Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko ihminen olla persoonallinen ilman kärsimystä?

Vierailija
08.06.2016 |

Voiko ihmisen arvomaailma poiketa siitä perinteisestä, eli siitä että elämän tärkeimmät asiat ovat perhe, onnellisuus, työ, ystävät jne. ilman että ihminen on joutunut kohtaamaan suuria vastoinkäymisiä?

Suurimmalla osalla päämäärät elämässä ovat samat kuin naapurillakin. Olen huomannut että ne joilla arvot ovat poikkeavat ja henkilö itse persoonallinen, ovat usein joutuneet painimaan ongelmien kanssa. Yksinäisyys ainakin saa ihmisen arvioimaan uudelleen sen mikä on tärkeää elämässä. Kaikki tietysti esittävät somessa ymmärtävänsä elämän syvimmän merkityksen, mutta harva elää niiden sloganien mukaisesti.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että täysin voi.

Vierailija
2/6 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta monesti se kärsimys voi kannattaa ja kääntyä voitoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen ei voi olla ihminen ilman kärsimystä. Sellaista ihmistä ei vaan ole olemassa.

Vierailija
4/6 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

E E ei voi olla ihminen ilman kärsimystä

Vierailija
5/6 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No esim vasta kun on tullut kaikkien pettämäksi ja hylkäämäksi, niiden joihin luotti ja kokee yksinäisyyden, ymmärtää että ei esim ne ennen korkealle arvotetut ystävät olekaan arvo.

Vierailija
6/6 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hyvä kysymys ap. Mun mielestä ne syvimmin persoonalliset ja karismaattiset ihmiset on niitä, joissa on haava. Siis jokin asia, joka ei parane koskaan. Osasta toki tulee hulluja, mutta ne jotka selviävät, niistä tulee sitten sellaisia syvempiä ihmisiä.

Ja joo, toki jokainen ihminen tietää kärsimyksen olemassaolon, ja onhan jokaiselta lemmikkihamsteri tai mummo kuollut, mutta se mistä itse puhun on sitten vähän eri kaliiperin syvyyttä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi