Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tapahtuu jos pesen Ikean patjanpäällisen 30 asteessa, vaikka tuotteessa lukee kemiallinen pesu?

Vierailija
26.05.2016 |

Kyseessä on BEDDINGE LÖVÅS patjan päällinen: http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/10102055/

Paljonko maksaa pesulassa kemiallinen pesu?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se menee paperimassan kaltaiseksi silpuksi ja pahimmassa tapauksessa rikkoo pesukoneen poistopumpun ja tukkii viemärin. Valuutus ei kata ja vesivahinko saattaa syntyä!

Vierailija
2/5 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kutistuu..paikalleen änkeminen voi saada hermoromahduksen partaalle :D. Pesumaksaa noin 43 euroa pesulassa. Kemiallinen pesu ei sitten poista mitään "nestetahroja", kuten pissa, veri tai hikiläikkiä. Lisäksi pesun liuottimena käytettävä perkloorietyleeni on kauhean hajuista, en itse nukkuisi sen käryssä. T pesulassa työskentelevä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Patjan kangas: 79 % puuvillaa, 21 % polyesteriä

Itse varmaan heittäisin surutta koneeseen. Sitä päällistä ehkä joutuu venyttelemään pesun jälkeen hetken, että palautuu alkuperäiseen muotoonsa. Värin lähteminenkään ei kai haittaa, kun ei sitä päällistä kukaan lakanoiden alta näe. Muuta vahinkoa tuskin voi tapahtua? Kertokaa te, jotka materiaaleista paremmin tiedätte.

Vierailija
4/5 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin tapahtuu mitään "pahaa", vähän voi kutistua, mutta esim. silittäminen auttaa taas venymään.

Olen itse pessyt kaikki patjanpäälliset pesukoneessa 40 asteessa. Useinhan tuo "kemiallinen pesu" on vaan varotoimi.

Vierailija
5/5 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tuskin käy mitenkään. Meillä Iskun sohvassa sohvatyynyissä kemiallisen pesun merkki. Olen viimeiset 8 vuotta pessyt niitä ysikympissä mennen tullen eivätkä ole menneet miksikään. Joku mitätön kutistuminen on ehkä tapahtunut, muuten ainoa sivuvaikutus on ollut se, että sohvatyynyistä on tullut puhtaita. :)