Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita joita ahdistaa kesä?

Vierailija
22.05.2016 |

Miten päästä siitä yli? Ahdistaa, kun on hirveästi töitä ja olen aivan uupunut työtaakan alle. Joka päivä on kaunis ilma ja tuntuu että pitäisi olla jossain puistossa kaiket päivät nauttimassa kesästä ja osallistua kaiken maailman ravintolapäiviin ja tapahtumiin. Kaikki muut ovat niin iloisia, onnellisia, kauniita, nauttivat elämästä. Minä sen sijaan olen nukkavieru, ei rahaa ostaa mitään uusia kesävaatteita eikä mikään näytä minun päälläni hyvältä muutenkaan, kökötän kaiket päivät toimistossa ja vapaa-ajalla en jaksaisi muuta kuin maata sohvalla. Vaikka pitäisi mennä ja tehdä koko ajan jotain kun kesä on niin lyhyt, ottaa kaikki ilo irti. En todellakaan jaksa mennä mihinkään Helsingin tapahtumiin tungeksimaan tai ylikansoitettuihin puistoihin tyylittömissä vaatteissani ylenkatsottavaksi. Masentaa ja tuntuu että kesässä on hirveät suorituspaineet. Jos ei tee mitään erityistä niin on jotenkin huono, epäonnistunut ja ikävä ihminen. Olenko ainoa josta tuntuu tällaiselta?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et. En tykkää kesästä vaan syksystä. Toivon vaan ettei tuu kovin helteinen kesä niinku on luvattu..

Vierailija
2/17 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta yksi nätti mekko ja kesäkengät. Niillä voit mennä kesällä ulos. Ei tarvitse mennä tapahtumiin vaan voit käydä kävelyllä ja vaikka torilla. Kai sulla jonkunlainen kesäloma on?

Ja jos et jaksa niin et jaksa. Ei elämässä ole mikään pakko nauttia mistään. Helpompaa se toki niin on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et jaksa mennä mihinkään niin makaa sohvalla. Ei se keneltäkään muulta ole pois.

Vierailija
4/17 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ainoa. Ahdistaa ihan hirveästi ja olen ihan tapissa. Olisipa jo marraskuu ja saisi vaipua armolliseen hämärään ja olla luvan kanssa väsynyt.

Vierailija
5/17 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et. En tykkää kesästä vaan syksystä. Toivon vaan ettei tuu kovin helteinen kesä niinku on luvattu..

Kesän eikä minkään muunkaan vuodenajan säätä voi tietää ollenkaan etukäteen. Pitkän ajan sääennusteet niin kylmässä, normaalissa, kuin kuumassakin ennusteessa ovat kaikki aivan höpöhöpöä. Pitkän ajan sääennusteet sopivat paremmin tropiikkiin, jossa on stabiilimmat olosuhteet, mutta Suomen leveyksillä ne ovat täysin nopanheittoa.

Vierailija
6/17 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olet vapaalla, niin mene jonnekin hiljaiseen puistoon, jossa ei ole muita. Kirja, vesipullo ja aurinkorasva mukaan. Siellä makailet koko päivän, niin saat ihanan päivettyneen ihon ja levänneen mielen.

Vierailija
7/17 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole oikein lomaa, olen freelancer… Ei täällä Helsingissä oikein ole mitään hiljaisia puistoja, joka paikassa on kamalasti ihmisiä. Just tuo, että marraskuussa "saa" olla väsynyt, mutta kesällä tunnen syyllisyyttä siitä että olen uupunut ja en vain jaksa. Kauheat paineet, että koko ajan pitäisi jaksaa pörrätä ties missä. Ja hirveästi nauttia kesästä koko ajan, vaikka sitten hampaat irvessä… ap

Vierailija
8/17 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota, minä inhoan hellettä ja "kauniit kesäpäivät" olen sisätiloissa. Töissä ja kotona. Ulos menen vain kun pakko ja silloinkin suojaan kehon auringolta. Sateella sitten hyppelen iloisena lätäköissä.

Ei sinun ole pakko tehdä mitään jos et halua.

Mutta jos olet tosi väsynyt niin liikunnasta voi olla apua. Mut ulos ei tarvi sen takia mennä.

Vierailija
9/17 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä. Tänä vuonna huomaan, etten halua torikahvilaan (asun Hml:ssa) vaan menen edelleenkin sisälle kahvilaan. Paljon mukavampaa. Viileää, ei äänisaastetta, ei pörriäisiä. Vähän kyllä melkein itketti, kun kanssani siellä oli kaksi eläkeikäistä mummoa ja sitten joku (ehkä freelancer ;) ) joka teki läppärillä töitä... :/

Mutta ei se mitään. Nautin noin enemmän. Mulla on yhä "talvi" :D

Vierailija
10/17 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On harmillista kun ei voi liikkua rauhassa jos haluaa pukeutua vähemmän peittävästi.. pitäisi varmaan vaihtaa asuinaluetta sellaiseen jossa ei olisi yhtä paljon uslimirikkautta

Vierailija
11/17 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en myöskään pidä siitä, että ihmiset olettaa kaikkien tekevän kauheasti lomallaan, lähinnä siis reissaavan tai vähintäänkin mökkeilevän. Ärsyttää ne hämmentyneet ja vähän säälivät katseet, kun sanon, ettei mulla ole mitään lomasuunnitelmia. Varsinkin kun joku on juuri selostanut Goan-matkastaan tai intoillut joogaretriitistään!

Vierailija
12/17 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä viihdyn kesällä omalla parvekkeella tai takapihalla silloin kun sellainen oli. Paan just ne vaatteet ku tykkään, juon vissyä tai joskus sidukkaa ja luen kirjaa. Ei kesästä kannata ottaa paineita. Ainoa vaan ettei sulla oo jotain terveysongelmia kun oot noin väsynyt, esim kilpirauhanen, anemia? Tuli vaan mieleen. Mutta en mikään montaa kertaa kesässä jaksa mitään tapahtumia eikä uloskaan oo pakko mennä jos ei tahdo.

Vierailija
13/17 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä lienee ensimmäinen kesä, josta olen alkanut nauttia jo nyt. Lapsuudessani ja nuoruudessani minulla ei ollut ystäviä, joten kesälomat olivat tappavan pitkiä ja yksinäisiä. Lukion jälkeen kesä alkoi ahdistamaan jo etukäteen pääsykoerumban ja kesätöiden etsimisen vuoksi. Lisäksi kesäisin kaikki ovat hyvällä tuulella ja onnellisia, jolloin tulee itselleen epäonnistunut olo, jollei pääse samaan fiilikseen.

Tänä kesänä minulla ei ole kesälomaa, mutta aion silti mennä kaikkiin mahdollisiin ilmaistapahtumiin Helsingissä ja juhlia pikkutunneille asti puistoissa aina kun siihen on mahdollisuus. Pidän paskaisia vaatteita, koska kesällä muutenkin kaatuu kaljaa päälle ja lahkeet mutaantuvat kun tanssii sateessa hiekkarannalla. Suosittelen!

Vierailija
14/17 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on tuttua minullekin. Tuntuu, että on niin väsynyt, ettei jaksa kulkea tapahtumissa yms., mutta nautin kesästä omalla tavallani. Ulkoilu ja liikunta on tärkeää. Ravinto ja uni.

Työ vie paljon energiaa, iltavuoroja on runsaasti.

Iloitaan luonnon kauneudesta, valosta, lämmöstä, kesän tuoksusta ja kukista 😃

Tsemppiä :)

Ei aina tarvitse suorittaa ;)

Vierailija
15/17 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en myöskään pidä siitä, että ihmiset olettaa kaikkien tekevän kauheasti lomallaan, lähinnä siis reissaavan tai vähintäänkin mökkeilevän. Ärsyttää ne hämmentyneet ja vähän säälivät katseet, kun sanon, ettei mulla ole mitään lomasuunnitelmia. Varsinkin kun joku on juuri selostanut Goan-matkastaan tai intoillut joogaretriitistään!

Lomasuorittaminen on yleinen kansantauti. Ei kannata välittää. :) Joutenolo on rikkaus ja harvinainen taito - kaikki osaavat tehdä jotain, mutta harva ei-mitään.

Vierailija
16/17 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saisi olla +30 astetta mittarissa koko kesän ajan.

Vierailija
17/17 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesässä on juuri sellaiset suorituspaineet kuin itse haluaa. Tämän oivaltamisessa meni minullakin muutama vuosikymmen. Nuorena pätkätyöläisenä olin aina kesät töissä eikä olisi aina jaksanut lähteä töiden jälkeen mihinkään. Lasten syntymän jälkeen tuli jokin ihmeellinen velvollisuus ravata maaseudulla sukulaisissa lasten kanssa, vaikka paljon mieluummin olisi ollut kotona. Lopulta päätin, että en käytä enää lomiani reissaamiseen enkä sovi etukäteen loma-ajoiksi mitään vaan aamulla herättyäni katson, mikä on ilma ja mikä on fiilis. 

Joku jo sinulle ehdottikin, että ota kirja  mukaasi puistoon tai mene ihan vain parvekkeelle nauttimaan kesästä. Lue, kuuntele musiikkia tai sulje vain silmäsi ja kuuntele kaupungin ääniä. Tee mielikuvitusmatkoja maailmalle tai vaikka Helsingin kesään, jos et fyysisesti etkä henkisesti jaksa lähteä niihin oikeasti. Osta töistä palatessasi mansikoita ja herneitä ja napostele niitä parvekkeella. Kannuun vettä, jääpaloja ja pari viipaletta sitruunaa.  Nauti lämmöstä ja tekemättömyyden ihanuudesta. Eivät eläimetkään huhki helteillä vaan vasta sitten, kun ilma viilenee. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi