Kova treeni ja mieskunto
Olen 40v mies ja aloitin voimaharjoittelun pari vuotta sitten. Olen lisännyt harjoitusten intensiteettiä muutama kuukausi sitten ja tulokset salilla ovat parantuneet kivasti. Massaakin on tullut muutama kilo lisää lihasten muodossa ja rautaa nousee koko ajan enemmän. Harjoitukseni ovat kyllä aika kovia, yleensä reilu tunti menee treeniin ja käyn vähintään kolmesti viikossa puntilla. Pulssi hakkaa korkealla ja olen treenin jälkeen likomärkä hiestä, eli kaikkeni annan salilla.
Ongelmaksi on vain tullut heikentynyt erektio ja halukkuuskaan ei enää ole ollut huipussaan. Aamuerektioita vielä on epäsäännöllisesti, mutta selkeästi aiempaa vähemmän. Tilanne on pikku hiljaa heikentynyt, vähän kuin huomaamatta. Normaalisti meni pari-kolme päivää, niin tarve ejakulointiin oli aika suuri. Ainakin seksi pyöri mielessä koko ajan. Nyt kuitenkin väli on jo viikko, eikä samanlaista panetuksen tunnetta ole kuin ennen, ainakaan yhtä voimakkaana. Ja sitten kun haluttaa, niin erektio saattaa kuitenkin olla vaillinainen tai kesken seksin heiketä. Käsipelillä toki saa tilanteen korjattua, mutta vaatii enemmän työtä kuin ennen. Tällaista ongelmaa ei kyllä ennen ole ollut.
Ruokavalio on monipuolinen, olen myös ottanut lisäravinteena sinkkiä, magnesiumia, d- ja muitakin vitamiineja. Testotasoja en ole mitannut, joten en osaa sanoa veriarvoista mitään. Olen perusterve ja sopusuhtainen ruumiinrakenteeltani.
Nyt kaipaisin jotain vinkkejä tilanteeseeni, mielelläni en lopettaisi treenaamista. Lepojaksoja olen aina joskus pitänyt, nyt en hetkeen.
Kommentit (7)
Olisitko ylikuntoinen ja syötkö riittävästi? Etenkin raskaat romut panivat panettamaan enemmän ja jopa sellainen härkämäinen uho kasvoi.
Varmaan jotkut labrakokeet on ihan hyvä muutenkin ottaa aina välillä ja jos pyydät niin ottaahan ne sen testosteroninkin samalla. Saa ainakin tietää kolesterolinsa.
Testosteronilla "ongelmaa" voi siirtää eteenpäin.....
Itsellä sama ongelma. Tein bodytreeniä, jolloin seisokki oli hyvä ja seksi kulki. Nyt voimakaudella treeni kulkee, mutta seksi ei. Halut pienentyneet eikä seksi oikein maita. 3kk vaihdoin lounaat kasviksiin, voiko olla siitä? Eli onko voimatreenistä, energiansaannista vai molemmista?
vanha ketju mutta ikä alkaa vaikuttaa mieskuntoon jo paljon nuorempana
Niin mikä ongelma sulla nyt on? En minäkään hakkaa tattiin enää samaan tahtiin kuin nuorempana. Pääasia että treeni kulkee, mihin siinä nyt vielä tarvitsisi ejakuloida? Ei kun siis en vaan ymmärrä että miksi tuollaisesta pitää tehdä jokin ongelma?