Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

2-tyypin diabetes vai mikä mua vaivaa?

Vierailija
05.06.2016 |

Mulla on nyt noin vuoden alusta ollu erilaisia oireita...outoa väsymystä ja heikkoa oloa, pissattaa jatkuvasti, ja pissan haju muuttunut makeaksi ja väkeväksi, ei janota ihmeemmin, syönnin jälkeen välillä tulee paha ja kipeä olo, ja sitten jos ei ole syönyt pitempään aikaan saattaa tulla tosi heikko olo, vapisuttaa ja pyörryttää. Näitä ei ole kuitenkaan joka päivä, nytkin oli monen päivän tauko ja ei ollut mitään mutta sitten eilen taas alkoi ruuan jälkeen.

Verensokeria on mittailtu kotona silloin tällöin n. reilu 10 kertaa yhteensä ja paastosokeri ollut aina jotain 5.3-5.9, paitsi nyt viime aikoina kun mitattiin oli kerran ihmeen alhainen 4.9 ja sitten kerran mitattaessa pari tuntia syömisen jälkeen oli 6.9. Ylipainoa on, eli nuo 5.3-5.9 on kuulemma olleet mulle ihan normaaleja.
Yhdellä perheenjäsenellä on siis diabetes ja yksi muu juttu on myös voinut aiheuttaa mulle riskiä siihen.

Mutta noiden verensokeriarvojen mukaan mulla ei kuitenkaan ole sitä, eli mikähän hitto mua vaivaa? Kaikki ei ole kuitenkaan kropassa kunnossa, vaikka muutkin labra-arvot on tietääkseni olleet ihan ok.

Menen jossain vaiheessa käymään lääkärissä, mutta ajattelin ensin kysellä täällä.

Eli kertokaa pliis joku mikä mua voi vaivata? :D

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttakee nyt joku.

t.ap

Vierailija
2/13 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpi rauhanen vajaa toiminta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähäoireinen pissatulehdusta tai vastaava?

Vierailija
4/13 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kilpi rauhanen vajaa toiminta

Ai viittaako nuo oireet siihen? Oon lukenut kilpparin vajaatoiminnasta joskus ja en muista että siihen kuului tuollasta. Pitääpä lukea uudestaan. ap

Vierailija
5/13 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se voi selittää noita kaikkia juttuja. :/ ap

Vierailija
6/13 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile muuttaa ruokavaliota diapeetikon ruokavalioksi ja lisätä liikuntaa (--> paino putoaa) ja katso helpottaako olo. Voihan tuo olla II-tyypin diapeteksen "esiaste"/heikentynyt paastosokeri.

Vierailija
7/13 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile muuttaa ruokavaliota diapeetikon ruokavalioksi ja lisätä liikuntaa (--> paino putoaa) ja katso helpottaako olo. Voihan tuo olla II-tyypin diapeteksen "esiaste"/heikentynyt paastosokeri.

En muistanutkaan tuota, että siihen kuuluu se esiastejuttu :D sitä tämä muuten on ihan varmasti! kiitti avusta! ap

Vierailija
8/13 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei? Oireet tosin ei ole ehkä vähäisiä mutta hiukan epätyypillisiä, mahdollisia kuitenkin.

Vierailija
9/13 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä kuitenkaan ala noudattaa diabetesliiton ohjeita. Niitä noudattamalla saat diabeteksen.

Vierailija
10/13 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä kuitenkaan ala noudattaa diabetesliiton ohjeita. Niitä noudattamalla saat diabeteksen.

Oliko tuo jotain ilkeilyä vai miten niin? ap

Vierailija
11/13 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei? Oireet tosin ei ole ehkä vähäisiä mutta hiukan epätyypillisiä, mahdollisia kuitenkin.

No kun ei se selitä noita heikkoja oloja ja vapisuttamisia ym. ja ei ole ollut mitään kirvelyjä pissatessa. ap

Vierailija
12/13 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko tuo jotain ilkeilyä vai miten niin? ap

Ei ole ilkeilyä. Tutustu niihin ohjeisiin, niin huomaat.

Vierailija
13/13 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kun ei se selitä noita heikkoja oloja ja vapisuttamisia ym. ja ei ole ollut mitään kirvelyjä pissatessa. ap

Ihan miten vaan itse kuitenkin tarkistuttaisin myös virtsan bakteerit.

Vt infektio voi myös olla täysin oireeton ei siihen läheskään aina liity kirvelyä. Heikko ja huono ola saattaa hyvin olla tulehduksen oire.