Sairaanhoitaja palstalla :) Haluaako joku kysyä multa jotain?
Kommentit (12)
olen tavannut sairaalassa olo aikoina paljon sairaanhoitajia ja on ihan kutsumus ammatti suurimmalle osalle!!
Oon ollut tosi kovassa nuhassa 3. päivää ja olo tosi heikko. Kuumetta ei oo ollut, mutta tosi kipeä oon ollut. Nyt on tänään välillä sisäänhengityksessä vihlonut keuhkojen tai keuhkoputken kohalta. Mistä johtuu?
Tykkään työstäni enkä osaa kuvitella mitä muuta haluaisin tehdä, ehkä eläinlääkärin työtä tai perustaa antiikkiliikkeen, eli kaikki mitä voisin tehdä, on käsillä tekemistä. Tykkään kait siitä. Palkka mulla 1995e/kk plus lisät päälle, kuukaudesta riippuen 50-300e.
Akuuttihoidossa olen töissä, missäsä sinä olet joka saa 2300e?
Terveydenhoitajan työ on itsenäisempää ja koulutus tosiaan vuoden (kait?) pidempi. Voi olla, että tällä hetkella saikkarit saa helpommin töitä.
Peruspalkka 1700e/kk ja lisiä tulee n. 600e/kk!
Nykyään olen th ja saan vajaat 1800 e kuussa. Mitään lisiähän siihen ei tule koska työ on pääasiassa arkisin 8-16 (ikälisiäkään en vielä saa). En muista paljonko tienasin sairaanhoitajana. Peruspalka tais olla vähän pienempi, mutta siihen stten tulee ilta-, yö- yms. lisiä.
Yritän vastailla...
Aikuisiällä sairastettu vesirokko on yleensä rankka sairaus pahimmassa tapauksessa johtaa teholle saakka hengityskone hoitoon. Veikkaisin, että muutama viikko menee, mutta enemmän, jos todellakin aikuisiällä sairastaa vesirokon.
Sulle nuhailijalla, ekaksi tulee mieleen, että olisko sulla keuhkoputkentulehdus, tai keuhkokuume. Keuhkokuumekin voi usein olla kuumeeton.
Lähinnä on ohjeistettu valtakunnallisesti. Tarkemmin kysellään matkakohteet, onko käsitellyt kuolleita eläimiä ym... Mitään dramaattista ohjeistusta ei ole tullut. Lääkärit eivät vaan enään kirjoita Tamifluta kotiin varmuuden varalle, vaan niitä käytetään jos epidemia iskee. Epidemian iskiessä esim. kouluja voidaan muuttaa sairaaloiksi ja työttömät ja eläkkeellä olevat hoitajat kutsutaan töihin, tämä on virkavelvoite. Käsihygienia on tärkeää. Ei sairaaloissa ole mitään paniikki mielialla mahdollisesta pandemiasta.
-Mulla on juuri nyt vesirokko päällä (ikää 28).
Korkeaa kuumetta oli muutama päivä ja nyt vaivaa kutisevat rakkulat ympäri kehoa.
Pikkuhiljaa alkaa helpottamaan...
Rankinta on kuin lapsetkin sairastaa yhtäaikaa.
Eniten " pelkään" jälkitauteja jos liian pian alan " huhtomaan" kotitöitä.
Kummalla on pidempi koulutus? Entä parempi palkka?
Nimim. alasta haaveileva