
Naisen elämä on kulmakarvojen nypintää joka tapauksessa. Sama kai tuo. Ei se mikään tatuointi ole, vähän niin kuin hiustenleikkuu.
Lasten kulmakarvoja nypitään, siis mitä!?!? :O -.-
Toisaalta ei kai pitäisi järkyttyä, on maailma nykyään niin sairaalloisen ulkonäkökeskeinen. :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
JOS tyttöä itseään se häiritsisi, sheivaisin enkä nyppisi karvoja pois keskeltä. Kulmakarvaveitsi on kivuton tapa siistiä.
Miksi? Nyppimällä karvat kasvavat hitaammin takaisin, koska ne revitään juurineen. Sheivaamalla karva vain katkeaa.
Niin, nyppiminen vaan sattuu paljon, varsinkin silmien välistä. Vaikka nyt sheivaamalla voisi joutua tämän toistamaan viikon tai parin välein niin näen sen silti LAPSELLE mukavammaksi.
Olen itse todella tumma kulmakarvoista ja aloin nyppimään niitä itse jo ekaluokalla kun huomasin että kasvavat yhteen, eipä kukaan ehtinyt niitä äkätä eikä tarttenu kestää haukkumista. Toisin kun yksi mamutyttö meidän luokalta jolla oli täysin yhteenkasvaneet kulmakarvat, joista häntä jotkut pilkkasivat ja kun hän meni ja ajeli ne, häntä pilkattiin siitä että hän joutuu ajelemaan karvat pois tai ykk:t palaa. Lapset osaa oikeasti olla ihan helkkarin julmia.
Siis asutteko ulkomailla?
Ja musta kulmakarvaveitsi voisi olla lapselle mukavampi vaihtoehto. Nyppiminen voi tuntua tosi ikävältä noin pienestä. Kulmakarvaveitsellä voi myös vähän siistiä kulmia muualtakin kuin keskeltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, nyppiminen vaan sattuu paljon, varsinkin silmien välistä. Vaikka nyt sheivaamalla voisi joutua tämän toistamaan viikon tai parin välein niin näen sen silti LAPSELLE mukavammaksi.
Viikon tai parin välein? Jos tytöllä on jo muutenkin voimakas karvankasvu, sänki tulee esille viimeistään parissa päivässä. Joten sheivaamaan joutuu kyllä useammin.
Mutta kulmakarvaveitsi on varmasti parempi vaihtoehto lapselle, koska se on vähemmän kivulias eikä sillä pysty muuttamaan kulmia peruuttamattomasti. Nimittäin joillakuilla karvat lopettavat kasvamisen, kun niitä on tarpeeksi kauan nypitty, ja tämähän on ongelma silloin, jos kulmat on muotoiltu rumasti.
Moni viivakulma on katunut karvojen nyppimistä myöhemmin, mutta minkäs teet, kun karvat eivät enää kasva takaisin. Maku ja muotikin muuttuvat vuosien mittaan, joten siksikin on parempi, ettei lapsena tehdä mitään pysyvää vahinkoa ulkonäölle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viikon tai parin välein? Jos tytöllä on jo muutenkin voimakas karvankasvu, sänki tulee esille viimeistään parissa päivässä. Joten sheivaamaan joutuu kyllä useammin.
Mutta kulmakarvaveitsi on varmasti parempi vaihtoehto lapselle, koska se on vähemmän kivulias eikä sillä pysty muuttamaan kulmia peruuttamattomasti. Nimittäin joillakuilla karvat lopettavat kasvamisen, kun niitä on tarpeeksi kauan nypitty, ja tämähän on ongelma silloin, jos kulmat on muotoiltu rumasti.
Moni viivakulma on katunut karvojen nyppimistä myöhemmin, mutta minkäs teet, kun karvat eivät enää kasva takaisin. Maku ja muotikin muuttuvat vuosien mittaan, joten siksikin on parempi, ettei lapsena tehdä mitään pysyvää vahinkoa ulkonäölle.
Enpä usko, että kukaan katuisi sitä, että ei kasvakkaan enää ykk. Saatikka että se tulisi muotiin missään vaiheessa. Niin kauan kun ei esim. oikeiden kulmakarvojen alapuolelta nypi pitäisi olla ok.
Jos nypit, niin ole hyvin varovainen. Näyttää tosi pahalta, jos karvoja on nypitty liikaa silmän sisänurkan puolelta. Nypi siis mielummin vaikka liian vähän, jos olet epävarma, mistä kulmakarvan kuuluisi alkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enpä usko, että kukaan katuisi sitä, että ei kasvakkaan enää ykk. Saatikka että se tulisi muotiin missään vaiheessa. Niin kauan kun ei esim. oikeiden kulmakarvojen alapuolelta nypi pitäisi olla ok.
No kuule, aika monella on rumat kulmakarvat, että kyllä karvojen nyppimisessä on helppo mokata. Silmien välistäkään ei kannata nyppiä karvoja liikaa, koska näyttää rumalta, jos kulmat alkavat vasta jostain iiriksen kohdalta.
Ja itse asiassa kulmien yläpuolelta ei pitäisi nyppiä, alapuolelta saa kyllä nyppiä.
8-vuotiaiden kulmakarvoja nypitään vain Porvoossa.
Kiitos vastauksista. Täytyy varmaan hankkia sellainen kulmakarvaveitsi sitten pian. Ei ole tyttö vielä itse sanonut mitään kulmistaan, eli ei ole varmaan hänelle niistä sitten vielä kukaan huomauttanutkaan.
Asumme siis kyllä ulkomailla, ja lasten kulmia nypitään ilmeisesti Porvoon lisäksi myös kotikaupungissamme Mesassa. Varmasti muuallakin. Varmaan Suomessa tästä ei ole hirveästi ollut keskustelua, kun suomalaislapsilla on harvoin niin tummat ja vahvat kulmat, että edes kasvaisivat "yli"... Joillain on tietysti, minullakin oli pienenä, mutten olekaan kokonaan suomalainen.
AP
Mä en ymmärrä unibrown ihmisiä. Jos se häiritsee, eikö voi höylällä ajaa joka aamu siitä silmien välistä? Siihen menee 2 sekuntia.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä unibrown ihmisiä. Jos se häiritsee, eikö voi höylällä ajaa joka aamu siitä silmien välistä? Siihen menee 2 sekuntia.
Ai 6-vuotiaat ihmiset?
Minä en nyppisi, enkä tekisi asialle mitään jos kulmakarvat eivät häiritse lasta itseään. Mietipä Ap jos omassa ulkonäössäsi olisi jokin piirre, josta pidät tai johon et ole kiinnittänyt huomiota. Kunnes äiti sanoisi sinulle, että tämä kohta on ruma, täytyy hoitaa se pois. Tuollainen tekisi tarpeettoman särön itsetuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai 6-vuotiaat ihmiset?
No jos vanhempia noin paljon häiritsee niin eikö sitä voi itse tehdä?
Mesa? Asutteko te jossain Lähi-Idässä?
Vierailija kirjoitti:
Mesa? Asutteko te jossain Lähi-Idässä?
Emme asu.
AP