Miehen ex vainoaa
Mitä tehdä, kun miehen ex laittaa miehelle esimerkiksi minua alentavia viestejä ja pyrkii jatkuvasti olemaan mieheen yhteydessä? Mies ei ole moneen kuukauteen enää vastaillut, mutta ei kuulemma ole rahkeita blokata exää. Minut ex taas on blokannut jokaisessa mahdollisessa yhtydenpitovälineessä (whatsapp ymsyms). Tämä alkoi, kun ex palasi ulkomailta ja olis halunnut käydä kahvilla mieheni kanssa, mutta mies kieltäytyi. Viesteissä siis esim kirjoittaa, että eikö haittaa etteivät mukamas minun takiani voi olla enää ystäviä ja kuulemma luuli, etten rajoita miehen elämää ja että mies olisi päässyt parempaan suhteeseen. Ex siis itse ollut aivan hirveä miehelle, mutta on nyt jälkeenpäin sen itsekin tajunnut. Vielä oudompaa tästä tekee se, että exälläkin on jo uusi mies, mutta viestittely vain jatkuu. Minä olen mieheni kanssa kaksi vuotta olleet yhdessä ja tämä vainoaminen alkoi viime kesänä.
Kommentit (13)
Vierailija kirjoitti:
Niin eihän se sua vainoa vaan sun nyksää eli omaa eksäänsä. Jos kerran on blokannut sut joka paikassa, niin miten sellainen voisi olla vainoa? Sulla ei taida olla alkeellisintakaan käsitystä vainoamisesta.
Enpä tainnutkaan sanoa, että minua vainoaa. Nimenomaan tarkoitin, että miestäni vainoaa.
Sano miehelle että haluat miehen jolla on rohkeutta puolustaa naistaan vaikka sitten exälleen
Ei se vainoa ketään vaan halua olla ystävä exänsä kanssa.Sä vaan taidat pelätä sitä heidän ystävyyttään?
Mies nauttii siitä kun ex pistää viestiä. Nauttii siitä että ex on mustasukkainen. Muuten olisi jo blokannut.
Vierailija kirjoitti:
Ei se vainoa ketään vaan halua olla ystävä exänsä kanssa.Sä vaan taidat pelätä sitä heidän ystävyyttään?
Mies ei halua olla exän ystävä. Ja ex siis yrittää kokoajan sanoa miehelle, kuinka huono kumppani minä olen. En ole siis kieltänyt mieheltä exänsä näkemistä tai yhteydenpitoa, vaan mies on itse päättänyt, ettei halua nähdä exäänsä. On tästä siis myös exälle sanonut, mutta ex se vaan laittaa viestiä viestin perään.
ap.
Sulleko laittaa sitä viestiä vai exälleen?
Tyypillistä alemman sosiaaliluokan touhua. Hahaaaaahahhaa, te kaikki tasan ansaitsette toisenne!
Vierailija kirjoitti:
Tyypillistä alemman sosiaaliluokan touhua. Hahaaaaahahhaa, te kaikki tasan ansaitsette toisenne!
Alempi sosiaaliluokka eli akateemisesti koulutetut, kyllä. Ex tosin ei ole, että ehkä sekin selittää.
ap.
Ettekste jo eronneet? Mies kävi täällä eilen ja haluaa olla mun kanssa. Huijaa sua vaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alempi sosiaaliluokka eli akateemisesti koulutetut, kyllä. Ex tosin ei ole, että ehkä sekin selittää.
ap.
Ai sä pidät nyt ei-akateemisia suoraan alempaan sosiaaliluokkaan kuuluvina ihan tuloista riippumatta vai?
Ok, kertoo susta paljon. Tosin toivottavasti se miehesi tajuaa kanssa, miten idiootti olet ja palaa sen exänsä luo, mitä varmaan haluaakin ja sä et vaan usko?
Ps. Mikä koulutus ja palkka sulla on, kun kerran noin toisia mollaat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap.
Ai sä pidät nyt ei-akateemisia suoraan alempaan sosiaaliluokkaan kuuluvina ihan tuloista riippumatta vai?
Ok, kertoo susta paljon. Tosin toivottavasti se miehesi tajuaa kanssa, miten idiootti olet ja palaa sen exänsä luo, mitä varmaan haluaakin ja sä et vaan usko?
Ps. Mikä koulutus ja palkka sulla on, kun kerran noin toisia mollaat?
KTM ja n. 5000/kk, mies taas VTM ja palkka korkeampi. Entäs itse?
ap.
Tästä kulunut jo aikaa, mutta joku resonoi. Meillä asetelma toisin päin, eli mun exä pitää yhteyttä, on sitä mieltä että ”miksei voitaisi jakaa kuulumisia ja vaikka tavatakin, jos ei kerran mitään tunteita ole - vai onko jos ei kerran voi”.
Ja kaikki ollaan akateemisia erittäin hyvin toimeentulevia (6000, 12 000 ja 15 000 eur/kk). Itse tiedän että taustalla vahvoja tunteita, ei halua uskoa että ero tuli. Ja ero tulikin siitä ettei exä ollut vielä toipunut erostaan lastensa vanhempiin. Havaitsi tunteensa siis liian myöhään, eli vasta kun olin jo siirtynyt eteenpäin uuteen suhteeseeni.
Tuossa ei oikein auta muu kuin että kumppanisi pistää stopin viestinnälle. Että hänessä on riittävästi miestä tekemään se. Itsekin olen joutunut tekemään tietoisen päätöksen jo siksikin, että paljon elämänsä varrella kokenut nyksänikin on sitä oikeutetusti vaatinut.
Viestittelyn takana on aina vaara tunteiden heräämisen ja vanhojen muistelun kautta ei toivottuihin seuraamuksiin.
Niin eihän se sua vainoa vaan sun nyksää eli omaa eksäänsä. Jos kerran on blokannut sut joka paikassa, niin miten sellainen voisi olla vainoa? Sulla ei taida olla alkeellisintakaan käsitystä vainoamisesta.