Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Poikaystävä haluaa siivouslistan

Vierailija
28.05.2016 |

Olemme asuneet yhdessä nyt about puoli vuotta ja tänään poikaystäväni esitteli minulle ideaansa eli siivouslistaa. (Meillä on siis ollut aikalailla erimielisyyksiä siisteyden suhteen, koska olen itse aika boheemi ja minulla on paljon harrastuksia jne. Siivoan kyllä taatusti yhtä paljon, mutta mielestäni joka päivä ei ole syytä olla kuuraamassa). Ideana on siis, että siinä on jokaiselle päivälle eri tehtäviä (tiskaus, imurointi jne. tiedätte kyllä) ja merkitty kumpi ne tekee. Toinen tekee tietyt jutut tiettyinä päivinä parillisilla viikoilla ja toinen parittomilla. Poikaystävän idea oli vielä, että päivittäiset tehtävänsä voi myös tehdä päivää etu/jälkikäteen.

Tiedän, että tämän myötä olisi ainakin selkeää, että molemmat tekee yhtä paljon, mutta kuulostaako tämä teidän korviinne kotoisalta? Minusta ei tod.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin teette yhtä paljon kumpikin. Olisi loistavaa meille, kun mies on vaivihkaa lopettanut kaikki kotityöt häiden jälkeen.

Vierailija
2/5 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä hyvä juttu kunhan hommat on jaettu reilusti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on lista niin eihän niitä voi tehdä etu- tai jälkikäteen. Tosi harvan homman voi ajoittaa miten sattuu ettei se mene toisen vuorolle tai tule tehdyksi väärään aikaan. 

On kyllä hankalaa yhteiselo, jos tohon pitää mennä. 

Vierailija
4/5 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on lista niin eihän niitä voi tehdä etu- tai jälkikäteen. Tosi harvan homman voi ajoittaa miten sattuu ettei se mene toisen vuorolle tai tule tehdyksi väärään aikaan. 

Niin, ei siinä ollut joka päivällä samoja asioita, vaan homman voi poikkeustilanteessa hoitaa päivää ennen/jälkeen. Listalla on esim: yleinen järjestely, roskien vienti ja roskisten pesu, imuroiminen, lattioiden pyyhkiminen, kylpyhuoneen siivous, parvekkeen siivous ja tuhkakuppien tyhjennys, pyykinpesu, kuistin siivoaminen, pölyjen pyyhintä, tiskaaminen, mattojen puisteleminen, jääkaappi-inventaario, kasvien huolto jne. -aloittaja

Vierailija
5/5 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, ei siinä ollut joka päivällä samoja asioita, vaan homman voi poikkeustilanteessa hoitaa päivää ennen/jälkeen. Listalla on esim: yleinen järjestely, roskien vienti ja roskisten pesu, imuroiminen, lattioiden pyyhkiminen, kylpyhuoneen siivous, parvekkeen siivous ja tuhkakuppien tyhjennys, pyykinpesu, kuistin siivoaminen, pölyjen pyyhintä, tiskaaminen, mattojen puisteleminen, jääkaappi-inventaario, kasvien huolto jne. -aloittaja

No sinä olet tehnyt viikkosiivouksen to, pe tai la. Sitten vaihtuu viikko ja poikaystävän vuoro niin hän tekee hommansa etukäteen maanantaina, ei ole paljon ehtineet paikat likaantua ja sua odottaa taas kunnon kertymä puolentoista viikon kuluttua.