Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meinaatteko TEHDÄ vielä POJAN?

Vierailija
23.02.2006 |

Meillä on kaksi ihanaa tytärtä (6 kk ja 3,5 v).

Siis alkaa mennä hermo näihin vastaaviin kysymyksiin. Mitä tähän voi vastata?

Yleensä olen sanonut, että ¿tarkoitit kai, että toivommeko me lisää lapsia?¿

Kun vauva syntyi, tuli tutuilta, puolitutuilta ja jopa ventovierailta kommentteja:

¿Olisitteko toivoneet poikaa?¿

¿Eipä saanut isi vieläkään kalakaveria¿

¿Olis nyt tullut se poika, niin ei sinunkaan noita lapsia tartte niin montaa tehdä¿

Eilen oltiin esikoisen kanssa ulkoilemassa ja vauva oli vaunuissa. Ventovieras täti tuli katselemaan vauvaa ja kysyi, onko hänkin tyttö. Kyllä on, vastasin.

¿Jaa, teillä on sitten kaksi tyttöä. No hyvähän sekin tietysti on, kun ajattelee että jotkut eivät saa lasta ollenkaan¿

¿. Siis MITÄH?! Vastasin vain, että olen äärettömän onnellinen kahdesta tyttärestäni.

Mutta entäs tuo anoppi sitten. Mieheni sisko sai kans tyttövauvan, nyt on lapsenlapsina VAIN tyttöjä.

¿Olisin kyllä toivonut poikaa¿ oli anopin ensikommentti.

Mitä jos anoppi olisit tyytyväinen, että sinulla on kolme ihanaa tervettä lastenlasta!!!

Oletteko muut saaneet tällaisia kommentteja sukupuolesta (puolin tai toisin)? Mitä vastaatte?

Jos me vielä saamme lapsia, niin edelleenkin kumpi tahansa , tyttö tai poika , ovat aivan yhtä tervetulleita.

Mitenköhän se on jonkun niin vaikea käsittää!

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulin myös pojan syntymän jälkeen, että enempää ei tartte lapsia tehdä, kun nyt on molempia sukupuolia.

Täytyy kyllä myöntää että, kun kaverini odotti kolmatta lasta (kaksi aikaisempaa tyttöjä) niin, toivottiin että oisi saanut pojan kolmanneksi. Itse toivoi myös poikaa.

Vierailija
2/41 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerta valitella minulle, että " voi voi, kun et saanut sitä prinsessa-tyttöä..." ! Aluksi otin huumorilla, mutta kyllä se alkaa jo häiritsemään ja jopa loukkaa. Pitäisikö minun siis tuntea pettymystä siitä, ettei kuopus ollutkaan tyttö...?!

Onpa sellainenkin ajatus herännyt, että ehkä hänelle on kova paikka, ettei heille tullut poikaa, vaan toinen tyttö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

poika niin ei kyllä harmittanut yhtään kun sen lapsen sai syliin.

Vierailija
4/41 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpä myönnän että olen.

Lasten synnyttyä sitten jokainen on varmasti onnellinen lapsistaan on ne sitten kumpaa sukupuolta tahansa. Vaikka saisi vammaisen lapsen olisi siitäkin hyvin hyvin onnellinen!!!! Kyse onkin siitä kuka toivoo vammaista lasta??

Vierailija
5/41 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi poika vielä meni, mutta toinen oli jo anopille liikaa (oli jo neulonut vaaleanpunaisia villatakkeja yms.). Oma äitinikin vaikutti alkuunsa pettyneeltä toisesta pojasta ja yritti lohdutella mua sanoin: " pääasiahan se on, että on terve lapsi (vaikka onkin poika)" . Itseäni ei häiritse yhtään, vaikka onkin kaksi poikaa, tytöt olisivat tosin olleet aivan yhtä tervetulleita. Nyt kun pojat ovat jo " isoja" (1,5 ja 2,5v), niin mummotkin ovat niin rakastuneita heihin, etteivät enää jaksa jauhaa sukupuolesta. Kaipa noihin sukupuoliin ei enää kiinnitetä niin paljon huomiota, kun lapset ovat vanhempia.

Vierailija
6/41 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mulla onkin poika ja tyttö!

Kyllä mäkin tajuan vielä kaksi poikaa/tyttöä, mutta eiks se kolmas samaa sukupuolta oleva lapsi ole jo liikaa? Kyllä monelle on varmasti pettymys, ainakin alkuun, vaikka ei sitä kehtaa myöntääkään.

Vierailija
7/41 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mutta mulla onkin poika ja tyttö!

Kyllä mäkin tajuan vielä kaksi poikaa/tyttöä, mutta eiks se kolmas samaa sukupuolta oleva lapsi ole jo liikaa? Kyllä monelle on varmasti pettymys, ainakin alkuun, vaikka ei sitä kehtaa myöntääkään.

aikuinen ihminen toivoo lasta, ei sukupuolta.

Vierailija
8/41 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttöjen äideille piruilla siitä pojan puutteesta. Minulla ainakin ystäväpiirissä niin katkeria " pelkkien tyttöjen" äitejä, että kuka viitsisi kääntää vielä veistä haavassa?

Puhe on muutenkin yliarvostettua nykymaailmassa, ihmiset saisivat pitää mölyt mahassaan!

Vierailija
9/41 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. pitäisi nyt vaan yrittää vääntää se poika, jotta ei tarvitsisi loukkaantua niin kovasti ihmisten höpötyksistä.

Vierailija
10/41 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja haaveilee kolmannesta lapsesta, mutta taitaa jäädä haaveeksi. Hän nimittäin toivoo tyttöä. Eikä sen vuoksi aio eneempää " tehdä" koska voi taas tulla poika. Kuulostaa vähän kolkolta näitä poikia kohaan... Minulla 2 tyttöä ja hän on myöntänyt olevansa kateellinen minulle.

Vierailija
11/41 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin oon huippuonnellinen että, mulla on kaksi tervettä lasta, ja vielä molempia sukupuolia.

Poika on mulla ollut toivelistalla pikkutytöstä lähtien. Ja tosi asia on se, että suurinosa miehistä toivoo poikaa. Tyttökin on ihana. Mutta jos niitä olisi vaikka kolme tai neljä, se olis jo kamalaa.

Vierailija
12/41 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika olisi kiva saada, siitakin huolimatta etta sita kaikki tutut ja puolitutut jatkuvasti kyselevat.... Etta milloinkas se poika teille tehdaan???

Saas nahda jos tassa parin vuoden paasta kokeiltaisiin etta kumpaa meille tulisi. Molemmat sukupuolet OVAT TERVETULLEITA, mutta kylla minusta olisi kiva saada pikkuinen poikakin. Mika hapea se on myontaa!

Vierailija
13/41 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun kyseessä ei ole mikään " kerää koko sarja" -tyyppinen perhesuunnittelu, niin halusimme vielä yhden lapsen. Tyttö tuli ja nyt sille kuulemma pitää tehdä poika kaveriksi. Sanon aina näille, että teen neljännen sitten, kun joku lupaa, että tyttö tulee. =D

Vierailija
14/41 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika on jo, tyttökin löytyy.

Jos nyt kumminkin vielä raskautuisin ja sukupuolen saisi valita, niin ehdottomasti tahtoisin toisen pojan.

Vierailija
15/41 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta entäs tuo anoppi sitten. Mieheni sisko sai kans tyttövauvan, nyt on lapsenlapsina VAIN tyttöjä.

¿Olisin kyllä toivonut poikaa¿ oli anopin ensikommentti.

Mitä jos anoppi olisit tyytyväinen, että sinulla on kolme ihanaa tervettä lastenlasta.

Meillä suvussa VAIN poikavauvoja... Viimeksi kun mieheni vaimo lähti synnärille, anoppi sanoi tyytyväisenä että " tyttöä se lähti tekemään" . No, poika taas tuli. Anoppi kommentoi:" Milloinkahan pääsis ostamaan niitä prinsessamekkoja?"

[/quote]

Vierailija
16/41 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni veljen(!) vaimo

Vierailija
17/41 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli esikko tyttö. Toinen oli poika, ja jo silloin kuultiin useamman kerran, miten meitä lykästi. Vielä saatiin toinen tyttö ja toinen poika, ja nyt meiltä on kysytty, että millä keinoin osataan tehdä lapsia näin tasapainoisessa suhteessa, kun on kaksi ja kaksi (!!!)

Vierailija
18/41 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun hänelle sisarusta aloimme adoptoimaan. Jostain kumman syystä monet pitivät itsestään selvänä, että " valitsemme" tytön, että sitten on molemmat. Kovasti oli mm. anopilla sulattelemista kun ihan varta vasten veljeä pojallemme toivoimme ja veljen hänelle saimme. Nyt meillä on ihanat pienet pojat ja ihan käsi sydämellä voimme sanoa, että yhtään ei harmita lastemme sukupuolet, toinen on saatu ja toinen valittu.

Itse olen aina pitänyt parhaimpana sitä, että on kaksi samaa sukupuolta, oli sitten tyttöjä tai poikia.

Vierailija
19/41 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan, että eipä saanut äiti ompeluapua =)

Vierailija
20/41 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Oletteko muut saaneet tällaisia kommentteja sukupuolesta (puolin tai toisin)? Mitä vastaatte?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi viisi