Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Kun saavun töistä kotiin, olin sitten aamu- tai iltavuorossa, olen niin väsynyt, että voisin laittaa saman tien nukkumaan. Jos otan päiväunet, en saa unta illalla. Siksi yritän välttää päiväunien ottoa. Olen päälle parikymppinen.

• ylös 11
  • alas 0

Kommentit (17)

Vierailija

Kilpirauhanen? Raudan puute? Paljonko nukut? Mitä syöt ja kuinka usein? Liikaa sokeria? Istumatyö? Liikunnan määrä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Pyrin nukkumaan 8 tuntia yössä, syön säännöllisesti; töihinkin otan runsaat eväät. Sokeririippuvainen olen, lähes joka päivä on saatava jotain makeaa. Pari kertaa viikossa syön karkkia tai suklaata. Ei ole istumatyö. Työskentelen jaloillani lähes koko päivän. Käyn noin kolme kertaa viikossa kuntosalilla+hyötyliikunta.
Mikään ruoka ei nykyään oikein maistu, paitsi herkut.. Ap

Vierailija

Näöntarkastuksessa olen ollut vuosi sitten. Päivän aikana juon kyllä riittävästi, noin 2,5-3 litraa. Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Pyrin nukkumaan 8 tuntia yössä, syön säännöllisesti; töihinkin otan runsaat eväät. Sokeririippuvainen olen, lähes joka päivä on saatava jotain makeaa. Pari kertaa viikossa syön karkkia tai suklaata. Ei ole istumatyö. Työskentelen jaloillani lähes koko päivän. Käyn noin kolme kertaa viikossa kuntosalilla+hyötyliikunta.
Mikään ruoka ei nykyään oikein maistu, paitsi herkut.. Ap

No sieltä löytyi heti yksi asia joka aiheuttaa isoa väsymystä, nimittäin kalorivaje! Kulutuksesi on niin kovaa, että saisit syödä todella reippaasti ihan perusruokaa. Eli lisää polttoainetta tankkiin, nyt sorrut sokeriin kun et saa riittävästi kaloreita ruuasta.

Vierailija

Ravinnossa liian vähän vitaaliaineita?
Kasviksia, marjoja, hedelmiä, terveellisiä rasvoja, kuitua...
Säännölliset ateria-ajat 😄
Epäsäännöllinen elämä, stressi.

Vierailija

Sokeri ryövää ravinnostasi vitaitamiinit ja niitä ei riitä enää sinulle.
Sokeri aiheuttaa myös verensokerille haittaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Sokeri ryövää ravinnostasi vitaitamiinit ja niitä ei riitä enää sinulle.
Sokeri aiheuttaa myös verensokerille haittaa.

Vitamiinit 😃
Puhelin tarjoaa milloin mitäkin, jos ei skarppaa ;)

Vierailija

Lisään vielä, että vilu on usein. Opiskellessa keskittyminen ei meinannut pysyä.. En vain ymmärrä miten ihmeessä monipuolistan tätä ruokavaliotani, sillä jos alan syömään enemmän, joudun siis syömään koko ajan ja käymään koko ajan ruokakaupassa..
Pyrin siis syömään yhden lämpimän aterian, täytyykö alkaa syömään toinenkin.. Ap

Vierailija

Tutun kuuloista. N27, 9vuotta myyntityötä takana. Se nykyinen työtahti on aivan tappava. Epäsäännöllinen vuorotyö ei ainakaan minulle tunnu sopivan.

Vierailija

Kuulostaa itseasiassa ihan normaalilta työelämältä.. Itsekin olen aina ollut työpäivän päätteeksi aivan loppu, ei se asia ole 20 vuoden aikana muuttunut mihinkään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ainiin ja hiuksia lähtee aika paljon

kilpirauhanen. Toki lämpimiä aterioitakin syödään yleensä useampi päivässä.

Vierailija

Ei tuohon väsymykseen tarvitse välttämättä olla sen dramaattisempaa syytä kuin työpaikan huono ilmanvaihto. Kokeile juoda pari lasia vettä ja tee puolen tunnin kävelylenkki raikkaassa ilmassa heti työpäivän jälkeen. Voi auttaa.