Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako Kelan psykoterapiatukea vain työhön kuntoutumista varten?

Vierailija
08.06.2016 |

Entä sellaiset, joiden toivo työhön kuntoutumisesta on vähäinen, esimerkiksi fyysisten sairauksien takia. Eikö terapiatuen saaminen perustu ollenkaan tarpeeseen, kuten traumaattisiin kokemuksiin? Vai haetaanko siihen jotain eri tukea Kelalta? Täyttämässäni hakemuslomakkeessa kysyttiin vain työhön kuntoutumiseen liittyviä kysymyksiä.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.

Vierailija
2/14 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Yhteiskunta ei valitettavasti välitä kansalaisesta ellei hän ole tuottava.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa kai

Vierailija
4/14 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on huonosti työkokemusta ja olen hakeutumassa opiskelemaan, kun olen fyysisesti ja psyykkisesti valmis. Sain kelan psykoterapiaa, mutta mulla kai on toivoa myös fyysisesti tulla kuntoon. Mulla on lapsi, ehkä sekin voi vaikuttaa siihen että musta halutaan hyväkuntoinen -> maksan näin ehkä vähemmän kuin silloin, jos perheelleni tarvittaisiin rankkoja tukitoimia, jos sekoaisin niin lapsi olisi terapian tarpeessa jne.

En osaa siis vastata, heitin kokemukseni.

Terapiaan pyrkijöitä on varmaan aika helvetisti siihen nähden mitä voidaan myöntää, niin että en ihmettele vaikka ne, jotka ei töihin enää fyysisesti pysty, tippuisivat ekana karsinnasta.

Vierailija
5/14 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
6/14 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita kokemuksia tai tietoa?

Vierailija
7/14 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.kela.fi/tyoikaisille_kuntoutuspsykoterapia siinä kriteerit kuntoutuspsykoterapialle, täyttyvätkö kohdallasi?

(Tämä on myös asia, jonka voisit nopeita ja helpoiten selvittää soittamalla Kelaan ja kysymällä mahdollisuuksistasi terapiaan, jos nuo kriteerit eivät täyty)

Vierailija
8/14 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä sellaiset, joiden toivo työhön kuntoutumisesta on vähäinen, esimerkiksi fyysisten sairauksien takia. Eikö terapiatuen saaminen perustu ollenkaan tarpeeseen, kuten traumaattisiin kokemuksiin? Vai haetaanko siihen jotain eri tukea Kelalta? Täyttämässäni hakemuslomakkeessa kysyttiin vain työhön kuntoutumiseen liittyviä kysymyksiä.

Työkyvytön voi hakea psykoterapiaa Kelan maksamana lääkinnällisenä kuntoutuksena.

Vierailija
9/14 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.kela.fi/tyoikaisille_vaativa-laakinnallinen-kuntoutus tuossa mahdollisuus mikäli viestin 7 linkin kriteerit eivät täyty

Nämä asiat selvisivät Kelan sivuilta. Mutta, olepas hyvä, vauvapalsta pelastaa.

Vierailija
10/14 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin mulle kerrottiin. Eli kun otin vastaan pysyvän eläkkeen, käytännössä en enää pääse Kelan tarjoamaan kuntoutukseen. Mutta kun löysin toisen maksajan terapialleni, päätin ottaa tarjotun eläkkeen.

Vierailija
11/14 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja noin yleisesti ottaen mielenterveyspalvelut ovat kuntien vastuulla (ei siis Kelan).

Vierailija
12/14 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja noin yleisesti ottaen mielenterveyspalvelut ovat kuntien vastuulla (ei siis Kelan).

Niinpä. Meidän kunnassa on mahdollisuus päästä mt-puolen kautta ihan kunnan maksamaan terapiaan, yksityiselle terapeutille. Moni ei tätä tunnu tietävän, en tiedä tulisiko halukkaita sitten ovista ja ikkunoista, jos tietäisivät...

Vierailija
13/14 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
14/14 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kaksi