Kuinka paljon pitäisit isästäsi jos hän olisi kohdellut Sinua näin:
Kuinka paljon todennäköisesti pitäisit nyt isästäsi jos hän olisi lapsuutenne ja nuoruutenne kohdellut Sinua näin:
-Lapsena hylkäsi eikä hakunnut yli vuoteen nähdä
-Tapaamiset saatiin käyntiin, oli ihan ok isä kunnes sai uusia lapsia uudelle naiselle
-Ei koskaan ostanut mitään muuta meille kuin ruokaa ollesamme kylässä, tuolloinkin esim leikkelettä sai ottaa vain puolikkaan kokonaisen sijaan
-Fyysistä kuritusta
-Kysyessäni apua koulukirjojen ostoon, tokaisi että opintolaina on sitä varten en minä
-Vetosi aina siihen, että maksaa elarit ja sillä selvä muuta ei tarvitse
-Sitten selvisikin ettei ole koskaan maksanut elareita suoraan vaan ne tulevat kelalta
-Kun olimme käymässä parin viikon välein 1-3 yötä, teetätti meille rankkoja pihatöitä sekä imuroinnit, astianpesukoneen laiton ja esim perunoiden kuorimisen
-Kuitenkin uudet lapset eivät edes teini-ikäisenä joudu edes imuroimaan, roskia joutuvat kyllä viemään
-Uudet lapset saaneet jokainen naamaa kohden läppärit, järkkärit, moottorikelkat ja lasten mönkijän sekä hienot polkupyörät
-Kehuu aina kuinka veroprosentti on melkeen 50 kun tienaa niin hyvin ja on millä mällätä
-Kun nuorena sairastuin vaikeasti ja kuvioon tuli kallis lääkitys, äitini kontaktoi hänet ja sopivat että auttavat, jolloin hän sanoi sanantarkasti minulle näin "voimme _ehkä_ _yrittää_ auttaa lääkkeiden oston kanssa jos et _mitenkään_ voi ostaa niitä itse." Ei auttanut kun minulle myönnettiin luottokortti.
-Arvostelee aina ulkonäköä ja luonnetta, vittuilee ja henkisesti alistaa ja lyttää
Kuinka paljon nuorena aikuisena pitäisitte häneen yhteyttä?
Kommentit (11)
Ihan kun mun isä... Ettei sattuis sama olee?
No olen jo melkein viiskymppinen ja voin sanoa, että karma hoitaa murheet.
Olin mahdollisemman vähän tekemisissä aikuisena.
Kertaakaa en pyytänyt lastenhoito tai raha-apuja aikuisena.
Elossa, rikas, mutta sangen yksinäinen katkera ukkeli on nykyisin mies jota isäkseni kutsutaan...
Tsemppiä, helpolla pääsee kun ei odota mitään.
Ps. Valitse Sinä parempi isä lapsellesi....
Mä olen tuollaisen isän poistanut elämästäni. ( Ja ei, en tappanut häntä.)
Eipä nuo aikuiset lapset paljon isällään käy.. että kyllä sinä voit ihan rauhassa keskittyä siihen omaan elämään ja antaa äijän rauhassa vanheta.
Saattaa joskus vanhempana muistella, että jotain tästä yhtälöstä puuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen tuollaisen isän poistanut elämästäni. ( Ja ei, en tappanut häntä.)
Murhasit vain.
Olen kovin pahoillani jos tämä jäte on sinun isäsi.
En pitäisi yhteyttä. Sama ku ei olis ollenkaan olemassa.
Kokemuksesta annan sinulle ja muillekin kuvottavien paskanarsistien läheisille neuvon: ikävistä ja pelkästään riistävistä ja alistavista ihmissuhteista kannattaa irrottautua täydellisesti mahdollisimman pian, eikä luulla ja toivoa, että muuttuisi paremmaksi.
Ei muutu kuin pahemmaksi. Siivoa isä elämästäsi ja katso eteenpäin. Et ole ainoa, jos yhtään lohduttaa.
En pitäisi yhteyttä. Vaikuttaa siltä, että isäsi tuskin sen kummemmin välittää, jos välinne katkeavat. Eihän hän ole aiemminkaan oikein välittänyt sinusta.
Lähetä köysi postissa kun täyttää tasavuosia.
Unohtaisin koko ukon ihan hyvillä mielin.