Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen kirjoitellut palstalle kymmeniä provoja.

Vierailija
26.05.2016 |

Haluatko kysyä minulta jotain?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymmeniä provoja tänään vai kaiken kaikkiaan? Jos kaiken kaikkiaan, niin en halua sanoa muuta kuin AMATÖÖRI.

Vierailija
2/15 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On huomattu. 

Et myöskään ole ainoa ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi? Onko sulla muuta elämää?

Vierailija
4/15 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittu oot luuseri

Vierailija
5/15 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linkitä tähän se joka onnistui parhaiten?

Vierailija
6/15 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kymmeniä provoja tänään vai kaiken kaikkiaan? Jos kaiken kaikkiaan, niin en halua sanoa muuta kuin AMATÖÖRI.

Vaikeaa arvioida, kuinka monta kaiken kaikkiaan. Palstaillut olen neljä vuotta, ja joka kuukausi tulee ainakin muutama kirjoitettua. Joskus useampikin viikossa, joskus on pitkiä taukoja.

Ap

Vierailija
7/15 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä on niin hauskaa, että viitsit käyttää aikaasi moiseen?

Vierailija
8/15 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kirurgi vai juristi?

Vierailija
9/15 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi? Onko sulla muuta elämää?

Eipä siihen mitään kummempaa syytä ole. Ehkä minusta on vain hauskaa keksiä tarinoita, ja katsoa, kuinka moni uskoo.

On muutakin elämää :)

Ap

Vierailija
10/15 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kappas, minäkin.

Viimeisin onnistinein trollausrupeamani oli ssss-käyttäjää vastaan. Siinä vaiheessa, kun vertasin häntä koiraan, joka tekee tismalleen niin kuin omistajansa (=minä) tahtoo, lähti ketju poistoon. :')

Vierailija
11/15 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heikko itsetunto ja ulkonäköongelmat saavat aikaan provojen kirjoittelua. Yleensä viestin tunnistaa provoksi, mutta toisinaan niitä kirjoittaville säälittäville ressukoille haluaa vastata.

Vierailija
12/15 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhällä on köyhät huvit.

Vierailija
13/15 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä! Olen aina tykännyt kirjoitella tarinoita. Ehkä tämä on jotain outoa jatkoa sille?

Ap

Vierailija
14/15 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kirjoittelen tänne lähinnä provoja, koska aina jos yrittää jotain järkevää kirjoittaa niihin ei kukaan vastaa mitään ja muutenkin täällä on keskustelun ja yleissivistyksen taso niin huono, että ihan turhaa yrittääkään mitään järkevää keskustelua odottaa. Läpinäkyvään provoonkin tulee kymmeniä vastauksia, vaikka osa on aina niitä "Porvoo 0/5" vastauksia niin silti tulee vielä monta sivua kiistelyä varmaan samat tyypit jotka sitä porvoota huutelee on innokkaimpina kinastelemassa.

Pidän provoilua myös luovana kirjoittamisena. Sopivalla tavalla mauttoman mutta melkein uskottavan provon laatiminen vaatii älyä ja mielikuvitusta ja ihmistuntemusta. Arvostan myös muiden hyviä provoja ja joskus olen kateellinen jonkun toisen provolle kun en ollut itse keksinyt noin nokkelaa provoa. Nämä porvoon huutelijat on vähän tylsämielistä ja mielikuvituksetonta yleisöä, mutta uskon että ainakin muut provoilijat osaa arvostaa minunkin provojani.

Vierailija
15/15 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se provo määritellään? Onko provo viesti, joka on valhetta ja jolla kirjoittaja haluaa provosoida voimakkaan tunteellisia, erimielisiä vastauksia? Vai täyttyvätkö provon kriteerit jo sellaisessa viestissä, joka on vain osittain keksittyä (esim. on vaihdettu joitain yksityiskohtia, jotta tunnistaminen olisi vaikeampaa, esim. serkku -> kaveri, isosisko -> pikkusisko, kaveri ->tuttava), ja joka on tuotu palstalle aloittajan vilpittömän mielenkiinnon vuoksi? Entä jos kertoo tositarinan, mutta sillä motiivilla, että saisi provosoitua tunteikkaita vastauksia lukijoilta?

Mitkä ovat provon kriteerit?