Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Mietin että minkälainen koulutus noilla on kun ainakaan !mun miehen virkailija ei osaa laskea. Eikä vissiin oikein lukeakaan.

Mieheni olisi mielellään tehnyt makdusuunnitelman uon kanssa ja maksanut enempi kuin mitä palkasta olisi mitattu. Ei käynyt virkamiehelle, oli kuulemma liian pieni summa tuo miehen ehdotus: lopputulos oli se, että uo pystyi ulosmittaamaan palkasta vain 1/4 osan siitä mitä mieheni olisi vapaaehtoisesti maksanut. Eli tyyliin mieheni olisi maksanut 200 mutta uo pystyi palkasta mitttaamaan vain 50.

Toinen ihme homma on se että hänen uo oli laittanut maksupäätöksen MINUN työnantajalle. Eli siis minun palkasta ulosmitattaisiin mieheni velkoja. Mieheni on ihan eri firmassa töissä kuin minä ja tekee ihan eri hommiakin. Vaihtoi kyllä tovi sitten työnantajaa.

Joten mikähän tutkinto/koulutus noila on? Kun ei nyt tainnut mennä ihan putkeen nuo hommat...

Voiko vaihtaa virkailijaa johonkin jolla on vielä maalaisjärki sekä lasku- ja lukutaito tallella?

• ylös 0
  • alas 1

Kommentit (7)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Itse käytän kondomia, AHAHAHAHA!

Jaa, niin olis sun mutsiskin pitänyt käyttää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Tyypillisin koulutus taitaa olla oikeustradenomi. Mutta joukossa on varmasti kauppatieteen kandeja / maistereita, oikeustieteen tutkinnon suorittaneita jne.

Vierailija

ne on lakimiehiä. Yhdellä uo:lla voi olla satoja asiakkaita eivätkä ne jaksa panostaa sinun asiasi yksityiskohtiin ellet itse selvennä niille mistä on kyse.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
ne on lakimiehiä. Yhdellä uo:lla voi olla satoja asiakkaita eivätkä ne jaksa panostaa sinun asiasi yksityiskohtiin ellet itse selvennä niille mistä on kyse.

Uskon että on satoja asiakkaita, mutta se ei selvennä tuota, että MITEN uo lähettää vaimon työnantajalle maksumääräyksen MIEHEN nimellä ja miehen velkoihin? Tuo on mielestäni enemmän kuin yksityiskohta....

Tai se että mies selkeästi kertoi jotta voi maksaa x määrän joka on enempi kuin se mitä palkasta voi ulosmitata...
Ja tuonkin teki kirjallisesti eli kävi s-posti keskustelua uon kanssa. Uo sai tiedot palkasta ja alaikäisistä lapsista, eli tiesi kuin paljon on suojaosuus ja kuin paljon palkasta voi mitata, SILTI ei suostunut maksusuunnitelmaan. Ihan kuin haluaisi että mies ei pääse helpolla....

Vierailija

Kuule kun marssit toimistolle rahan kera, niin saat maksettua velkoja pois ja kuitin mukaan. Tai tässä tapauksessa miehesi marssii.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kuule kun marssit toimistolle rahan kera, niin saat maksettua velkoja pois ja kuitin mukaan. Tai tässä tapauksessa miehesi marssii.

Näin hän aikoo tehdäkin... Tosin ulosottovirasto ei ota vastaan käteistä, joten säästää toiselle tilille sen ns.loppusumman kuussa, eli siis pitää omaa maksusuunnitelmaa ja miinustaa siitä sen summan minkä uo on jo pidättänyt palkasta. Ja sitten kun koko summa on kasassa hakee maksutiedot virastosta ja maksaa velat pois.

Velkajärjestelyyn ei päässyt kun uo summa on liian pieni, alle 20000.