Miksi kadonneessa Egyptairin koneessa oli vain 59 matkustajaa ja 10 henkilökunnan jäsentä, vaikka koneeseen mahtuu ainakin 150 matkustajaa?
Onko normaalia, että viittäkymmentä yhdeksää matkustajaa kohden on jopa 10 henkilökunnan jäsentä? Miksi minulla on sellainen mututuntuma, että kaikissa tuon kokoluokan koneissa, joissa minä olen ollut, on ollut lentokapteeni ja perämies ja näiden lisäksi vain 3-4 matkustamohenkilökunnan jäsentä? Ja kone on ollut aina ainakin lähes täynnä.
Olisiko tuossa ollut siis ylimääräisiä henkilökunnan jäseniä ja se syynä siihen, ettei koneeseen saada enää yhteyttä? On jossain Egyptissä? Tai ammuttu alas?
Kommentit (22)
Miehistön määrä selittyy esimerkiksi koulutuslennolla tai siirtolennolla. Matkustajien määrä taas sillä että aina lentokoneet ei ole täynnä matkustajia. Taidat lentää jollain lomalennoilla jos lentokoneet on aina olleet täynnä.
Jospa Egypti ei enää vedä turisteja entiseen malliin.
Ja jos tämä putoaminen osoittautuu terroriteoksi, niin eipä tarvitse kyllä ihmetelläkään miksi ei vedä.
Villi veikkaus, melkein kukaan ei halua lentaa maahan jossa on pommi-iskuja ja matkustajakoneet rajahtelevat ilmassa. Ei se kone tayty jos kukaan ei osta lippuja, nuo 56 voivat olla vaikka paluumatkalla kotiin reittilennolla eivatka lansituristeja matkalla aurinkoon. Miehiston maara selvitettiinkin jo.
Koneet kuluttavat ilmakehää siinä määrin että missään nimessä ei saisi lennellä puolitehoilla. Tämä ei todellakaan ole ekologista kehitystä. Jos ei lento myy tarpeeksi niin sitten ei lennetä, niinhän Suomessakin tehdään.
Kaikki P-Afrikkaan ja Lähi-Itään lentävät koneet voitaisiin haluttaessa täyttää tupaten täyteen ihmisillä jotka oikeasti kuuluvat P-Afrikkaan ja Lähi-Itään eivätkä esimerkiksi Eurotunnelin suulle pummaamaan kyytiä Englantiin.
Kyllä mä olen lentänyt Euroopan ja kotimaankin lentoja puolityhjillä koneilla, joskin myös ylibuukatuillakin. Pari kertaa olen myös jäänyt koneesta standby-lipuilla ja kerran luovuin omasta paikastani vapaaehtoisesti saaden siitä korvauksen.
Vierailija kirjoitti:
Koneet kuluttavat ilmakehää siinä määrin että missään nimessä ei saisi lennellä puolitehoilla. Tämä ei todellakaan ole ekologista kehitystä. Jos ei lento myy tarpeeksi niin sitten ei lennetä, niinhän Suomessakin tehdään.
No ei todellakaan tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Koneet kuluttavat ilmakehää siinä määrin että missään nimessä ei saisi lennellä puolitehoilla. Tämä ei todellakaan ole ekologista kehitystä. Jos ei lento myy tarpeeksi niin sitten ei lennetä, niinhän Suomessakin tehdään.
ÄhlämAir ei paljoa välitä ilmakehien kulumisista.
Vierailija kirjoitti:
Koneet kuluttavat ilmakehää siinä määrin että missään nimessä ei saisi lennellä puolitehoilla. Tämä ei todellakaan ole ekologista kehitystä. Jos ei lento myy tarpeeksi niin sitten ei lennetä, niinhän Suomessakin tehdään.
Linja-autot saastuttavat valtavasti eivätkä nekään saisi ajella puoliteholla.
Vierailija kirjoitti:
Miehistön määrä selittyy esimerkiksi koulutuslennolla tai siirtolennolla. Matkustajien määrä taas sillä että aina lentokoneet ei ole täynnä matkustajia. Taidat lentää jollain lomalennoilla jos lentokoneet on aina olleet täynnä.
En ole koskaan lentänyt lomalennoilla, aina reittilennoilla. Lennän tosin useimmiten loma-aikoihin, joten se voi vaikuttaa käsitykseeni koneiden normaaleista täyttöasteista.
Nyt tosin uusin tieto on se, että koneessa oli 7 matkustamohenkilökunnan jäsentä ja 3 turvamiestä. Miksi, syytä en tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä olen lentänyt Euroopan ja kotimaankin lentoja puolityhjillä koneilla, joskin myös ylibuukatuillakin. Pari kertaa olen myös jäänyt koneesta standby-lipuilla ja kerran luovuin omasta paikastani vapaaehtoisesti saaden siitä korvauksen.
Sinun standby-lippusi kiinnostaa.
Itsekin olen matkustanut Tampereelta Tukholmaan koneessa jossa oli minun lisäkseni kaksi muuta. Eli kyllä ne koneet lentää tyhjinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehistön määrä selittyy esimerkiksi koulutuslennolla tai siirtolennolla. Matkustajien määrä taas sillä että aina lentokoneet ei ole täynnä matkustajia. Taidat lentää jollain lomalennoilla jos lentokoneet on aina olleet täynnä.
En ole koskaan lentänyt lomalennoilla, aina reittilennoilla. Lennän tosin useimmiten loma-aikoihin, joten se voi vaikuttaa käsitykseeni koneiden normaaleista täyttöasteista.
Nyt tosin uusin tieto on se, että koneessa oli 7 matkustamohenkilökunnan jäsentä ja 3 turvamiestä. Miksi, syytä en tiedä.
Turvamiehet on ihan yleisiä monilla lentoyhtiöillä. Esimerkiksi EL AL:in jokaisella lennolla on aseistettuja turvamiehiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä olen lentänyt Euroopan ja kotimaankin lentoja puolityhjillä koneilla, joskin myös ylibuukatuillakin. Pari kertaa olen myös jäänyt koneesta standby-lipuilla ja kerran luovuin omasta paikastani vapaaehtoisesti saaden siitä korvauksen.
Sinun standby-lippusi kiinnostaa.
Ai. No on sulla sitten kiinnostuksen kohteet. Ajattelin ettei toi nyt niin kiinnostava aasinloikka aiheesta ole, vaikka sen tässä mainitsinkin.
...ja joo, sarkasmi kukkii, ymmärsin kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehistön määrä selittyy esimerkiksi koulutuslennolla tai siirtolennolla. Matkustajien määrä taas sillä että aina lentokoneet ei ole täynnä matkustajia. Taidat lentää jollain lomalennoilla jos lentokoneet on aina olleet täynnä.
En ole koskaan lentänyt lomalennoilla, aina reittilennoilla. Lennän tosin useimmiten loma-aikoihin, joten se voi vaikuttaa käsitykseeni koneiden normaaleista täyttöasteista.
Nyt tosin uusin tieto on se, että koneessa oli 7 matkustamohenkilökunnan jäsentä ja 3 turvamiestä. Miksi, syytä en tiedä.
Turvamiehet on ihan yleisiä monilla lentoyhtiöillä. Esimerkiksi EL AL:in jokaisella lennolla on aseistettuja turvamiehiä.
No, tämähän ei ollut El Al. Millä muilla lentoyhtiöillä tiedät olevan aseistettuja turvamiehiä lennoilla?
Ei muuten välttämättä ole pudonnut, vaikka se onkin todennäköistä. On voinut myös laittaa lähettimen pois päältä, ei se mikään ihme olisi että henkilökunnallakin olisi kaikenlaisia aktivismitarpeita.
Oikeastiko joku luulee, että koneet jää kentälle, kunnes jokainen paikka on myyty?
Vaikka ne ylibuukkaukset ovatkin normi, lennetään vajaillakin koneilla yllättävän usein.
Vierailija kirjoitti:
Itsekin olen matkustanut Tampereelta Tukholmaan koneessa jossa oli minun lisäkseni kaksi muuta. Eli kyllä ne koneet lentää tyhjinä.
Mä Helsingistä Rovaniemelle ja takaisin niin että kumpaankin suuntaan oli kymmenkunta matkustajaa.
Jos se oli taas lastattu ruumiilla, että voidaan ampua alas ja syyttää viattomia.