Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kassalla niin että korttisi ei toimi/ei ole rahaa/jne?

Vierailija
15.05.2016 |

Tuossa nöyryyttävimmät tapaukset ketjussa moni mainitsee nöyryyttävimmäksi(!!) tapahtuman, jossa kortti ei ole toiminut tms.

Kaupan tätinä ajattelin vain kertoa, että näitä sattuu JOKA PÄIVÄ. Se on ihan yhtä normaalia, kuin että on unohtanut punnita banaanit tai unohtaa jotain mitä juoksee äkkiä hakemaan.

Minun on täysin mahdoton ymmärtää, mitä noloa siinä olisi. Korteissa on toimintahäiriöitä. Lisäksi ihmisillä on sata ja yksi tiliä nykyään ja automaattisia maksuja. Mitä ihmeellistä siinä on, että tili on mennyt tyhjäksi kun sieltä on mennyt vuokrat ja sähköt. Sitten vaan toinen kortti esiin tai jätetään ne ostokset siihen kassalle.

Helpolla on päässyt, jos moinen pikkuasia on elämän nöyryyttävin tapaus. Itselläni petti kuukautissuojaus poikaystävän vanhempien sohvalla juhlien jälkeen nukkuessani. Aamulla nousee +20 ihmistä ympäri kämppää ihmettelemään asiaa, ja anoppi tuhisee kiukkuisena kaikille. Kerran taistelin vaippaa lapselle ahtaissa vessatiloissa, ja tuloksena kävelin (tietämättäni) kakkaknölli leuassa tuntikausia kaupungilla. Että semmosta.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan nolostunut, kun kerran iso maksu oli tullut ajastettua väärältä tililtä ja tili oli mennyt miinukselle. Kaikenlisäksi mulla oli toinen kortti mutta en ollut käyttänyt sitä juurikaan ja en muistanut tunnuslukua vaikka yleensä en unohda niitä. Jätin ostokset siihen, kävin siirtämässä rahaa toiselta tililtä ja palasin takaisin. Onneksi ei ollut pakasteita. 

Vierailija
2/11 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ole pitänyt näitä erityisen noloina. Kerran depit puolella ei ollutkaan riittävästi rahaa, joten vaihdoin creditille. Kerran luottoyhtiö oli sulkenut credit puolen korttietovuodon vuoksi, maksoin toisella kortilla. Ja pari kertaa on muuten vaan käynyt niin että kortti ei ole toiminut, silloin on vaihdettu korttia tai olen käynyt nostamassa automaatista käteistä ja palannut kassalle maksamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä ainakaan nolostunut, kun kerran iso maksu oli tullut ajastettua väärältä tililtä ja tili oli mennyt miinukselle. Kaikenlisäksi mulla oli toinen kortti mutta en ollut käyttänyt sitä juurikaan ja en muistanut tunnuslukua vaikka yleensä en unohda niitä. Jätin ostokset siihen, kävin siirtämässä rahaa toiselta tililtä ja palasin takaisin. Onneksi ei ollut pakasteita. 

Voihan kortilla maksaa ilan pin-koodiakin, mutta silloin pitää todistaa henkilöllisyys.

Vierailija
4/11 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin juuri! Unohdin tuossa aloituksessa mainita, että joskus menee eniten aikaa ja vaivaa sellaiseen "tanssiin", että asiakas vaivaantuneena sanoo että on siellä rahaa, teillä on laite rikki, hmm höph hm,hhlpf voi ei huhhuh ja kaikkea ihmeellistä ylimääräistä, kun yritän heti kysyä että tallennetaanko kuitti, voitte käydä automaatilla/kotona jne. Tai siis että se vaivaantuminen vie aikaa :) Kassat osaa pistää ostokset odottamaan, sekin on ok jos jätätte ne siihen, plussaa jos jaksat kiikuttaa pakasteet takaisin jos on ruuhkaista. Sovi vaikka, että jos et ole 15 min päästä takaisin, niin ostokset voi palauttaa hyllyyn. Helppoa ja vaivatonta :) !

Vierailija
5/11 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärtänyt edes nolostua vaan kävelin ulos"pitäkää tunkkinne" -mielellä ja kävelin ulos, kun TAAS kerran eräässä liikkeessä maksu ei onnistunut. En tiedä, oliko kortissa vai kortinlukijassa vikaa, mutta sitä sattui aika usein.

Nolompi tilanne oli se, kun oikeasti soitettiin pankkiin ja todettiin, että ei ole katetta. Lainasin silloin mukana olleelta ihmiseltä, ja kävin saman tien siirtämässä rahan hänelle ja myös omalleni toiselta tililtä. Tätäkin saattaa sattua, kun on useampia tilejä.

Ja sitä, että jollekin on ollut maksamassa suurempaa summaa, mutta raha ei ole tullutkaan perille. Ehkä olen jättänyt viimeisen hyväksymisen tekemättä, tilillä ei ole ollut rahaa tai nettiyhteys on katkennut juuri kriittisellä hetkellä. En tiedä, mutta sitten on vaan laitettu maksu uudestaan.

Vierailija
6/11 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiaa!

Itsellä kävi kerran, ettei kortti toiminut siinä kassalla, niin ehdotin kipasevani automaatilla, kun toinen kortti on vaan automaattikortti.

"Ei, se ei periaatteessa käy" jäin pikkasen äimänä siihen, entäs käytännössä? Se automaatti on tuossa pyöröovilla, teini olisi jäänyt siihen kassalle myös pantiksi.

Siihen ehti tulla "kärrypoika" keräämään tuotteet takaisin hyllytettäväksi ja me muksun kanssa ihan änkkänä, että mitä hittoa?! Samassa inttämisajassa olisin kerennyt kummasti seinästä rahaa ja takas.

Laitoin palautetta ja kauppiaskin ihmetteli ja valitteli ja hyvitti kympin lahjakortilla.

Siitä lähtien olen ollut valikoiva kassojen suhteen. Se mimmi näyttää nykyään olevan infopisteessä jatkuvasti.

Vierailija
7/11 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aina lompakossa vähintään 100 euroa.

Vierailija
8/11 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärtänyt edes nolostua vaan kävelin ulos"pitäkää tunkkinne" -mielellä ja kävelin ulos, kun TAAS kerran eräässä liikkeessä maksu ei onnistunut. En tiedä, oliko kortissa vai kortinlukijassa vikaa, mutta sitä sattui aika usein.

Nolompi tilanne oli se, kun oikeasti soitettiin pankkiin ja todettiin, että ei ole katetta. Lainasin silloin mukana olleelta ihmiseltä, ja kävin saman tien siirtämässä rahan hänelle ja myös omalleni toiselta tililtä. Tätäkin saattaa sattua, kun on useampia tilejä.

Ja sitä, että jollekin on ollut maksamassa suurempaa summaa, mutta raha ei ole tullutkaan perille. Ehkä olen jättänyt viimeisen hyväksymisen tekemättä, tilillä ei ole ollut rahaa tai nettiyhteys on katkennut juuri kriittisellä hetkellä. En tiedä, mutta sitten on vaan laitettu maksu uudestaan.

Lähes aina vika on muualla kuin kaupassa, joten tuo kiukuttelusi näyttää vain huvittavalta. 

Vierailija
9/11 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kävi tässä aikaisemmin keväällä Turun Tampereentien Prismassa niin, että kassalla Aktian Visa Electron ei toiminut, koska palveluntarjoajaan ei saatu yhteyttä. Samassa rakennuksessa sijaitsevassa apteekissa kortti oli n. 15 minuuttia aiemmin toiminut aivan hyvin. Sitä ihmettelin, ja kassa sanoi, että apteekki ja tavaratalo saattavat olla "eri linjoissa". Minulle on joskus ennen käynyt samassa Prismassa niin, että samaa Aktian korttia käyttäen korttimaksu on onnistunut kassalla, ja heti kaupasta ulos tultuani olisin halunnut ottaa käteistä ulkoautomaatista, mutta silloinkaan ei ole palveluntarjoajaan saatu yhteyttä ja kortti on sylkäissyt itsensä ulos luukusta ja minä jäänyt ilman käteistä. Nyt osaan jo varautua siihen, että minulla on reilusti käteistä mukanani ko. rakennukseen mennessäni enkä käytä korttia kuin yhdellä kassalla yhtä käyntikertaa kohden.

Nyt korttini on muuttumassa Visa Debit Onlineksi, kunhan vain allekirjoitan uuden kortin ja otan sen käyttöön. Kortin mukana tuli kirje, jossa sanotaan, että tämä on aivan uusi tuote, joka ei välttämättä joka paikassa heti toimi. Kortissa ei kuitenkaan ole niissä tapauksissa mitään vikaa. Eli käteistä on taas mukana pidettävä reilusti noiden hyvinkin todennäköisten kortti ei toimi -paikkojen takia.

Vierailija
10/11 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se noloa, jos ajat Audilla ja päälläsi on parempaa Seppälää. Minkä antaa sinulle oikeuden määritellä kuka on mistäkin selvinnyt helpolla?

ps. jokaisella naisella on side joskus pettänyt ihmisten edessä... mitä noloa? Tai kulkenut suklaatahra kasvoilla vai tuliko joku nokan eteen haistamaan sen kakaksi?

Vierailija
11/11 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kuitenkin periaatteessa noloa, että joku kaupan kassa saattaa ajatella, että olen köyhä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi