Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulehtuneen ikenen vieressä patti

Vierailija
01.06.2016 |

Kävin särkypäivystyksessä jokuaika sitten ja hammaslääkäri totesi pahan tulehduksen ikenessä (olen harjannut liian kovaa hampaita ja hampaassa reiän alku mitä ei tarvitse paikata. Hammas ja ien puhdistettiin perusteellisesti ja määrättiin huuhtelemaan apteekista saatavalla suuvedellä mikä poistaa tulehdusta.

Viikko sitten kävin myös plakin poistossa ja ostin sähköhammasharjan. Uuden harjan jälkeen patti ilmestyi ekan kerran (olen harjannut pehmeimmällä harjalla ja ohjelmalla). Se kuitenkin pieneni ja nyt on ilmestynyt entistä suurempana.

Pari kertaa olen puristanut ja sisältä on tullut hieman kellertävää mätää ja verta. En kuitenkaan saa pattia häviämään puristamisista huolimatta.

Onko kokemusta tämmöisestä? Onneksi huomenna hammaslääkäri, mutta haluaisin kuulla kokemuksia, että tietäisin mihin varautua..

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mätä vaan siellä tulee hampaan juuresta ulos. Varmasti kivulias?

Vierailija
2/11 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heeelp!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap: Hammas ei ole tällä hetkellä kipeä. Olen ottanut Buranan kun päivällä särki hieman. Enemmän hampaasta pukkaa verta, mätää hieman.

Vierailija
4/11 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No. Se on huono merkki, hammas on kuolemassa. Saat antibioottikuurin ja sen jälkeen juurihoitoa.

Vierailija
5/11 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yritetty tällaisessa tapauksessa ensin juurihoitoa, mutta jouduttu kuitenkin poistamaan hammas. En halua yleistää kuitenkaan. Toivottavasti paranee.

Vierailija
6/11 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ab- kuuri aina pakollinen juurihoidossa?

En ole ketjun ap, mut jos tietoa, onko sääntöä?

Vierailija
7/11 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin kävi noin ei mitään kipua. Oli tullut Patti hampaan juureen ja se hammas poistettiin kun juuressa oli mätää. Se paineli sen Patin alas että sieltä tuli kaikki mätä pois. Sain antibioottikuurin ja corsodyl suuvettä lääkkeeksi

Vierailija
8/11 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ab- kuuri aina pakollinen juurihoidossa?

En ole ketjun ap, mut jos tietoa, onko sääntöä?

Ei tietenkään mutta ap:n tapauksessa ikenessä on bakteeritulehdus. Se pitää tietenkin hoitaa ensin.

Vierailija
9/11 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, kiitos, 8, en muista tarkkaan noita ja itsekin joutumassa j-hoitoon nyt.

Tuon corsodyl-veden muistankin, kun viisureita poistettiin aikanaan. :)

Vierailija
10/11 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurihoito odottaa.

Vierailija
11/11 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap: Juurihoidon osasinkin ennustaa.. kyllä tympäsee kun huomiseksi varattu aika on toisen hampaan juurihoitoa varten. Kunhan nyt saisi hampaan pitää..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kuusi