Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä olisi sopiva rangaistus kun teini (13v) kaivoi hautajaisissa älypuhelimen esiin ja alkoi näpertää sitä

Vierailija
31.05.2016 |

Tytön isoisän hautajaiset kyseessä. Siinä kiireessä en nyt tajunnut kaikkien lasten taskuja alkaa kollata läpi. Siunaustilaisuudessa kuitenkin huomasin että tyttö näpelsi älypuhelintaan. Hautajaisissa emme tietenkään kohtausta järjestäneet vaan huomaamatta puhelin pois tytön kädestä.

Nyt kotona mietitään miehen kanssa, itse antaisin kaksi päivää älypuhelinkieltoa kun taas miehen mielestä seuraavan kuukausirahan menetys (50€) olisi parempi.

Emme ole yleensä mitään takakireitä natsi-vanhempia mutta olihan tuo äärettömän törkeää.

Kumpaa rangaistusta kannatatte?

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
31.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuollaiset rangaistukset on turhia. Kunnon keskustelu syistä miksi niin ei saa tehdä on paljon parempi.

Vierailija
2/63 |
31.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse antaisin molemmat yhtäaikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
31.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelin pois pariksi päiväksi. Oppii ehkä samalla pois riippuvuudestaan.

Vierailija
4/63 |
31.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelu käydään luonnollisesti mutta tyttö varmasti tietää miten hautajaisissa ei käyttäydytä, eli rangaistus tulee myös. Itsepäinen tapaus ja jos jokainen oikku sivuutetaan keskustelemalla, niin hän senkun innostuu.

Ap

Vierailija
5/63 |
31.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakota kakara pistämään itse älypuhelimensa kirveellä paskaksi ja kuvaa siitä video youtubeen.

Tämä on hyvä opetus. Youtubessa on loistava video kakarasta joka joutuu paskomaan xboxinsa koska ei panostanut koulunkäyntiinsä. Olen tehnyt monta accountia youtubeen ja tykännyt ko. videosta kaikilla niistä!

Vierailija
6/63 |
31.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älypuhelinkielto kuukaudeksi ja kuukausiraha pois.

Vierailija
7/63 |
31.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei nyt ihan  niin kamala juttu, että kuukausiraha pitäisi poistaa, mutta parin päivän puhelinkielto tuntuu asianmukaiselta, koska kyse selvästi puhelinriippuvuudesta.

Vierailija
8/63 |
31.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älypuhelinkielto vaikkapa kuukaudeksi. Jos ei muka osaa olla ilman sitä edes hautajaisissa, niin nyt on hyvä aika opetella. Kielto alkaa välittömästi.

Vierailija
9/63 |
31.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on 13v lapsi ja kaksi päivää puhelinkieltoa on tosi paljon tuon ikäiselle. Etenkin, kun ottaa huomioon, ettei ollut edes mikään pahin rike mitä teki.

Mieti nyt itseäsi kaksi päivää ilman puhelinta. Aika pitkä aika nykypäivänä.

Itse vain keskustelisin tiukkaan sävyyn niin, että varmasti ymmärtää miten missäkin paikassa käyttäydytään.

Nämä jutut pitää opettaa etukäteen, ei jälkikäteen.

Vierailija
10/63 |
31.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakota kakara pistämään itse älypuhelimensa kirveellä paskaksi ja kuvaa siitä video youtubeen.

Tämä on hyvä opetus. Youtubessa on loistava video kakarasta joka joutuu paskomaan xboxinsa koska ei panostanut koulunkäyntiinsä. Olen tehnyt monta accountia youtubeen ja tykännyt ko. videosta kaikilla niistä!

Mitä helvetin järkeä on rikkoa puhelin? Sama kuin heittäisi rahaa kaivoon. Plus että nöyryyttää omaa 13-vuotiasta lastaan sosiaalisessa mediassa...

Järkeä päähän nyt.

Vierailija
11/63 |
31.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskustelu käydään luonnollisesti mutta tyttö varmasti tietää miten hautajaisissa ei käyttäydytä, eli rangaistus tulee myös. Itsepäinen tapaus ja jos jokainen oikku sivuutetaan keskustelemalla, niin hän senkun innostuu.

Ap

Kuinka monet hautajaiset teillä on vuodessa? 5ssä tai10ssä vuodessa?

Normaali lapsi ymmärtää jo PELKÄLLÄ puheella sen että kuinka epäkohteliasta tuon on. Jos sama tapahtuu seuraavissakin hautajaisissa niin sitten rangaistus olisi paikallaan...

Ja kerroittekos lapselle, että miten hautajaisissa käyttäydytään JO etukäteen? Jos ette niin vika on teidän, ei lapsi omaa tilannetajua jos ei tiedä

Jos hautajaisia ei ihan jatkuvasti ole niin seuraavissa se lapsi osaa kyllä taatusti käyttäytyä... Kun on luultavasti jo täysi-ikäinen...

Ai niin, minkäs rangaistuksen aioitte antaa niille aikuisille jotka myöskin näprää puhelinta hautajaisissa?

Vierailija
12/63 |
31.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä helvetin järkeä on rikkoa puhelin? Sama kuin heittäisi rahaa kaivoon. Plus että nöyryyttää omaa 13-vuotiasta lastaan sosiaalisessa mediassa...

Järkeä päähän nyt.

Tuo vastaaja oli itse varmaan sen 13, joten ei vielä paljon järki kulje.

Vierailija
13/63 |
31.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi päivää ei ole yhtään mitään. Jos se tuntuu ylitsepääsemättömältä ajalta, on syytäkin opetella olemaan ilman puhelinta. Sanoisin, että sopiva rangaistus on jättää kuukausiraha maksamatta ja ottaa puhelin pois viikoksi. Vähintään. Pääsehän lapsi edelleen tietokoneelle.

Vierailija
14/63 |
31.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, en minä kk-rahaa lähtisi pois ottamaan, liian raakaa. Tuo nyt menee ajattelemattomuuden piikkiin, ja kunnon puhuttelu varmaan auttaa. Jos te olette sitä mieltä, että tarvitsee muutakin, niin puhelimen käytön vähentäminen olisi oikea tapa aloittaa koulutus tässä asiassa.

Vierailija
15/63 |
31.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on sopiva rangaistus vanhemmalle, joka laiminlyö lapsensa kasvatuksen?

Vierailija
16/63 |
31.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoitteko etukäteen, että ei ole soveliasta luureilla hautajaisissa? Vihaan vanhempia, joiden mielestä tietyt asiat pitäisi vain "tietää". Muistan kun jouduin kotiarestiin siitä, kun olin pelaamassa sateella jalkapalloa. Niinku mitä vittua miten tuokin olisi pitänyt tietää, kun ei matsejakaan peruta sateen vuoksi

Vierailija
17/63 |
31.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kamala näitä vastauksia. Onhan kännykän näpertely ehkä vähän törkeää, mutta ei nyt niin törkeää että pitäisi ottaa kuukausiraha pois ja asetella jotain kännykkäkieltoja vieläpä.

Tärkeämpää olisi keskustella tytön kanssa asiallisesti siitä, miksi hän kokee tarvetta näpertää kännykkää oman isoisän hautajaisissa. Että olivatko he isoisän kanssa läheisiä ja mitä ajatuksia hänen poismenonsa herättää. Toisekseen, kaikki meistä eivät ole uskonnollisia ihmisiä. Joillekin kirkossa istuminen ja siunaustilaisuuden kuunteleminen voi tuntua jopa vitsiltä, jos ei jaa kristillistä ajatusmaailmaa ja ole ottanut omakseen sen oppeja.

Moni nuori saattaa ajatella, että mitä se kännykän vilkaisu haittaa, kun se isoisä on jo kuollut. Kännykän näpertämättömyys ei tuo häntä takaisin tai "loukkaa" häntä, koska hän on kuollut. Eri asia tietysti jos siinä snapchattiin laitellaan kuvia ja sitten vastataan miljoonaan whatsapp -viestiin ja jaetaan kuvia instassa ja facessa, mutta jos vilkaisee kelloa tai katsoo onko tullut puheluita, niin en usko että se on kaiken raivon arvoista.

Vierailija
18/63 |
31.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä kannattaa pohtia hetki.

Jos XBOX on vanhempien rahoilla ostettu sen hajottaminen on järkevyydeltään samaa osastoa kuin panna lapsi "paskomaan" perheen auto.

Jos XBOX on lapsen kesäduuni/lahjarahoilla hankittu opetetaan sille elämää sosialismissa.

Vierailija
19/63 |
31.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoitteko etukäteen, että ei ole soveliasta luureilla hautajaisissa? Vihaan vanhempia, joiden mielestä tietyt asiat pitäisi vain "tietää". Muistan kun jouduin kotiarestiin siitä, kun olin pelaamassa sateella jalkapalloa. Niinku mitä vittua miten tuokin olisi pitänyt tietää, kun ei matsejakaan peruta sateen vuoksi

Ei stana. Ota kuule järki käteen, kaikesta ei ehdi, voi, muista sanoa. Pitää osaa ajatella välillä itse. Oma tyttäreni sanoo hölmöyksiinsä, että miksi et sanonut. No voi jumalauta: A. en ehkä ollut paikalla B. Ajatella vois itsekin C. jos rupean kaikesta sanomaa, en ehtisi muuta tekemään kuin neuvoa häntä jne.

Ja vanhemmat harvemmin ovat ajatuksenlukijoita. Ei aina voi tietää, että nyt se pentu ei tajua olla ottamatta puhelinta esille jne.

Vierailija
20/63 |
31.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tytön isoisän hautajaiset kyseessä. Siinä kiireessä en nyt tajunnut kaikkien lasten taskuja alkaa kollata läpi. Siunaustilaisuudessa kuitenkin huomasin että tyttö näpelsi älypuhelintaan. Hautajaisissa emme tietenkään kohtausta järjestäneet vaan huomaamatta puhelin pois tytön kädestä.

Nyt kotona mietitään miehen kanssa, itse antaisin kaksi päivää älypuhelinkieltoa kun taas miehen mielestä seuraavan kuukausirahan menetys (50€) olisi parempi.

Emme ole yleensä mitään takakireitä natsi-vanhempia mutta olihan tuo äärettömän törkeää.

Kumpaa rangaistusta kannatatte?

Ette puhuneet asiasta etukäteen? Anna teinille Käytöksen kultainen kirja.