Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pyrkiikö teidän kavereiksi kamalia ystäväehdokkaita? Itseeni kun joku haluaa tutustua niin yli 50 % näistä on ns. hirveitä :(

Vierailija
14.05.2016 |

En tiedä onko mussa jotain, mikä vetää noita hirveitä ihmisiä mun puoleen? Ehkä kiltteyteni ja emptaattisuuteni. Tai sitten kaikille muillekin pyrkii paljon karseita tyyppejä kavereiksi? Sinullakin?!?!

Ja näillä kamalilla tyypeillä, ystäväksi pyrkivillä, tarkoitan mm. näitä piirteitä:
- Haluaa hyötyä kauttasi eli haluaa päästä osaksi suosittua ja kivaa kaveriporukkaasi tai sitten esim. saada sulta autokyytiä tai rahalainaa tai muuta hyödykettä. Pyytää sinua tekemään asioita puolestaan, rientää heti luoksesi / soittaa kun tarvitsee apua, mutta ei ehdi/kiinnostu koskaan vastavuoroisesti auttamaan sinua.
- Kritisoi sinua ihan neutraaleista asioista ja samalla pätee itse omilla asioillaan. Ystäväsi selvästi haluaa olla sinua parempi kaikessa ja kilpailee sen sijaan että tukisi.
- Purkaa sydäntään sinulle, mutta ei jaksa kuunnella tai tukea sun asioita.
Jne.

Olen oikeasti miettinyt miksi juuri tällaiset huonot ystäväehdokkaat pyrkivät läheisyyteeni niin vimmatusta. Ehkä heillä on (jostain syystä, heh) pulaa kavereista ja ovat yksinäisiä? Pyrkiikö teidänkin kavereiksi vastaavia tapauksia?
Oikeasti kivat eivät sitten taas juurikaan hakeudu seuraan/kaveriksi, valitettavasti. Ja jos niin ihan hillitysti, toisin kuin nämä hyväksikäyttäjät, jotka vakuuttaa ikuista ystävyyttä tyyliin toisella tapaamisella ja liimautuvat seuraan kuin iilimadot.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, tiedän mistä puhut. Lisäisin tuohon listaan (ainakin omalla kohdallani) vielä yhden kohdat; ns. remuajat. Elämä on aina yhtä juhlaa ja viinaa. Edes kahvilla ei voi käydä, tai voi, mutta käytännössä se tarkoittaa siideriä/kaljaa. Ja yhdesti jos ehdotat jotakin järkevää tekemistä niin katsotaan vain huuli pyöreänä ja palataan tuopin kimppuun.

Vierailija
2/14 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tapauksia... pyritään pääsemään suosioon ja nuoleskellaan niin kauan kuin koetaan olevan mahdollista päästä hyötymään tyypistä. Jos ei päästä hyötymään niin hylätään kuin rukkaset, vaikka hetki sitten vannottiin ikuista ystävyyttä. Loiset...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kyllä ap itse kovin kivalta ja kiltiltä vaikuta. Puhut ihmisistä rumasti. Sentään joku kelpuuttaa sinunkin seurasi, vaikka puhut ilkeästi.

Vierailija
4/14 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on oikeassa. Epämiellyttäviä sellaiset ihmiset, jotka kauheen tehokkaasti pyrkivät ystäviksi.

Vierailija
5/14 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen minä jotenkin ajauduin sellaisten ihmisten pariin, joiden kanssa on tullut ennemmin tai myöhemmin ongelmia, enkä ole kehdannut suoranaisesti välejä poikki pistää. Tulos: loputonta moukkamaisen käytöksen ymmärtämistä, täysin turhanpäiväisiä draamoja, jatkuvaa joustamista omalla kustannuksella ja yksipuolista olkapäänä olemista. Vaikka en ystävyyssuhteita ajattelekaan hyötysuhteena, on ikävää tuntea kaiken tuon joustamisen ja antamisen jälkeen silti yksinäiseksi ja ulkopuoliseksi. 

Tasapainoisempien ihmissuhteiden saavuttamiseksi on siis pakko ollut "kasvattaa selkäranka". Vaikka koenkin olevani aika helposti lähestyttävä ja uusista tuttavuuksista nauttiva ihminen, en päästä nykyään ihmisiä kovin herkästi suoranaisiksi ystävikseni. Nykyään en myöskään siedä kovin pitkälle huonoa käytöstä, vaan otan ongelmatilanteet aika ripeästi puheeksi. Ja he, jotka pikemminkin vievät kuin tuovat, en yksinkertaisesti päästä elämääni. 

Ennen aika yksinäisenä ihmisenä olin loputtoman kiitollinen siitä, että edes oli kavereita. Nykyään osaa jo vähän arvottaa, että kaveruus hinnalla millä hyvänsä ei ole itseisarvo. 

Vierailija
6/14 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Edes epämiellyttävät ihmiset eivät halua kaveerata kanssani

Vierailija
7/14 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Olen ajatellut, että itsessäni on vikaa, kun juuri tuollaisia tuppaa jatkuvalla syötöllä.

Vierailija
8/14 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää halua ystäviä ollenkaan. Nää jotka hakeutuu seuraan, on hetken ystäviä, kunnes ilmoittavat, että olen liian tylsä ja perässä vedettävä tms. Mitä en omasta mielestäni ole ollenkaan. Ehkä mulla on vähän muut mielenkiinnonaiheet kuin baarit ja miehet. Ja koska en enää aikuisiällä ole kyennyt löytämään ystäviä, joita kiinnostaisi musiikki, taide, tiede tms. Olen sitten mielummin yksin.

Vierailija
9/14 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Edes epämiellyttävät ihmiset eivät halua kaveerata kanssani

Usko pois: et menetä mitään! Yksinäisyys on kurjaa, mutta urpojen kanssa hengailu vielä kurjempaa.

Vierailija
10/14 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kanssani pyrkivät ystävystymään lähinnä tämän kaltaiset tapaukset:

*Kävelen kadulla*

joku random mies: "Kiva mekko!"

Minä: "kiitos :)"

*jotain yleistä keskustelua 15 min*

Sama random mies: "ootko muuten koskaan kokeillut 23cm penistä? ;) Tällanen harvinainen tilaisuus olisi nyt kohdalla ;)"

Esimerkki muutaman päivän takaa. En tiedä, miksi minulle pitää olla sitä seksiä ehdottelemassa 10min-1 viikko tapaamisesta, vaikka olisin selkeästi ilmaissut olevani onnellisessa parisuhteessa. Oikeastaan olen asiaa koittanut selvitellä, ja ainakin avomieheni + muutama hyvä miespuolinen ystäväni sanovat sen johtuvan siitä, että "flirttailen" ja tulen liian lähelle, olipa kyseessä kuka tahansa. En flirttaile tarkoituksella (enkä mielestäni flirttaile ollenkaan?) ja koitan tietoisesti pitää vähän etäisyyttä, etten ole ensimmäisenä tunkemassa ihmisten iholle. Mutta kai siinä jotain perää on, niin moni ihminen on luullut, että olen heihin ihastunut, koska kuulema käyttäydyn sillä tavalla.

Vierailija
11/14 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, tiedän mistä puhut. Lisäisin tuohon listaan (ainakin omalla kohdallani) vielä yhden kohdat; ns. remuajat. Elämä on aina yhtä juhlaa ja viinaa. Edes kahvilla ei voi käydä, tai voi, mutta käytännössä se tarkoittaa siideriä/kaljaa. Ja yhdesti jos ehdotat jotakin järkevää tekemistä niin katsotaan vain huuli pyöreänä ja palataan tuopin kimppuun.

TÄMÄ sou mats!!! Minä rakastan vetää pään täyteen - joskus. En jatkuvasti. Kaverit olivat hieman eri kastia. Lätkämatsi = viinaa, kesä = viinaa, viikonloppu = viinaa, joulu = viinaa, juhannus = viinaa, itsenäisyyspäivä = viinaa, mikätahansahelvetinpyhäpäivä = viinaa, vapaapäivä = viinaa. Kahvikin olisi varmaan pitänyt terästää viinalla, muutenhan se on tylsää. Pidemmän päälle tuollainen seura käy todella kaavamaiseksi; viinaa & humalaa, siinä se.

Vierailija
12/14 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TÄMÄ sou mats!!! Minä rakastan vetää pään täyteen - joskus. En jatkuvasti. Kaverit olivat hieman eri kastia. Lätkämatsi = viinaa, kesä = viinaa, viikonloppu = viinaa, joulu = viinaa, juhannus = viinaa, itsenäisyyspäivä = viinaa, mikätahansahelvetinpyhäpäivä = viinaa, vapaapäivä = viinaa. Kahvikin olisi varmaan pitänyt terästää viinalla, muutenhan se on tylsää. Pidemmän päälle tuollainen seura käy todella kaavamaiseksi; viinaa & humalaa, siinä se.

Minustakin on tylsää, jos kelpaa seuraksi vain humalassa ja ryyppäämään... toki illanvietot ystävien kesken ovat parhautta, mutta joskus haluaisi tehdä muutakin. Mennä kahville, reissuun, elokuviin, syömään. Ja vielä ikävämpää on olla tilanteessa, että on ykköslistalla illanviettosuunnitelmissa lähinnä siksi, että oma asunto soveltuu parhaiten kunnon bileille. 

Ja vielä pisteenä iin päälle parhaiden bileiden metsästäjät. Jos ei ole ketään muuta iltaa viettämään, otetaan yhteyttä ja halutaan baariseuraa. Jos taas on jossakin paremmat bileet tiedossa, perutaan suunnitelmat ja jopa toivotaan, että voisi olla kuskina viemässä sinne parempiin bileisiin.

Vierailija
13/14 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

11 jatkaa: Parhaimmillaanhan tuollaiset viinanlitkijät ovat mahtavaa seuraa, on nääs 'aina' seuraa jos haluaa nollata viinalla. Mutta kun kääntöpuolena tuollaisessa seurassa helposti alkoholisoituu, jos on jo ennestään geeneissä alttius moiseen.

Vierailija
14/14 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et kyllä ap itse kovin kivalta ja kiltiltä vaikuta. Puhut ihmisistä rumasti. Sentään joku kelpuuttaa sinunkin seurasi, vaikka puhut ilkeästi.

Joo sano rumasti :'( ihan hirveen ilkee tyyppi :((( siis kauhee miten inhottavasti ja rumasti voi joku puhuu kaikista ihmisistä eikä ees tajuu kuinka ilkee tyyppi on :'(( SANO RUMASTI ! :'( epämiellyttävää, niin tunteeni satutin kun tunnistin olevani tälläinen tekopyhä jeesustelija :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kolme