Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut imettää isoa lasta yöunien kustannuksella?

Vierailija
02.05.2016 |

Tuttavapiirissa ja etenkin blogeissa olen törmännyt äiteihin, jotka yöimettävät kohtuu isoa (yli 1v) lasta ja ovat siihen aika uupuneita, muta eivät koe vaihtoehdoksi lopettaa sitä. Kyseessä siis lapset, jotka heräävät 5-15 kertaa yössä, ja imevät päästääkseen takaisin uneen, eivät varmaankaan nälkäänsä. Miksi unikoulu on kauhistuttava asia, että yöimetystä ei voi lopettaa? Luuliai olevan sekä lapsen, että äidin etu, että saa nukkua kohtu katkeamatonta unta.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mistä muusta ne sitten keskustelis. Saattaisi äitiys näyttää muuten liian helpolta. Eikös täällä ollut juuri keskustelu jostain taaperoimetystä harrastavasta bloggaajamammasta, jonka mielestä oli hirmuisen raskasta kahden lapsen kanssa.

Vierailija
2/10 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse imetin "isoja" lapsia, koska kävin töissä ja lapsilla oli niin kova ikävä että heräilivät öisin varmistamaan läsnäoloni ja tankkaamaan läheisyyttä. (Puhun monikossa mutta kahdesta erillisestä imetyksestä, en siis ollut tandemimettäjä)

En kokenut tuota vaihetta rankkana, koska hormonaalisesti olen energisimmilläni imetysaikoina, ja imetysten välissä olen aina nukkunut kuin tukki.

En ole kyllä kauheasti mainostanutkaan noita yöimetyksiä, koska en ole halunnut kenenkään pitävän minua marttyyrinä. Yksinkertaisesti meille sopivin tyyli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttavapiirissa ja etenkin blogeissa olen törmännyt äiteihin, jotka yöimettävät kohtuu isoa (yli 1v) lasta ja ovat siihen aika uupuneita, muta eivät koe vaihtoehdoksi lopettaa sitä. Kyseessä siis lapset, jotka heräävät 5-15 kertaa yössä, ja imevät päästääkseen takaisin uneen, eivät varmaankaan nälkäänsä. Miksi unikoulu on kauhistuttava asia, että yöimetystä ei voi lopettaa? Luuliai olevan sekä lapsen, että äidin etu, että saa nukkua kohtu katkeamatonta unta.

Selitys saattaa olla se että kyseinen nainen on lestadiolainen.

Vanhoillislestadiolaiset naiset imettävät usein pitkään lapsiaan koska arvelevat imetyksen toimivan ehkäisyn tapaan.

Ehkäisy on heille syntiä.

Vierailija
4/10 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se ei ole äidille raskasta, niin mikäs siinä. Nämä omat tuttuni tuntuvat vaan olevan tosi väsyneitä ja minusta on aika ilmeistä se, että yöheräily sen aiheuttaa. Eihän se yöimetyksen lopettaminen tietysti tarkoita automaattisesti 12 h yhtäjaksoisia unia, mutta kyllä itselle ainakin lopettamisen jälkeen kaksi herätys oli ihan eri asia kuin kaksitoista.

Vierailija
5/10 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopusta imetin yöllä vielä aika vanhaksi. Taisi olla 1,5v kun lopetin. Syinä oli, että lapsi oli päivähoidossa 1-vuotiaasta asti, joten koin hyväksi jatkaa imetystä yöllä kun selvästi tuntui tarvitsevan läheisyyttä. Toinen syy oli, että olin valvonut niin paljon ja niin pitkään, että ajatus jostain systemaattisesti toteutetusta unikoulusta ahdisti. Toisaalta 3-5krt herätystä yöllä ei edes tuntunut kovin pahalta, koska takana oli useampi vuosi paljon pahempia öitä. Ihan hyvin jaksoin heräillä, varsinkin kun joka yö kuitenkin tuli johonkin väliin se 3h yhtäjaksoinen uni. 

Vierailija
6/10 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäiskö sitä läheisyyttä tankata ennen nukkumaan menoa niin ettei sitten tarvitse yöllä sitä tehdä. Noin isoilla lapsilla yö on nukkumista varten. Sitten kun ovat liian vanhoja imetykseen niin teettekö voilevän pari kertaa yössä lapselle ja sitten syötätte syoissä istuen ihan vain että lapsi saa tankata läheisyyttä?

Vierailija
7/10 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä yöimetys tekee tuon ikäisen lapsen hampaille?

Vierailija
8/10 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäiskö sitä läheisyyttä tankata ennen nukkumaan menoa niin ettei sitten tarvitse yöllä sitä tehdä. Noin isoilla lapsilla yö on nukkumista varten. Sitten kun ovat liian vanhoja imetykseen niin teettekö voilevän pari kertaa yössä lapselle ja sitten syötätte syoissä istuen ihan vain että lapsi saa tankata läheisyyttä?

En ole tehnyt isommille lapsille öisin voileipiä, vaan yöt on nukuttu makeasti. Hellyyttä ja läheisyyttä olen kyllä antanut kaikenikäisille lapsilleni paljon. 1-2-vuotiaana ei vaan kerta kaikkiaan riittänyt ilta sen päivän äitivajeen paikkaamiseen.

Ja puhun nyt koko ajan omista lapsistani, en kumminkaiman tai palstamamman. Jonkun toisen lapsi on epäilemättä ollut tehokkaampi asiassa. Nro 2.

Vierailija
9/10 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä yöimetys tekee tuon ikäisen lapsen hampaille?

Ei mitään. Äidinmaito ei sovi kariesbakteerin ravinnoksi. Kaksi hyvähampaista lasta meillä, ja imetysajat jo takanapäin. T. 2.

Vierailija
10/10 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on naapurissa tämmöinen, joka imettää yli kaksivuotiasta. Vanhempaa lasta imetti melkein kolmevuotiaaksi, myös öisin, kunnes tämä toinen syntyi. Tämä äiti on ihan tajuttoman väsynyt/stressaantunut/ahdistunut koko ajan. On valittanut toisen lapsen syntymästä asti kuinka rankkaa on, kun ei voi olla 100% läsnä koko ajan molemmille ja isompi joutuu välillä odottamaan vuoroaan vaikka ei haluaisi. En jaksa edes vastata enää mitään. Ihan itse aiheutettua väsymystä ja ahdistusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kahdeksan