Naiset: makeanhimo ovulaation vai kuukautisten aikaan?
Kommentit (20)
Ei kumpikaan vaan juuri ennen kuukautisia. Eläimellinen halu syödä makeaa, hätätilassa hilloa ruisleivän päällä jos ei muuta ole. Muutenkin syön silloin hullunkiilto silmissä kaapit tyhjäksi.
Sekä että, ja muinakin aikoina kierrosta. Ei liittyne sukupuolihormoneihin mitenkään.
Ei kumpikaan, ei mulla oo mitään tiettyä aikaa milloin tulis makeanhimo.
Noin kierron 27. tai 28. päivä pahin.
Mistä se kuukautisista johtuva makeanhimo mahtaa johtua? Raudanhimon ymmärtäisin, mutta miksi makeaa?
Juuri ennen kuukautisia iskee himot
Ei nyt niinkään makeanhimo, lähinnä himoan kuukautisten aikaan kaikkea mistä en normaalisti niin erityisemmin pidä. Tällä kertaa kalaruoat ja erityisesti sushi. En siis pidä erityisemmin kalasta, ja lähinnä miehen iloksi sitä kotona laitan, mutta nyt jo melkein viikon ollut hillitön kalanhimo. En myöskään pidä erityisemmin makeasta, olen enemmän suolaisen ystävä, mutta välillä menkkojen aikaan vedän hunajaa suoraan purkista lusikalla :D
Kuukautisten aikana on järkyttävä makeanhimo. Pitää todella hillitä itseään etten söisi kuukautisten aikana itelleni +3kiloa. 😀
Karkit, pullat, piirakat, keksit, mehut, limut.. Kaikki sokerinen uoppoaa kuin veitsi voihin.
Vierailija kirjoitti:
Ei kumpikaan vaan juuri ennen kuukautisia. Eläimellinen halu syödä makeaa, hätätilassa hilloa ruisleivän päällä jos ei muuta ole. Muutenkin syön silloin hullunkiilto silmissä kaapit tyhjäksi.
Näin juuri.
Mulla ovulaatiosta (tunnistan hyvin kivuista) kuukautisten alkamiseen asti tekee mieli syödä kaikkea rasvaista ja makeaa. Samalla hetkellä kun kuukautiset alkaa niin ruokahalu katoaa samantien. Eipä auta kuin ihmetellä miten sekaisin hormonit pään laittaa...
Vierailija kirjoitti:
Mistä se kuukautisista johtuva makeanhimo mahtaa johtua? Raudanhimon ymmärtäisin, mutta miksi makeaa?
Elimistö ikäänkuin valmistautuu alkavaan raskauteen. Siihen tarvitaan paljon energiaa.
Monet himoitsevat suklaata ennen kuukautisia ja tätä on perusteltu magnesiumin saannilla. Suklaa sisältää paljon magnesiumia. Minulla makeanhimoon on auttanut pala todella tummaa suklaata tai tummasta kaakaojauheesta tehty kaakao, eli ainakin omien kokemuksieni mukaan tuo magnesiumhypoteesi voi hyvinkin pitää paikkansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin juuri.
Täällä kans. Muulloinkin voi olla makeanhimo mut se ei ole läheskään tuollaista kuin juuri ennen menkkojen alkamista. Voin syödä aivan pohjattomasti.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ovulaatiosta (tunnistan hyvin kivuista) kuukautisten alkamiseen asti tekee mieli syödä kaikkea rasvaista ja makeaa. Samalla hetkellä kun kuukautiset alkaa niin ruokahalu katoaa samantien. Eipä auta kuin ihmetellä miten sekaisin hormonit pään laittaa...
Mulla sama. Enimmäkseen kuitenkin makeanhimoa.
Rasvaa, suolaa ja makeaa himoitsee mun elimistö just päivää, paria ennen kuukautisia. Sipsejä, pizzaa, ranskalaisia, suklaata, leivoksia... Vuorotellen suolaista ja makeaa.
Minulla juuri nyt menossa mässypäivä ennen kuukautisia. Ahdistaa, kun olen dieetillä ja kalorirajat paukkuu.
Molempina. Olen menkka-aikaan kipuileva ja elimistö "huutaa" energiaa. Rasvan tarvekin kasvaa.
Kuukautisia ennen on tajuton nälkä (ei makeanhimo, vaan tekee mieli syödä ihan kaikkea). Viikon ajan tekisi mieli syödä koko ajan. Olen hoikka, joten ei onneksi näy painossa.
Muutama päivä ennen menkkoja ja pari vuotopäivää menee suklaa- ja sipsihimoissa ja niitä syönkin. Muuten ei tule syötyä.
Aina. Joka päivä on hirmuinen makeanhimo päällä. Ei ole enää kuukautisia, enkä ovuloi.
Sekä että,