ällöttää...

Kädessä, selässä, mahassa ja kämmenen sisäpuolella on n. herneen kokoisia punoittavia alueita joiden keskikohta on hieman koholla. Joissakin kohdissa on kaksi vierekkäin. Kutittaa jumalattomasti! Toivottavasti eivät olisi luteen puremia, vaikka tuo yön aikana tuleminen niihin viittaakin. Luteiden karkottaminen kun on niin helvetillistä! Meillä on tosin kaksi kissaa joista toinen saa kävellä pitkin meidän metsäistä pihaa joten onhan tässä myös mahdollisuus että jäljet olisivat lintukirpun puremia?

Onko mammat tietoutta näistä mistä tunnistaa kumpi olisi kyseessä? :|

• ylös 4
  • alas 0

Kommentit (14)

Vierailija

Jos niitä puremia löytyy selvissä riveissä niin todennäköisesti luteet kyseessä. Jos yhtäkään riviä ei löydy niin varmaan jotain muuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

No kevät kyllä viittaisi niihin lintukirppuihin, itse vaikkaisin niitä, varsinkin jos ette ole vasta käyneet missään ulkomailla.

Vierailija

Jos teillä on jotain eläimiä voi olla myös lintukirppuja. Ne kulkeutuu turkissa sisälle ja puree, jos on päässyt sänkyyn niin yöllä, mutta ne ei selviä kuin niissä linnuissa ja kuolee pian.

Vierailija

Karkasi. Lintukirput siis puree semmoisina "rykelminä" jos saavat rauhassa jyrsiä. Monta puremaa aika lähekkäin.
-4

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa luteen puremilta. Lintukirpusta tulee (ainakin mulle) pienempi jälki.

Mulla taas nousee lintukirpusta lähes kolikon kokoinen punainen ja kuumottava jälki.

Vierailija

Jos jälkiä on noin paljon, pitäisi löytyä muitakin merkkejä. Mustia pilkkuja lakanoissa, sängyssä jne. Luteita ei yleensä tule yhtäkkiä monta täyskasvuista kerralla, vaan ongelma pahenee vähitellen.

Vierailija

Juu, ulkomailla ei olla käyty pitkiin aikoihin ja jäljet ovat tulleet aivan yhtäkkiä, kahtena viime päivänä. Muuttokin tapahtui jo viime vuoden puolella joten onko mahdollista että luteet tulisivat vasta nyt? Mummo oli kyllä kylässä viime viikonloppuna ja nukkui vieraspatjalla jota mukavuudenhaluisena pidän usein oman petauspatjani alla, joten sitä kautta on tietenkin mahdollisuus että on saattanut tulla luteita? Toivottavasti näin ei kuitenkaan olisi :/ 

Kissoja en hävitä minnekään, sinä lowlife huutelija siellä :-) T:AP

Vierailija

Meilläkin toisella pojista kintut täynnä viikon sisällä tulleita puremia. Potkii peitot yöllä pois ja vartalollakin oli yksi purema. Ei ole ensimmäinen vuosi kun näin käy, että eiköhän lintukirppu ole oikea diagnoosi.

Vierailija

Lintukirppu se on, vuodenaika ja kissojesi liikkuminen pihalla. Meillä esiintyy ilmiötä mökin vinttihuoneessa keväisin, vintin räystäillä pesii pari talitinttiä (epäilen olevan sama tintti vuodesta toiseen, kun uudet pesäpöntöt ei kelpaa). Kesällä tulee kattoremppa ja laitetaan linnunpesille esteet. Pese lakanat! Kirppu kuolee parissa päivässä ilman isäntää.

Vierailija

Eiköhän ole lintukirppuja. Eivät usko yhdellä puremalla että kohde on väärää lajia.

Itse olen hyttysten suosiossa. Viime kesänä mökillä herätessäni ihmettelin kun toinen jalkaterä on yön aikana syöty sukan päältäkin. Varmaan 15-20 todella kutisevaa puremaa.

Tuskin nyt hyttysparvi oli hyökännyt yhteen kohtaan ja yksi hyttynen tuskin puree noin monesta kohtaa. Varmaan lintu- tai voiko olla oravakirppuja? Muuta porukkaa ei ollut puremilla kiusattu tietenkään.

Vierailija

Kiitos paljon vastauksista! :) Toivottavasti on noita lintukirppuja kun nehän sitten häviävät itsestään jos pidetään kissoja jonkin aikaa sisällä etteivät kanna niitä lisää sisälle. Huh huh, en olisi kyllä uskonut koskaan toivovani kirppuja mutta mieluummin niitä kun luteita... Nyt lakanat syyniin ettei ole luteenulostejälkiä ja sitten pesuun! T:AP

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.