Hiusten kasvattajat! Miten usein leikkaatte hiuksia?
Tuli vain mieleen, kun kävin tänään kampaajalla. En muista tarkkaan, milloin oon viimeksi käynyt, mutta ehkä suunnilleen vuosi sitten. Se on mulle ihan sopiva tahti.
Kommentit (12)
En varsinaisesti kasvata, mutta hiukset ulottuvat alaselkään. Leikkaan noin 2x vuodessa, jos sitäkään.
Onko joillain oikeasti hiuslaatu, joka ei kasva ellei muista leikata? Nimittäin epäilen tässä olevan takana jonkun parturi-kampaajien salaliiton, "ei se tukka kasva jos ei huonoja napsi pois". Kyllä kasvaa. Paremmalta näyttää jos kaksihaaraiset silloin tällöin ottaa, muttei se siistimennkään kaipaa mitään usean sentin ottamista.
Vierailija kirjoitti:
En varsinaisesti kasvata, mutta hiukset ulottuvat alaselkään. Leikkaan noin 2x vuodessa, jos sitäkään.
Onko joillain oikeasti hiuslaatu, joka ei kasva ellei muista leikata? Nimittäin epäilen tässä olevan takana jonkun parturi-kampaajien salaliiton, "ei se tukka kasva jos ei huonoja napsi pois". Kyllä kasvaa. Paremmalta näyttää jos kaksihaaraiset silloin tällöin ottaa, muttei se siistimennkään kaipaa mitään usean sentin ottamista.
En ole kuullut tuollaisesta ajatuksesta, ettei tukka kasvaisi leikkaamatta (ei kuulosta kauhean todennäköisektä, kun hius on kuitenkin kuollutta solukkoa), mä leikkaan siksi, että latvat alkavat hapsottaa. Kaksihaaraisia ei tule.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Onko joillain oikeasti hiuslaatu, joka ei kasva ellei muista leikata? Nimittäin epäilen tässä olevan takana jonkun parturi-kampaajien salaliiton, "ei se tukka kasva jos ei. ihuonoja napsi pois". Kyllä kasvaa. Paremmalta näyttää jos kaksihaaraiset silloin tällöin ottaa, muttei se siistimennkään kaipaa mitään usean sentin ottamista.
Itsekään en usko siihen että hiukset kasvaisivat yhtään sen nopeampaa jos niitä leikkaa, ei näin tietenkään ole, mutta tuo että siistiminen ei vaatisi useamman senttimetrin pätkäisyä, ei ole kaikilla totta. Minä kasvatan hiuksiani epätoivoisesti, pesen vain joka kolmas päivä, käytän latvansuojaa ja hoitoainetta, en föönaa enkä kiharra/suorista tai käytä mitään muotoilutuotteita. En harjaa niitä märkinä ja käytän vain Tangle Teeseriä selvittämiseen, en myöskään värjää hiuksiani, saunassa suojaan ne pyyhkeen alle ja pesen ne viileällä vedellä. Siitä huolimatta sain nyt vuodessa kasvatettua 5 cm tukkaa, josta eilen piti leikata harittavien, kuivien latvojen vuoksi 5 cm. Eli plus miinus nolla. En tule varmaan koskaan saamaan pitkiä hiuksia, unelmani olisi saada puoleen väliin selkää, mutta nyt ne ovat viimeiset 7 vuotta olleet yrityksistä huolimatta vähän alle olkapään.
puluparka kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko joillain oikeasti hiuslaatu, joka ei kasva ellei muista leikata? Nimittäin epäilen tässä olevan takana jonkun parturi-kampaajien salaliiton, "ei se tukka kasva jos ei. ihuonoja napsi pois". Kyllä kasvaa. Paremmalta näyttää jos kaksihaaraiset silloin tällöin ottaa, muttei se siistimennkään kaipaa mitään usean sentin ottamista.
Itsekään en usko siihen että hiukset kasvaisivat yhtään sen nopeampaa jos niitä leikkaa, ei näin tietenkään ole, mutta tuo että siistiminen ei vaatisi useamman senttimetrin pätkäisyä, ei ole kaikilla totta. Minä kasvatan hiuksiani epätoivoisesti, pesen vain joka kolmas päivä, käytän latvansuojaa ja hoitoainetta, en föönaa enkä kiharat/suorista tai käytä mitään muotoilutuotteita. En harjaa niitä märkinä ja käytän vain Tangle Teeseriä selvittämiseen, en myöskään värjää hiuksiani, saunassa suojaan ne pyyhkeen alle ja pesen ne viileällä vedellä. Siitä huolimatta sain nyt vuodessa kasvatettua 5 cm tukkaa, josta eilen piti leikata harittavien, kuivien latvojen vuoksi 5 cm. Eli plus miinus nolla. En tule varmaan koskaan saamaan pitkiä hiuksia, unelmani olisi saada puoleen väliin selkää, mutta nyt ne ovat viimeiset 7 vuotta olleet yrityksistä huolimatta vähän alle olkapään.
Joo, kyllä ihmisten hiukset on niin erilaisia, että toisilla todella ne latvat menevät nopeammin huonoksi. Eikä siihen voi kauheasti vaikuttaa, kun on hiuslaadusta kiinni. Munkaan ei tarvitse montaakaan senttiä leikkuuttaa kerralla. Mutta silloin, kun värjäsin, hiukset kyllä liestyivät latvoista nopeammin.
Ap
Mäkin kävin kampaajalla tänään. Ihmetteli koska olen viimeksi käynyt. Ei siitä ole kuin puoli vuotta, mutta pari edellistä kertaa ei tainnut ottaa kerrostuksista ollenkaan pois, joten hapsotti aika lailla.
En kasvata hiuksia, kun kasvavat muutenkin nopeasti. Käyn kerran tai kaksi kertaa vuodessa kampaajalla latvojen tasoituksessa. Kaksihaaraisia hiuksia minulla ei ole. Viimeksi tasoitettiin 20 cm. Seuraavan kerran menen kampaajalle joulukuussa tai joskus seuraavana keväänä, lähempänä kesää.
Kasvatan hiuksia ihan ministä ja käyn kampaajalla 4-5 viikon välein juurikasvun värjäyksessä. Hiuksia leikataan joka kerta ihan milli-pari ja ovat tosi hyvässä kunnossa. Mulla kasvaa hiukset ihan hurjaa tahtia ja itseasiassa ne näyttää pidemmältä aina kun tuun kampaajalta. Viime kesänä oli sellainen ihan lyhyt "pixie" ja nyt polkka on jo leukaan asti. Aion kasvattaa vielä hitusen - kovin pitkää en pysty inhottavan taipuisuuden vuoksi pitämään.
Vierailija kirjoitti:
En kasvata hiuksia, kun kasvavat muutenkin nopeasti. Käyn kerran tai kaksi kertaa vuodessa kampaajalla latvojen tasoituksessa. Kaksihaaraisia hiuksia minulla ei ole. Viimeksi tasoitettiin 20 cm. Seuraavan kerran menen kampaajalle joulukuussa tai joskus seuraavana keväänä, lähempänä kesää.
Hiusten kasvatus tarkoittaa sitä, että haluaa hiuksista pitemmät, eikä leikkaa/leikkuuta niitä tiettyyn pituuteen.
Ap
Välillä leikkaan hiusten kerrostuksien latvoja, siis silloin kun näyttää hapsottavan. Hiusten pituudesta otan tosi harvoin ja silloinkin sen verran, ettei näytä kuin olisi leikattu.