Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
wo'vj

Kaveri asuu ulkomailla ja tapaamme harvoin (vuosittain kuitenkin pari kerrtaa). Viimeiseen viiteen vuoteen en ole hänen miestä nähnyt. Aina on siellä, täällä tuolla. KAiken maailman merkkejä on ilmassa, että ovat eronneet. Lapsi puhuu mitä tekee isisllä jne.

Viimeksi kun näin kysyin, että miten parisuhde jaksaa niin kuulemma kuten ennenkin. Kysyin vielä, että onhan teillä parisuhde vielä. Onon vastasi.

Lapsi on sitten kuitenkin omalleni kertonut, että äiti ja isi on eronneet. Omani oli kysynyt miksei isä ole koskaan kotona. Isä ei kuulemma asu siellä. Eikä siellä mitään isään liittyvä ole.

Toisaalta se ja sama, mietin vaan että mikä on kun ei kerro. Hävettääkö jotenkin parisuhteen epäonnistuminen vai? Itselläni on 25 v avioliitto ja hän on samana aikana sen 10 miestä käynyt läpi. Oisko nyt niin, että ei halua sanoa että taas meni puihin? en tiedä, outoa on.

• ylös 3
  • alas 11

Kommentit (13)

Vierailija

Hän ei vaan halua keskustella siitä vielä ihmisten kanssa. Voi olla häpeääkin, mutta voi olla sitäkin vaan, että ei tosiaan vielä jaksa puhua erosta ja ottaa vastaan sääliä ja osanottoa ja joiltain paheksuntaakin, vaan haluaa rauhassa surra asian läpi ennen julkistamista.

• ylös 13
  • alas 0
Sisältö jatkuu mainoksen alla
aaappppee

Vierailija kirjoitti:
Se on joko tai.

Joka tapauksessa: selviät ilman sitäkin tietoa.

Sepä se, siksi en ala haastamaan. Mietin vaan että miksi asiasta ei voi puhua. Moni kaveri ku oon jutellut tästä on sillai että kamalaahirveetä, en kattelis tolalsta "kaveria". Mä olen todennut, että ei sitten halua kertoa. Ei sit. Mutta mietin, että miksi.

aaappppeee

Vierailija kirjoitti:
Hän ei vaan halua keskustella siitä vielä ihmisten kanssa. Voi olla häpeääkin, mutta voi olla sitäkin vaan, että ei tosiaan vielä jaksa puhua erosta ja ottaa vastaan sääliä ja osanottoa ja joiltain paheksuntaakin, vaan haluaa rauhassa surra asian läpi ennen julkistamista.

No jos tää on syy niin varmaan tarttee apua, meinaan kun ovat olleet mitä ilmeisimmin eronneet ainakin 4 vuotta jo.

Vierailija

Kaverisi valehtelee sinulle, koska tietää minkälainen eltaantunut juoruämmä olet.

Vierailija

Anna olla. Kertoo sitten kun kertoo. Asia voi olla syystä tai toisesta vielä niin kipeä, ettei ole valmis siitä puhumaan. Ihan oikeasti anna vain olla. Selviät ilman tätäkin tietoa.

Vierailija

No ehkä just ton sun asenteen takia, "itsellä 25v avioliitto ja hän on samana aikana sen 10 miestä käynyt läpi". Tietää että paheksut, vaikka et sitä hänelle näytäkään.

• ylös 22
  • alas 0
Vierailija

Ei kerro kun tietää asenteesi:"10 miestä ja mulla upea kunnon 25v liitto."

Minäkään en puhu asioistani ihmisille, jotka säälivät tai arvostelevat. Oletan kyllä että ne ihmiset itse hoksaisivat miksi en kerro ja muuttaisivat käytöstään hiljaisuudessa, ilman uteluja.. Liikaa aivotoimintaa vaativaa?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No ehkä just ton sun asenteen takia, "itsellä 25v avioliitto ja hän on samana aikana sen 10 miestä käynyt läpi". Tietää että paheksut, vaikka et sitä hänelle näytäkään.

Samat mietteet :D

T 8

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Näinpä juuri.

pojo

Vierailija kirjoitti:

Tuli varmaan kirjoitettua vähän huonosti, mulla ei todellakaan ole mikään upea liitto ja onnenkikkaroita siellä täällä tuolla, ja sen tietää kaverikin. Ei meidän elämä ole mitenkään kadehdittavaa ja mallikasta, ihan  tyydyttävää perusarkea. Enkä koskaan ole paheksunut muiden valintoja, jos suhde ei toimi niin sitten pitää panna poikki. Tuo kaverin uusin mies on varmasti parempi exänä kuin nyksänä mutta sitäkään en ole koskaan hänelle sanonut!! Enkä todellakaan paheksu jos jollain on rohkeus irtaantua huonosta suhteesta. Enemmän ihmettelen niitä, jotka sinne jää.

Tuo lause oli vähän huonosti muotoiltu, itse siis mietin juuri sitä, että ajatteleeko hän tämän tilanteen jotenkin hankalaksi ja noloksi. Mun mielestä on nolompaa esittää parisuhteessa olevaa kuin olla eronnut.

Vierailija

Miksi et kysy suoraan? Että lapsi puhuu että olisitte eronneet, näinkö on. Voinko auttaa jne. Ihme kyräilyä puolin ja toisin.

aappeee

Vierailija kirjoitti:
Miksi et kysy suoraan? Että lapsi puhuu että olisitte eronneet, näinkö on. Voinko auttaa jne. Ihme kyräilyä puolin ja toisin.

No en oikein tiedä. Aluksi ajattelin, että antaa hänen kertoa kun aika on kypsä ja nyt on jotenkin hölmö sanoa, että olen tässä monta vuotta miettinyt. Ajattelen ehkä, että hänellä on oikeus olla kertomatta ja kertokoot sitten kun kokee ajan kypsäksi. Totuuden nimessä edelliset välirikot ovat tulleet puheeksi vasta kun uusi mies on kuvioissa. En tiedä, onko hänen vaikea olla yksin? Käytännössä on siis 14 vuotiaasta asti aina ollut parisuhteessa.

En tiiä, ehkä seuraavalla kerralla kysyn.