Muistaako kukaan tätä kevätlaulua kansakouluajoiltaan?
Tuuli hiljaa henkäilee, aalto vapaa välkkyilee, pikkulintu suruton laulelee nyt kevät on...
Kommentit (18)
Tietenkin. Tuo laulu soi nykyäänkin usein radiossa.
Onko siinä se "maamies peltoon pehmeään kyntää kylvää siementään"?
Vierailija kirjoitti:
Muistaako kukaan enää SUVIVIRTTÄ KOSKA MAMUT OVAT POISTANEET SEN KAIKKIALTA TERRORI-ISKUN UHALLA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Suvivirttä ei ole poistettu. Sen poistamista ovat ajaneet vapaa-ajattelijat, eivät mamut!
En kouluajalta, mutta äiti lauloi tuota meille lapsena :)
N40
p.s: omilta kouluajoiltani on jäänyt mieleen kevätjuhlalaulu "Niin kaikkialla meill auringon alla ja alla tuhattähtein kultavälkkehen..." Liekö tämä enää tuttu kellekään?
En kansakoulusta, vaan ihan peruskoulusta, jonka aloitin 1977.
Minäkin muistan ala-asteelta 90-luvulta :)
Ingen klocka ringer mer, ingen skola snart man ser, hej och mors goodbye gamla plugg!
Kaunis laulu. Korvaa Suvivirren mukavasti.
Mä muistan sellaisen kuin: tirilideidei trallalalla deidei rallatamme kun on mieli huoleton. Kun taas leskenlehti kukkaan jo ehti kevät tullut on.
Hei! Tirilideidei trallalalla deidei, ovat valkovuokot käyneet kukkimaan. Jo leivonenkin laulelee ja pääskynen tullut on...
Muistaako kukaan muu?
Vierailija kirjoitti:
Mä muistan sellaisen kuin: tirilideidei trallalalla deidei rallatamme kun on mieli huoleton. Kun taas leskenlehti kukkaan jo ehti kevät tullut on.
Hei! Tirilideidei trallalalla deidei, ovat valkovuokot käyneet kukkimaan. Jo leivonenkin laulelee ja pääskynen tullut on...
Muistaako kukaan muu?
Siis M. A. Nummisen laulamana on aivan kamala, suoraan sanoen inhoan.
Maalaiskunnan kansakoulussa muistelen ekalla luokallani musiikkitunnilla opettajattaren harmoonilla säestäneen ensiksi mainitseman kevätlaulun, ja me oppilaat lauloimme korkeelta ja kovaa kuten ekaluokkalaiset lapsen äänellään laulavat.
AP. :D Hyviä muistoja lauluhetkistä onkin jäänyt, sillä tykkäsin musiikista ja laulamisesta kansakoulussa, ja vielä myöhemminkin, ja musiikki on ollut harrastukseni soittamisen osalta tänä päivänäkin läpi elämäni.
Vierailija kirjoitti:
En kansakoulusta, vaan ihan peruskoulusta, jonka aloitin 1977.
Sama täällä.
Minä muistan tuon jopa peruskoulusta, jonka aloitin vuonna 2007.
Kansakoulusta? Kuinka vanhoja ihmisiä täällä on? Mun äidin ikäisiä, ja mun tytärkin on jo aikuinen.
Vierailija kirjoitti:
Kansakoulusta? Kuinka vanhoja ihmisiä täällä on? Mun äidin ikäisiä, ja mun tytärkin on jo aikuinen.
Aika vanhoja 😄 Sellaisia iso-isomummeja 😎
Vierailija kirjoitti:
Peruskouluun siirryttiin asteittain 70-luvulla, laske siitä.
Tuota laulua lauletaan kyllä edelleenkin, ihan pari vuotta sitten kuulin alakoulun kevätjuhlassa.
Kyllä muistan, kaunis laulu :)