Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis kuinka monelle pitää töissä ilmoittaa jos jää saikulle?

Vierailija
02.06.2016 |

Huono otsikko, mutta tuli vähän hölmö olo kun ensin aamulla soitin töihin ja sanoin etten pääse iltavuoroon, käyn lääkärissä ja soitan sitten esimiehelle. (Esimies aloittaa muutenkin myöhemmin, ajattelin että ilmoitan kuitenkin muille ensin että voivat aloittaa iltavuorosijaisen hankkimisen.)
Kun pääsin lääkärin luota soitin esimiehelle että jään loppuviikoksi pois, tulen maanantaina. Sattui olemaan vapaa.viikonloppu onneksi, saa levätä kunnolla.
Meni joku tunti, niin työkaveri joka jakaa työtehtävät laittoit viestiä että olenko loppuviikon poissa, vastasin että kyllä, olen jo esimiehelle ilmoittanut.
Eikö se muka riittää? Tuli höntti olo taas, en vissiin tiedä mistään mitään.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimiehelle pitää ilmoittaa. Mutta jos haluaa ottaa muita huomioon niin lähimmälle työtoverillekin voi laittaa viestin. Pomoja on monenlaisia, eivät aina ehdi/muista/viitsi pistää tietoa eteenpäin.

Vierailija
2/7 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sun työpaikalla on sisäinen ohjeistus miten sairauspoissaoloista ilmoitetaan? Takuulla muuten on. Tutustu siihen sen sijaan että kitiset vauvapalstalla, ei me voida tietää kaikkien Suomen työpaikkojen sairauspoissaolokäytäntöjä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai sun työpaikalla on sisäinen ohjeistus miten sairauspoissaoloista ilmoitetaan? Takuulla muuten on. Tutustu siihen sen sijaan että kitiset vauvapalstalla, ei me voida tietää kaikkien Suomen työpaikkojen sairauspoissaolokäytäntöjä.

Näinpä, meillä pitää asap ilmoittaa esimiehelle että työterveyshoitajalle.

Vierailija
4/7 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, minä olen sellaisessa työpaikassa, jossa ei ole mitään ohjeistusta. Niin että kyllä sellaisiakin on. Minulla ei edes ole työkaverieni eikä pomon numeroita. Varmaan ne jostain numeropalvelusta löytyisivät, mitään työpaikan puhelinluetteloa ei ole.

Vierailija
5/7 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmiten esimiehelle ainakin pitää ilmoittaa. Joissain paikoissa esimies huolehtii työkaverien informoimisesta, mutta voi heille toki itsekin ilmoittaa.

Vierailija
6/7 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, itse ilmoitan esimiehelle ja työpaikan puhelinvaihteeseen puhelimitse, lähimmille työkavereille (5kpl) sähköpostitse ja lasten päiväkoteihin (2 kpl) tekstiviesteillä (en vie lapsia päiväkotiin, jos olen itse sairaana).

Vierailija
7/7 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pomolle viesti heti aamusta.

Työkaverille meili joskus 9 mennessä jos tietää että odottavat, muuten pomo infoaa kun toimistolle ehtii.

Yleensä vielä soittanut pomolle jos/kun alkaa selvitä miten pitkä lomasta tulee. Jos oikeen on kiire ja sairas on lapsi enkä minä, niin kerran on kollega kiikuttanut mulle työläppärin ohikulkiessaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kolme