Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia siedätyshoidosta

Vierailija
16.06.2016 |

Kävin nyt aamulla lääkärissä ja mulle tuli siitepölyallergian vuoksi ensin lähete allergiatesteihin ja lääkäri puhui myös siedätyshoidosta. Onko täällä ketään, joka olisi ollut? Miten se käytännössä toimii ja millaista on?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tehtiin koivulle ja timoteille 10v. sitten.

Jos oikein muistan, aluksi oli 7 kerran jakso, jolloin viikon välein pistettiin olkavarsiin sairaalassa piikit ja nostettiin annos oikealle tasolle. Ne käynnit piti kunnassani maksaa itse. Sitten oli 2-3v. muistaakseni kerran kuussa pistokset terveyskeskuksessa ja ne oli ilmaisia. Ilmeisesti kuntakohtaisia eroja voi olla. Kutiavia patteja tuli olkavarsiin, muttei minulle suurempia haittoja. Nykyään on käsittääkseni myös jotain pillereitä tarjolla, mikä on varmasti helpompaa kun tuo sikapitkä prosessi...

Mutta kyllä minusta kannatti! Allergiat lieveni reilusti ainakin viideksi vuodeksi, nyt hieman pahentuneet taas, muttei samalle tasolle. Parasta kuitenkin oli, että minulla allergiat oli "ristiin" ruoka-aineisiin ja kun olin allerginen, en voinut syödä juuri mitään pähkinöitä, kivellisiä hedelmiä, juureksia jne... Ja siedätyksen myötä olen pystynyt taas syömään kaikkea (ilman pelkoa). Ah autuutta :)

Vierailija
2/4 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että sulla 1 auttoi. Mullakin ehkä on siis toivoa. :) Tosi kurja olo, kun ei voi oikein olla ulkona, tuulettaa eikä muutakaan. Viikonloppuna taas kaverit lähti puistoon piknikille ja jouduin toteamaan, että en pysty kykenemään ulkoilemaan niin pitkään.

Ap

Vierailija
4/4 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se siedätyshoito kannattaa vaikka prosessi sen 3 vuotta kestääkin, helpottaa huomattavasti oloa.

T: 5 vuotta sitten hoidossa ollut

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kahdeksan