ULTRAAN VIIKOLLA 31???
Onko kukaan käynyt näin " hassuilla" viikoilla ultrassa ihan varmistuksen vuoksi?Kaikki on sujunut mielestäni tähän asti ihan hyvin, mutta nyt olen kehitellyt itselleni pelkoa että vauvalla ei kaikki olisikaan kunnossa.. Olen ollut viimeksi rakenneultrassa vkolla 20 jotain, ja siitä on tosiaan jo pitkä aika. Aloin kuvittelemaan että jos ultraaja ei ollutkaan silloin niin kokenut eikä nähnytkään kaikkea..
Tää on ihan hullua, ja turhaa stressaamista..
Onko jollain kokemusta ultrasta tässä vaiheessa, onko se hirveän kallista, kehtaako mennä ilman mitään varsinaista syytä?
Sf-mittani on huidellut yläkäyrän yläpuolella koko raskauden ajan, ja olen sitä vähän ihmetellyt, vaikka terkkarin mielestä se voi johtua vaan vatsan muuten suuresta koosta ?! Sokerirasitus oli normaali, joten siitäkään ei voi johtua..
Päivittäin on selkäsärkyä, ja lievää menkkakipuilua, onko muilla ollut?
Kommentit (2)
Itse kävin ekassa raskaudessa ultrassa vkolla 35+1, sillä mulla taas päinvastoin sf-mitta huiteli käyrien alapuolella ja olin itse huolestunut kasvaako vauva. Terkka rauhoitteli ja sanoi, ettei syytä huoleen, mutta antoi luvan käydä tarkistuttamassa tilanteen. Kyllä helpotti kun kuulin, että vauva oli jo niin laskeutunut ja kiinnittynyt, että siksi vatsa oli niin pieni.
Eli jos vähänkään mieltä vaivaa niin ultraan vaan!
Parque, tyttö 08/04 ja rv 23+3
Itse oli juuri vasta keskiraskauden ultrassa, mutta ultraaja sanoi, että pitää tilata uusi aika jonnekin viikoille 32-35. Sen vuoksi, että suvussamme on ollut synnynnäisiä sydänvikoja (tukoksia), jotka ei vielä 20-viikolla näy, elleivät sitten ole ihan tukossa ja tosi pahoja.
Eli kyllähän voit yksityiselle lääkärille aina mennä, jos haluat rauhoitella pelkojasi. Maksaa vaan rahaa, mutta ei siitä muuta haittaa ole :)