Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua olen sairas!

Vierailija
18.06.2016 |

Vatsa on kipeä, vessassa käynti ei ole onnistunut pariin päivään, ei oikein ole ruokahalua (syön kuitenkin) ja olen laihtunut. Lämpöä vähän yli 35 astetta. Pelottaa.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on ummetusta, hae siihen apua apteekista (jotain tabletteja tai tippoja, mutta jos epäilet ulosteen pahasti pakkautuneen, niin sitten myös pienoisperäruiske). Minulle ei tapahdu mitään, jos suoleni ei toimi pariin päivään, mutta jotkut saavat siitä heti pahoinvointia.

Vierailija
2/10 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sinulla on ummetusta, hae siihen apua apteekista (jotain tabletteja tai tippoja, mutta jos epäilet ulosteen pahasti pakkautuneen, niin sitten myös pienoisperäruiske). Minulle ei tapahdu mitään, jos suoleni ei toimi pariin päivään, mutta jotkut saavat siitä heti pahoinvointia.

Ummetuksesta ei ennen ole tullut tällaisia oireita vaikka on viikon kestänyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämpöä päälle 35. Äkkiä lääkäriin.

Vierailija
4/10 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ummetuksesta ei ennen ole tullut tällaisia oireita vaikka on viikon kestänyt.

Jos sinusta tuntuu, että suolistossa ei liiku mikään, niin suolilama voisi olla yksi mahdollisuus. Minulla oli nuorempana kaksi kertaa viikon jakso, jolloin ulostetta ei tullut ollenkaan, nälkää ei ollut ja koko ajan oli pahempi olo eli loppua kohti yrjötti aina vaan enemmän (en kuitenkaan emetofoobikkona oksentanut, vaikka tosi tiukkaa teki). Kipuja ei ollut. Sitten aivan yhtäkkiä kakkaa alkoi tulla ja huono olo katosi samalla hetkellä. En keksi mitään muuta selitystä kuin suolilama. Hölmöä etten mennyt lääkäriin, kun sen vaivan olisi voinut tutkia yhdellä röntgenkuvalla. Sen sijaan sinittelin sen pahan olon kanssa koulussa.

http://www.terve.fi/ruuansulatuselinten-sairaudet/suolitukos-on-eri-asi…

Vierailija
5/10 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöllä alkoi särkemään vatsaa, en saanut unta moneen tuntiin tuntui että jokin liikkui suolisto-maha-suolisto vuoristorataa (ilmaa varmaan) nukahdin eikä aamulla enää niin paha, tällähetkellä vaan on kipee alavatsa, ei kestä painaa ja liike ärysttää. Tais tulla eilen syötyöä epäterveellisesti ja tässä kiitos! Muita oireita ei oo, ainostaan kipua joka menee kyllä ohi muutamassa päivässä

Vierailija
6/10 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni joskus ilmaa suolistossa ja se tekee vatsan kipeäksi sekä kosketusaraksi. Ärsyttävä vaiva.

Vierailija
7/10 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milla kirjoitti:

Yöllä alkoi särkemään vatsaa, en saanut unta moneen tuntiin tuntui että jokin liikkui suolisto-maha-suolisto vuoristorataa (ilmaa varmaan) nukahdin eikä aamulla enää niin paha, tällähetkellä vaan on kipee alavatsa, ei kestä painaa ja liike ärysttää. Tais tulla eilen syötyöä epäterveellisesti ja tässä kiitos! Muita oireita ei oo, ainostaan kipua joka menee kyllä ohi muutamassa päivässä

Oikealle painottuva alavatsakipu ja tärinäherkkyys ovat umpisuolentulehduksen oireita. Tarkkaile tilannetta. Umpparissa kipu voi olla aaltoilevaa ja hellittää vähäksi aikaa. Ummetukseenkin tai suolitukokseen voisi sopia, kun joku suolistossa yrittää puskea eteenpäin.

Vierailija
8/10 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Crp n saa mittautettua yksityisestikin. Se monesti nousee mutta ei aina.jos on paljon koholla pääsee suoraan tutkimuksiin

Vierailija
9/10 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli alkukeväällä alavatsa oikealta puolelta aivan järkyttävän kipeä. Liikkuminen ja koskettaminen sattui. Oli viikonloppu ja ajattelin lähteä päivystykseen, olin varma että umpilisäkkeen tulehdus kyseessä. Yht'äkkiä alkoi illmaa tulemaan peräpäästä. Sitä tuli tolkuton määrä, vatsakipu hävisi ilman tullessa ulos.

Vierailija
10/10 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiapu pussillinen kuivattuja luumuja. Sen kun vedät napaasi, niin jo on ihme, jossei suoli ala tyhjentyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi seitsemän