Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi joku kuvittelee että " afrohiukset" tarvitsevat jonkun erikoisasiantuntijan?

Vierailija
23.02.2006 |

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=6537495&p=1&tmode=1&smode=

Juuri tuolla tavallahan sitä rasismia oikein saadaan aikaiseksi kun kuvitellaan aina heti että meidän lapsi on erikoinen jolle ei mikä tahansa kelpaa.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei tiedä mistä puhuu. :D

Vierailija
2/18 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne sen kummoiset hiukset ole kuin muutkaan. Ihan saksilla nekin leikataan tai sillä laitteella jonka nimeä en tiedä. Samoin samalla shampoolla ne pestään, ei siihen mitään erikoisaineita tarvitse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa olenkin käynyt parturissa Mosambikissa.

Vierailija
4/18 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska ne leikataan ja käsitellään erillälailla kuin suorat hiukset. esim. afrotukka leikataan kuivana ja meidän pohjoismaisten liinaletti märkänä.

Vierailija
5/18 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne sen kummoiset hiukset ole kuin muutkaan. Ihan saksilla nekin leikataan tai sillä laitteella jonka nimeä en tiedä.

Vierailija
6/18 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopputulos on ollut järkyttävän epätasainen. Parista vahingosta kyllä viisastuu ja etsii kampaajan, joka on perehtynyt myös sellaisten hiusten leikkaamiseen.

maijon:

Ei ne sen kummoiset hiukset ole kuin muutkaan. Ihan saksilla nekin leikataan tai sillä laitteella jonka nimeä en tiedä.

Vierailija
7/18 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

maijon:

koska ne leikataan ja käsitellään erillälailla kuin suorat hiukset. esim. afrotukka leikataan kuivana ja meidän pohjoismaisten liinaletti märkänä.

tyyliin afrotukasta niin olet rasisti!

Vierailija
8/18 |
26.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko olla hiljaa ku et itse tiedä asiasta mitään!!!ärsyttää tollaset kaikenmaailman luulijat, jotka luulevat tietävänsä asioista vaikka eivät tiedä!!

Vierailija
9/18 |
26.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikkei hänessä kyllä ole afrikkalaista verta, tietääkseni:-). Mutta hiukset on myös erittäin kuivat. Ne tulee joko leikata veitsellä tai sitten märkänä koneella ja saksien. Ja ostan apteekista hoitoaineita ja lisäksi käytän nigerialaista shea butter-hoitoainetta, joka jätettään hiuksiin.

Mun oma kampaaja + muut kampaajat siinä kampaamossa missä äyn sanoivat, eteivät osaisis leikata lapseni hiuksia. Mutta onneksi ainakin Helsingissä on partureita ja kampaajia, joille hiustyyppi on tuttu.

Vierailija
10/18 |
26.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vei lapsensa ihan tavalliselle kampaajalle, tämä leikkasi afrohiukset kerroksittain ja vielä otsahiuksetkin! Voitte kuvitella lopputuloksen kun hiukset oli kuivat! XD

Vierailija
11/18 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten voit olla noin idiootti ap. mulla itselläni afrohius ja todellakin erilainen käsitellä kun tavallinen suora tai edes laineikas hius. tarvitaan ihan eri tuotteet ja ihan eriluokan lämpötilat että suoristuu tai taipuu halutulla tavalla. myös leikkaaminen tapahtuu erilailla. hiusta on myös paljon hankalampi käsitellä muutenkinn.

Vierailija
12/18 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

I <3 afros

Vierailija
13/18 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 18:10"]

miten voit olla noin idiootti ap. mulla itselläni afrohius ja todellakin erilainen käsitellä kun tavallinen suora tai edes laineikas hius. tarvitaan ihan eri tuotteet ja ihan eriluokan lämpötilat että suoristuu tai taipuu halutulla tavalla. myös leikkaaminen tapahtuu erilailla. hiusta on myös paljon hankalampi käsitellä muutenkinn.

[/quote]

Korealainen kaverini mainitsi joskus, ettei hänenkään hiuksiaan kykene yleensä leikkaamaan (saati värjäämään) kampaaja, joka on tottunut käsittelemään pohjoismaisia hiuksia. Lopputulos on kuulemma karmea, jos kampaaja ei tiedä, miten hiukset reagoivat. Voisin kuvitella, että afron kanssa vielä haastavampaa.

Vierailija
14/18 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tyttö 9v eikä ole vielä koskaan ole hänen hiuksiaan leikkutettu kampaajalla. joskus olen lyhentänyt latvoista. Ei tuossa kiharapörrössä huomaa kukaan onko tasapituinen vai vino. Nytkin ovat sekalaisella rastalla kun ei viitsi itse harjata eikä anna mun harjata.
Suomalaisista kaupoista saatavia hoitoaineita ja suihkeita on aivan turha käyttää koska ne eivät takkuihin auta mitään. Kelluvat vain hiusten pinnalla kuten vesikin. Uimahallissakin väittivät että ei oe kastellut hiuksiaan vaikka olikin. Kevätjuhliin taitaa olla kahden päivän huutolla saateltu kampaaminen edessä. 

Vierailija
15/18 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käyt joskus esim. näissä Helsingin Hämeentiellä olevissa etnokaupoissa, näet siellä hyllymetreittäin hiustenhoito- ja käsittelyaineita, joita sinun hiuksesi eivät tule koskaan tarvitsemaan, tai jotka olisivat niille haitaksi.

Nämä aineet ovat yleisesti myynnissä joka puolella maailmaa - vain täällä peräpohjolassa ne ovat jotenkin erikoisia.

Oman tyttäreni luonnotilaisten (afro)hiusten leikkausta en lähtisi kokeilemaan, eikä monet " tavalliset" kampaajatkaan uskaltaisi. Tilanne muuttuu, jos hänen hiuksensa suoristetaan jollakin käsittelyllä (tapoja on monia) - sitten voisi yrittää. Aineiden käyttöönkin tarvitaan tieto-taitoa.

Tietenkin voisi kysyä, mihin kampaajia ylipäätään tarvitaan tässä maailmassa, kun onhan kaikilla sakset kotonakin. Äkkiäkös ne omassa kylppärissä pätkäisee, kun alkavat silmillä roikkua, vai mitä?

Vierailija
16/18 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja huonot hiukset. ¿;op

Afrohiusten hoito ja leikkaus on todellakin erilaista kuin mihin suomalasen hiustyypin hoitoon ja leikkaamiseen erikoistuneet parturit ovat tottuneet. Itselläni on kokemusta tämän hienon/ohuen lettini kanssa kampaamoista niin Briteissä kuin muutamassa Afrikan maassakin (Sambia , Zimbabwe ja Etelä-Afrikka). Briteissä kokemukset eivät oleet mitenkään suomalaisista partureista poikkeavaa, leikkaukset ja värjäykset sujuivat ongelmitta. Afrkkalaisista kampaamoista parhaiten selvisivät etelä-afrikkalaiset (suurikin ylläri?), zimbabwelainen kohtuullisesti (hotellin kampaamo), ja sambialaisissa onnistumisia kuin epäonnistumisia (shamppoot eivät minulle sopineet lainkaan =likasen näköiset hiukset pesun ja hoitoaineen jäljiltä, leikkaukset kohtuullisia, letitys todella huipputasoa). Etelä-afrikkalainen parturi-kampaaja järkyttyi hiusteni käyttäytymisestä permanentin jälkeen (luulisi lirun/ohuen hiuksen kihartuvan vähemmälläkin...), kun kiharat olivat kadoksissa mennessäni hoitokäsittelyä varten viikon edellisen käynnin jälkeen...

Omien afrohiuksisten lastemme hiustenleikkuut hoidamme minä ja mies. Hiusten pesuun pitää valita shamppoot tarkkaan (parhaiten sopivat kampaamoliikkeistä saatavat, erityisesti luonnonkiharille, kuiville ja käsitellyille hiuksille tehdyt shamppoot), ja hoitoainetta hiuksiin kuluu todella paljon (pesun jälkeen poishuuhdeltavaa, ja kampaamsita helpottamaan hoitosuihketta). Omien hiusteni pesuun ja hoitoon verrattuna lasten hiustenhoito on todella aikaa vievää... Mutta se kannattaa! Kauniit terveet hiukset ovat todella ilo silmälle.

Näiden etnistenkauppojen tuotteisiin emme ole missään vaiheessa turvautuneet, mutta toisaalta, lastemme hiukset eivät ole sitä " afrointa-tyyppiä" . Ja tuon leikkaamisen suhteen kaikista vain ei siihen ole, joten parempi etsiä asiansa osaava ammattilainen.

Ja todellakin, jos hiustenhoidosta kysely lisää rasismia...

Vierailija
17/18 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aletaan syyttelemään huonohiuksisiksi yms! Aivan uskomatonta! Sen vain sanon että kyllä sitä hiukset on ennenkin leikattu aivan tavallisessa kampaamossa. Missäs erikoisparturissa kuvittelet että esim. 1970-luvulla adoptoitujen lasten hiukset leikattiin. Ja aivan on tullut kauniit ja terveet hiukset!

Vierailija
18/18 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sille, joka sanoi, että pohjoismainen liinaletti leikataan märkänä, niin ei kyllä aina leikata. mun leikataan melkein aina kuivana. En edes muista milloin olisi kasteltu