Mikä taito sinulta puuttuu, minkä haluait omata?
Itse olen todella epämusikaalinen. Olisi ihana osata laulaa ja soittaa. Tekisi mieli hommata joku kosketinsoitin ja opetella vain omaksi ilokseensoittamaan edes jollain tasolla jotain helppoja lauluja, mutta en vaan ole kehdannut sitä tehdä. Laulamaan en voi edes oppia, mulla on äänijänteissä joku vika.
Kommentit (25)
Paskanpuhumisen taito. Joskus olisi mukava vain heittää vapaalle ja jauhaa niitä näitä tuttujen ja tuntemattomien kanssa.
Haluaisin oppia ottamaan paremmin suihin
Haluaisin osata laulaa. Ääneni on hyvä, mutta en millään pysy nuotissa. Omiinkin korviin sattuu.
Haluaisin osata piirtää tai maalata hyvin. Olen kyllä yrittänyt mutta tuloksena aikamoisia tuherruksia. Jotain guidejakin olen lukenut netistä mutta en vaan osaa hahmottaa mihin esim. varjostukset pitäisi tehdä. Harmittaa! :(
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin osata piirtää tai maalata hyvin. Olen kyllä yrittänyt mutta tuloksena aikamoisia tuherruksia. Jotain guidejakin olen lukenut netistä mutta en vaan osaa hahmottaa mihin esim. varjostukset pitäisi tehdä. Harmittaa! :(
Ei tuo nyt niin paha ole. Maalaaminen ei sovi kaikkien temperamentille ja käyttämällä tarpeeksi rajoittavia välineitä ei noista varjoista ja muista kikkailuista tarvitse niin välittää. Itse olen käynyt kahta eri taidekoulua päätoimisesti 1,5 vuotta ja en oppinut juuri mitään mitä en jo lapsena osannut ja olen aina ollut puhdas viivapiirtäjä. Kuitenkin osaan vaikka yhdellä väritussilla piirtää realistisen näköisen kuvan ihmisen naamasta tms. Tuollaisen välineen käyttäminen tietysti rajoittaa mutta arvostelukin pitää tietysti sitten antaa sen mukaan. Tavallisten ihmisten mielestä olen tosi hyvä piirtäjä.
Haluaisin osata vietnamia, kiinaa, koreaa, japania ja muita vaikeita eksoottisia kieliä. Tuntuu vain että ei oikein kannata opiskella, kun voi realistisesti oppia vaikka hollantia ja noissa kaukomaissa kuitenkin kohtaisi paljon rasismia eli ei ole hyvä hyötysuhde vaivaan nähden.
Haluaisin osata vaientaa itsekritiikin äänen, tai ne kaikki menneisyyden kaiut päästäni missä minua arvostellaan kohtuuttomasti.
Mitä tahansa teen, kuulen päässäni jonkun arvostelun, jonka olen kerran kuullut: katso nyt miten surkeaa jälkeä teet, ei tuo ole mistään kotoisin, tekisit kunnolla, ota siitä ja siitä mallia, hah hah hah, mikä luulet olevasti, aijai jai jai, on sinulla vielä parantamisen varaa, mieti nyt vähän, huh huh, ei voi muuta sanoo kun nauraa, älä liikoja kuvittele itsestäsi, mikä tuo on, mitä sinä nyt teet, älä tee noin, tee mieluumin näin. Ei tuosta tule laps rukka yhtään mitään...
Noita esimerkkejä on varmasti satojatuhansia, ja ne soivat päässäni joka ikinen päivä.
Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:
Haluaisin osata vietnamia, kiinaa, koreaa, japania ja muita vaikeita eksoottisia kieliä. Tuntuu vain että ei oikein kannata opiskella, kun voi realistisesti oppia vaikka hollantia ja noissa kaukomaissa kuitenkin kohtaisi paljon rasismia eli ei ole hyvä hyötysuhde vaivaan nähden.
Mun vietnamilainen/kielitieteilijä ystävä sanoi, että vietnam on helppo kieli oppia. Sitähän kirjoitetaan ihan meikäläisillä kirjaimilla.
Vierailija kirjoitti:
Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:
Mun vietnamilainen/kielitieteilijä ystävä sanoi, että vietnam on helppo kieli oppia. Sitähän kirjoitetaan ihan meikäläisillä kirjaimilla.
Mutkun vietnamilaiset on kuitenkin niin rasistisia, ettei marsumies voi mennä. Ilmeisesti.
Olen miettinyt millaistahan olisi jos ei olisi mitään omaatuntoa.
Haluan osata puhua ranskaa ja tulla ammattilaiseksi opiskelualallani. Kaikki aikanaan. :)
Haluisin osata vaikkapa laskea kortteja sillä tavalla, että voisin voittaa isoja summia rahaa korttipelissä ja ei tarvitsisi tehdä oikeita töitä tms.
Liikunnasta nauttiminen, usein se vaan tuntuu pakolliselta. En mä koskaan saa sitä "aijaijai kun on niin ihanaa naminami nyt lenkille ja voi en malta oottaa huomista salia!" -fiilistä.
Ps. Sille taiteiluintoilijalle: Harjoittelet vaan aina. Monesti ensin kannattaa vaikka kopioida sellaisia tyylejä ja töitä, jotka sua inspiroi ja ihastuttaa, siitä on helppo lähteä liikkeelle. Moni kokee painetta että kaiken pitäis luonnostaan tulla päästä, mutta aika usein tulet kuitenkin tarvitsemaan refekuvia. Joskus tee valmiimpia töitä, joskus saa jäädä luonnostasolle. Kokeile eri juttuja. Ja videotutoriaalit on tosi hyviä inspiraatiolähteitä ja innostaa sua kokeilemaan eri juttuja. Taiteilu tulee harjoittelulla, ei se oo mikään valmis taito. Eli harjottelet vaan niin kyllä se siitä! T. Koko ikänsä piirtänyt, nykyisin siirtynyt tietokoneella piirtelyyn ja digimaalaamiseen. Eli kehitystä tulee, kun tekee :)
Haluaisin osata useampaa kuin 2 kieltä sujuvasti/natiivisti. Olen opiskellut aikaa montaa kieltä peruskoulussa ja lukiossa, mutta olen niin laiska enkä muutenkaan ole käyttänyt niitä missään, joten kaikki unohtunut. Nyt menee vain suomi ja enkku :( Unelmakieliä olisi ranska, espanja, kiina ja standardi arabia (tai egyptin arabia ja edes osata kirjoitettua).
Haluaisin osata käyttää ompelukonetta paremmin. Niin hyvin että voisin tuosta vaan tehdä omat juhlavaatteet tai takit. Nyt on hyvä että saan edes suoran sauman tehtyä verhoihin.
Muuten olen käsistäni kätevä, mutta ompelukonehommat ei vaan suju.
Haluaisin osata laulaa. Joka kerta, kun kuulen vanhan Mamas&Papas-hitin California Dreamin', se varsinkin iskee. Miten ihanaa olisikaan saada äänensä taipumaan sellaiseen notkeuteen ja nuotissa pysymiseen, että pystyisi laulamaan kyseistä biisiä. Mutta ei, nuotissa en pysy eikä lauluääntä ole, niin haaveeksi vain jää.
Ehkä olla vähän sosiaalisempi ja oppia että kaikkia sosiaalisia tilanteita ei tarvii pelätä. Silti olis kiva asua jossain vähän syrjemmässä.:)
Mikset kehtaa? Jos on mahdollisuus, niin hanki ihmeessä soitin iloksesi. Sen verran varoitan, että kunnolla soittamaan oppiminen vaatii kyllä erittäin paljon työtä, mutta alkuun pääsee vähemmälläkin.