Lapsen isä haluaa kahville, menisinkö?
Siis lapsen etä-isä, johon välit olleet aina (siis eron jälkeen, eli n. 5 vuotta) huonot. Nyt se soitti, että mentäis porukalla johonkin, kahville tms siis minä, hän ja lapsi. Sanoin, että mietin, mutta ensimmäinen reaktio on että hell no.
Tuo ihminen siis todella sekaisin monella tapaa. On tehnyt meidän elämästä todella hankalaa, erityisesti aiemmin mutta vieläkin säännöllisesti keksii jotain hulluja tempauksia tai yleisesti ottaen on täysin joustamaton ja kaiken pitäisi mennä hänen pillinsä mukaan. Lapsen toiveilla ei ole hänelle väliä, tai lapsen parhaalla ylipäätään. Hänellä on vain oikeuksia, ei velvollisuuksia.
On tehnyt aiheettomia lasuja meistä ja vetänyt oikeuteen pari kertaa, hävinnyt sentään.. ja sitten keksii kaiken maailman pikkujuttuja meidän pään menoksi. Esim nyt kun oli lapsen kevätjuhla ja me ei lapsen kanssa voitu mennä sinne sattuneista syistä (jonka lapsi oli isälle kertonut, mutta minä en tiennyt kertoneen) niin lapsen isä laittoi mulle pari päivää juhlaa ennen monta viestiä, miten hänen koko suku on tulossa lapsen kevätjuhlaa katsomaan ja odottaa innolla näkevän lapsen jne. Ja sitten tosiaan selvisi, että tiesi koko ajan ettei lapsi ole juhlassa, eli tuo oli taas jotain ihme kiusantekoa..
Tuon tyyppisiä juttuja tekee usein. Enkä todellakaan tajua miksi? Ilmeisesti nauttii tuollaisesta kiusaamisesta muuten vaan. Eipä hän siinä ainakaan mitään itse voita, joten en vaan tajua.
Mutta niin. Menisinkö sinne kahville? Toisaalta ajattelisin, että voisin esim sanoa että voidaan joskus myöhemmin mennä, mutta ensin hänen pitää opetella käyttäytymään kunnolla. Mutta toisaalta, sitten niitä kahveja ei ikinä tule. :D Eli meenkö lapsen takia pitkin hampain? Kyllä lapsi aistii varmaan, etten siellä rentona mukavasti ole, vaan "pakosta", joten onko se vähän +-0 tilanne?
Kommentit (25)
Jaa... Onpa hankala tilanne. Ensin ajattelin vastata että mene ihmeessä, hienoa jos haluaa korjata välit. Mutta kun luin noista lasuista sun muista... hmm. Voisitko mennä jonkun kanssa, siis joku puolueeton tyyppi teidän lisäksi? Vaikka sisar, hyvä ystävä tms että juttu pysyisi asiallisena...
Se on tullut uskoon ja haluaa pyytää anteeksi.
En menis. Ihan noiden asioiden takia mitä kerroit. Jos ei ole 5v. ollut kiinoostunut oikeesti lapsesta, niin tulis lähinnä mieleen mitä miehellä on taka-ajatuksena nyt ?
Jos on tehnyt tuollaisia juttuja, joista kerroit, en menisi. Eiköhän hänellä ole vaan taas yksi uusi juonikuvio valmiina, jota nyt aikoo toteuttaa. En menisi kahville selvittämään, mikä se on. Vaikka kahvittelu menisi hyvin, se voi olla vain tyyntä myrskyn edellä.
Saattaisin mennä ihan uteliaisuudesta, mutta toki julkiselle paikalle ja ilman lasta.
Miksi ette olleet kevätjuhlissa? Onko sinulla itsellä elämänhallinta ok? Tulee vain ajatus että asioilla on kaksi puolta, sun mielestä lasut olleet aiheettomia mutta ulkopuoliset näkee asiat paremmin. Outo vaikutelma tulee viestistäsi rivien välistä. Väität että isä ei ole missään tekemisissä lapsen kanssa mutta samalla sanot että viestittelevät keskenään?
Vierailija kirjoitti:
Miksi ette olleet kevätjuhlissa? Onko sinulla itsellä elämänhallinta ok? Tulee vain ajatus että asioilla on kaksi puolta, sun mielestä lasut olleet aiheettomia mutta ulkopuoliset näkee asiat paremmin. Outo vaikutelma tulee viestistäsi rivien välistä. Väität että isä ei ole missään tekemisissä lapsen kanssa mutta samalla sanot että viestittelevät keskenään?
Miksi ihmeessä tämäkin viesti on pitänyt kirjoittaa? Ap ei sanonut edes, että lapsi ja isä viestittelevät keskenään.
Vierailija kirjoitti:
Jaa... Onpa hankala tilanne. Ensin ajattelin vastata että mene ihmeessä, hienoa jos haluaa korjata välit. Mutta kun luin noista lasuista sun muista... hmm. Voisitko mennä jonkun kanssa, siis joku puolueeton tyyppi teidän lisäksi? Vaikka sisar, hyvä ystävä tms että juttu pysyisi asiallisena...
Niin varmaan tekisinkin, mutta siihen se ukko ei suostu. Haluaa että mennään kolmistaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Saattaisin mennä ihan uteliaisuudesta, mutta toki julkiselle paikalle ja ilman lasta.
Julkiselle paikalle tietysti. Pointtina nimenomaan ois mennä lapsen kanssa. Tämähän siis kuulemma on lapsen toive, että voitais jossain käydä porukalla joskus. Ja tiedän itsekin että on, mutta toisaalta lapsi kyllä tietää isänsä touhuista jonkin verran ja että välit eivät ole hyvät. Toivoo tietty silti, että tultais toimeen. Ja tullaankin nykyään oikeastaan, mutta mitä vähemmän tekemisissä niin sen parempi. Noi sirkustemput exältä kestän kyllä, välillä jopa vähän huvittaa sen sättäämiset, siis silloin kun eivät vaikuta lapseen suoraan..
Mutta voin vaan kuvitella jo valmiiksi, miten epämukavaa ja luonnotonta ois jossain kahvilla istuskella "muina miehinä".. :/
Oletko kysynyt häneltä, että miksi hän nyt tekee tällaisen kahvikutsun? Mitä on sen tarkoitus? Odota vastausta. Useimmat asiat voi hoitaa ilman kasvokkain tapaamistakin. Jos kuitenkin menet, ota tukihenkilö mukaan, mutta älä kerro siitä etukäteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä tämäkin viesti on pitänyt kirjoittaa? Ap ei sanonut edes, että lapsi ja isä viestittelevät keskenään.
AP kirjoitti että lapsi kertoi isälleen etteivät mene kevätjuhliin, eli joku kommunikointikanava on olemassa?
Vierailija kirjoitti:
No ohhoh. Kaikenlaista kuvittelet lukevasi rivien välistä..
Ensinnäkin, kyllä on elämänhallinta ok. Lasut todettiin aiheettomiksi, sossut oli joka käänteessä mukavia ja näkivät heti että turhalla asialla ovat. Juteltiin mukavia ja pahoittelivat, että olen sellaiseen tilanteeseen joutunut. Oikeudessa exä hävisi hulluine vaatimuksineen 6-0. Ja minä en kohtuuttomia koskaan vaatinut, elaritkin suostuin nollaamaan, ettei tarvi niistä riidellä.
Ja en ole väittänyt, ettei isä ole lapsen kanssa tekemisissä. Tapaa säännöllisesti, mutta "omilla ehdoillaan". Ei siis jousta. Pyytää kyllä joustoa aina, ja minä joustan. Esim. saattaa pyytää että minä vien lapsen (sop on että hän hakee sinne, minä haen kotiin) koska hänellä on bensa loppu. Lupaa sitten tuoda, mutta ei tuokaan (koska joku toinen tekosyy) vaan mun pitää myös hakea. Sanomattakin selvää, että jos mä pyydän tuomaan, niin se ei koskaan onnistu koska "sopimuksen mukaan sä haet".
Tuon tyyppistä pientä siis jatkuvasti. Muutenkin, hänen mielestään sopimuksen mukaan täytyy aina mennä kun se on hänen kannaltaa suotuisaa, mutta kun ei ole, niin pitäisi "joustaa" (siis mun), koska "lapsen etu". Turha yrittää edes huomauttaa hänelle tuosta käytöksestä, koska sit uhkaa hakea lähestymiskiellon kun "häiriköin" häntä, puhumattakaan uusista oikeudenkäynneistä kun aikoo hakea sitä sun tätä.
Päästä vippaa siis, mutta lapseen ei suurimmaksi osaksi kohdistu vaan lapselle on kiva, ostelee juttuja lapselle ja käyttää paikoissa ja lapsi viihtyy kyllä isän luona. Joten kestän kyllä nuo ongelmat, mutta ei kyllä huvittais ihan kahvittelun merkeissä teeskennellä, että kaikki on kivasti.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Oletko kysynyt häneltä, että miksi hän nyt tekee tällaisen kahvikutsun? Mitä on sen tarkoitus? Odota vastausta. Useimmat asiat voi hoitaa ilman kasvokkain tapaamistakin. Jos kuitenkin menet, ota tukihenkilö mukaan, mutta älä kerro siitä etukäteen.
Siis hän sanoi vaan, että lapsi on häneltä tällaista toivonut. Että mentäis kaikki joskus porukalla johonkin. Varmaan onkin.
En keksi yhtäkään syytä, miksi menisitte kaikki yhdessä kahville. Jos mies haluaa sopia asioista, ehdottomasti ei lasta mukaan. Ilmeisesti siitä ei kuitenkaan ollut kyse.
Jos lapsi toivoo yhteistä tekemistä, hänelle voi selittää, että se ei ikävä kyllä onnistu, koska isä ja äiti ovat eronneet, mutta molemmat kyllä haluavat viettää lapsen kanssa aikaa, erikseen.
Ihmettelikö mies miksi hän kuuli kevätjuhlasta lapseltaan, eikä sinulta? Ts onko teillä tapana vaihtaa tämän tapaista informaatiota.
Menisin, julkiselle paikalle, mutta pistäisin nauhoituksen pyörimään, että on todistetta jos sillä on jotain kieroa mielessään. Julkisella paikalla saa nauhoittaa ilman lupaa.
Ensimmäinen ajatus: et tietenkään mene.
No en menisi. Vähintään joku mummo mukaan. Jotain pahaa mielessä.
Jos menet sitten menet keskellä päivää ja paikassa, jossa et tarvi kyytiä. Eli julkinen liikenne toimii ja on paljon muitakin. Mies eikä haastaa sut oikeuteen tms. Tuskin siellä on mitään rakentavaa