Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kauanko kestää reseptien uusiminen Kanta.fi kautta?

Vierailija
20.06.2016 |

Olin aikonut huomenna varata ajan lääkärille reseptien uusimista varten. Minulla mielialalääkitys joka määrätty yksityiseltä ja minulla ei nyt siihen varaa ja ajattelin mennä terveyskeskukseen. Nyt vasta huomasin että olisin voinut netissä uusia reseptin ajat sitten.
Ja tilanne se, että otin tänään viimeisen lääkkeen.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Max 8 vuorokautta.

Vierailija
2/19 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pakko sit mennä lääkäriin, kun en voi viikkoa olla ilman. Kun olisinkin tiennyt tän ennen. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein viikonloppuna niin maanantaina oli uusittu.

Vierailija
4/19 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän vienyt mulla.

Vierailija
5/19 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi jos lääke on määrätty jostain muualta kuin sieltä tk:sta mihin uusimispyynnön lähettää niin ei sitä välttämättä uusita ilman vastaanottokäyntiä. Jos vaikka on saanut mielialalääkkeen jostain yksityiseltä kuten ap, eihän tk-lääkäri näe mitään niitä yksityisen tekstejä että miksi lääke on alunperin määrätty ja mikä suunnitelma siinä on ollut, esim seurantakäyntien suhteen yms. Tai en ainakaan itse uusisi. Lääkkeen uusiva lääkäri on itse vastuussa uusimistaan lääkkeistä ja niiden vaikutuksista, joten jo ihan oman oikeusturvan vuoksi lääkkeet kuuluu uusia pääsääntöisesti sieltä mistä ne on saatu tai ainakin pitää huolehtia että saa jostain (joko potilaalta tai toisen lääkärin teksteistä) riittävät tiedot miksi lääke on aloitettu ja mikä on jatkosuunnitelma.

Vierailija
6/19 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittääkö mielialalääkkeen uusimiseksi pyyntö Kanta.fi:n kautta, mielestäni ei onnistu, vaatii käynnin vastaanotolla. 

Vierailija
7/19 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatat saada sen terkkarista nopeammin, jos soitat sinne ja kerrot asian. Et todellakaan ole ainoa vatipäisesti reseptienuusintansa kanssa käyttäytyvä henkilö. Jokaikinen viikko tulee listalle ylimääräisinä useita tuollaisia viestejä sihteereiltä "res xxx, lääkettä jäljellä enää yksi tabletti", "res xxx, loppui tänään" ja niin edelleen. Olen erikoisalalla, jolla nämä lääkkeet ovat ihmisille elintärkeitä, kirjaimellisesti niin, että jos muutama nappi jää ottamatta, potilas voi kuolla. Yritämme aina uusia lääkkeet vastaanotolla niin, etteivät ne loppuisi kesken yllättäen, mutta silti näitä päivystyksellisiä uusimisia on tosi paljon. En tajua miksei ihmiset voi olla hiukan enemmän ajoissa näiden kanssa.

Vierailija
8/19 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No pakko sit mennä lääkäriin, kun en voi viikkoa olla ilman. Kun olisinkin tiennyt tän ennen. Ap

Ei sun tarvi mennä lääkäriin. Soitat hoitajille, että lääkkeet loppu, saisinko reseptin uusituksi jo tänään.

Vierailija
9/19 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sun tarvi mennä lääkäriin. Soitat hoitajille, että lääkkeet loppu, saisinko reseptin uusituksi jo tänään.

Ei, kun lääkitys/lääkemääräys on yksityiseltä ja kyseessä mielialalääkitys, ei sitä noin vain uusita tk-lääkärin toimesta. Aikaahan olisi ollut hoitaa asia, yhteys yksityiselle lääkken määräjään. Mielialalääkkeitä ei uusita, ellei potilashistoriaa ole.

Vierailija
10/19 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityiseltä saattaa saada reseptin uusituksi soittoajalla, joka on halvempi kuin käyntiaika. Ei tosin onnistu kaikissa paikoissa.

Vierailija
11/19 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et välttämättä saa kanta.fi kautta ennen kuin lääkäri terkkarissa tietää syyn/joudut käymään vastaanotolla. Mullakin ihan Miranax kuukautiskipuihin, ei uusittu kun oli yksityiseltä. Jouduin puhumaan puhelimessa ja sitten omalääkäri pienen haastattelun jälkeen sen uusi.

Vierailija
12/19 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siis mahdollista ettei uusita ollenkaan vai, koska on yksityiseltä edellinen resepti.

Ap

Vierailija
13/19 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko siis mahdollista ettei uusita ollenkaan vai, koska on yksityiseltä edellinen resepti.

Ap

Juuri näin. Ei terkkarilääkäri uusi lääkkeitä, joiden käyttötarkoitusta hän ei tiedä. Pitää olla potilasasiakirjat sieltä yksityiseltä kopiona tk lääkärille tai sun pitää soittoajalla selostaa asiat lääkärille tarkkaan.

Vierailija
14/19 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap, on hyvin todennäköistä, ettei uusita. Oletko käynyt aikaisemmin tk:ssa ja olet käyttänyt mainitsemaasi lääkettä. Mielialalääkkeitä ei uusita Kanta.fi:n kautta, ellei ole pitkä potilassuhde ym. Ota sinne yksityiselle yhteys, soitat ja kerrot asiasi.

Vierailija
15/19 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimisto päivät yleensä maa tai tiistai.

16/19 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin viime yönä Oma kannassa jättämässä uusintapyynnön resepteihin ja tänä aamuna tuli tekstiviesti, että uusittu on. Vaikka varmaansiellä oli ruuhkaa,kunmonet hoitaa asioitaanviikonloppuisin.

Sitten kyllä ainakin mun tiedot yksityiseltä eli Aavasta on menneet aina terkkariin. Miksei menisiap:nkin, jolkei ole laittanut siihen kieltoa. Eli terkkarilekurilla on pääsy sun potilastietoihisi, vaikka ne ovat yksityipuolella.

Pyydä heti aamulla puhelinaika terkkarilääkärille ja selitä tilanne. Älä panikoidu, koska sulla on lääkettä verenkierrossa vielä ainakin viikon verran.

Vierailija
17/19 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Max 8 vuorokautta.

Voi mennä kauemminkin. Kokemudts on

Vierailija
18/19 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, kun lääkitys/lääkemääräys on yksityiseltä ja kyseessä mielialalääkitys, ei sitä noin vain uusita tk-lääkärin toimesta. Aikaahan olisi ollut hoitaa asia, yhteys yksityiselle lääkken määräjään. Mielialalääkkeitä ei uusita, ellei potilashistoriaa ole.

Tämä riippuu ihan terveyskeskuksesta. Kyllä meillä uusitaan yksityislääkäreiden aloittamia lääkityksiä. Siinähän ne menee muiden reseptien ohessa. 

tk. 

Vierailija
19/19 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun reseptiä on uusittu jo yli 8 vuorokautta. Voinko tehdä itse jotain nopeuttaakseni prosessia? Ajattelin jos otan halvan nettilääkärin jos se kirjoittaisi reseptin? Ihan peruslääke kyseessä.