Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko kunnallisen puolen hammashoidosta saada implanttia, jos asia on esteettisesti häiritsevä

Vierailija
01.05.2016 |

Lohkesi nimittäin nyt nelonen ylhäältä ja kyllähän tämä hymyillessä näkyy. Ihan kanankoipea tässä vain vetelin...

Aikamoisen loven lompakkoon tuottaa tämän hoitaminen yksityisellä. Varmaan jotain tonni ainakin. Juuri nyt ei voi tiedustella muualta. Ei päivystyksen paikka kuitenkaan.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityiseltä piti hankkia hintaan 1400€.

Vierailija
2/14 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä ne laittaa kyllä sen mistä maksat. Ei sitä mistään "saa" tai ei saa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti riippuu tapauksesta. Mutta ei sulle implanttia laiteta, vaan kruunu. Implantti laitetaan, jos juurtakaan ei ole.

Vierailija
4/14 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi mutta se maksaa yhtäpaljon kuin yksityisellä.

T: hammashoitaja.

Vierailija
5/14 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmasti riippuu tapauksesta. Mutta ei sulle implanttia laiteta, vaan kruunu. Implantti laitetaan, jos juurtakaan ei ole.

Tähän lohjenneeseen hampaaseen on tehty kymmenisen vuotta sitten juurihoito. Eli tarkoittanee, että juuri on olemassa?

Onko kokemusta nyt tällaisesta tilanteesta. Nolottaa jo huomenna mennä töihin, joten tosi nopeasti olisi tämä saatava kuntoon. 

Vähän tiukkaa tekee nyt tonni irroittaa tähän juttuun, mutta pakon edessä sekin nyt onnistuu. 

Vierailija
6/14 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sanottiin kunnallisella ettei laiteta. Yksityiselle pitäis mennä. Ehkä paikkakuntakohtaista.

Mulla on juurihoidettu yhtä takahammasta, mutta ei särky silti helpota ja mietin koko hampaan poistamista, mutta sitten ei olisi varaa laittaa "uutta" hammasta tilalle, niin siks ehkä jatkan elämistä kipuilevan hampaan kanssa mieluummin.

Vierailija
7/14 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnallisella ei hoideta esteettisiä vikoja. Vain jos purentaan vaikuttaa ja aihuttaa terveydelle siten haittaa, hoidetaan.

Veronmaksajien rahat ei ole tarkoitettu kauneudenhoitoon.

Vierailija
8/14 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunnallisella ei hoideta esteettisiä vikoja. Vain jos purentaan vaikuttaa ja aihuttaa terveydelle siten haittaa, hoidetaan.

Itse asiassa veronmaksajien rahoja käytetään myös esteettisiin toimenpiteisiin. Julkisellahan saa mm. akneenkin lääkäriaikoja ja lääkitystä.

Olen aina ihmetellyt miksei hampaiden esteettistä korjausta ole julkisella, koska edestäkin puuttuvat/lohkeilleet hampaat takaavat erittäin tehokkaasti sen ettei menesty esim. työpaikkahaastatteluissa... Ja etuhammaskin voi lohjeta itsestä riippumatta.

Vierailija
9/14 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnallisella ainakin paikataan, mutta se ei tahdo pysyä jos omaa hammasta ei ole paljon jäljellä.

Vierailija
10/14 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpön pöpön. Mulle on laitettu kunnallisella synnynnäisesti puuttuvien hampaiden takia implantti. Olihan sen saaminen sellaista soutamista ja huopaamista, mutta suurimman osan sen laittamisesta maksoi kaupunki ja loput vanhempani.

Vierailija
11/14 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sen voisi paikata jollei koko hammas ole halki.

Vierailija
12/14 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sen voisi paikata jollei koko hammas ole halki.

Koko hammas murtui, jäljellä vain aukko. Ekaksi lähti puolet, mutta heiluttelin jäljelle jäänyttä osaa ja jäi käteen sekin. 

ap

Vierailija
13/14 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa veronmaksajien rahoja käytetään myös esteettisiin toimenpiteisiin. Julkisellahan saa mm. akneenkin lääkäriaikoja ja lääkitystä.

Olen aina ihmetellyt miksei hampaiden esteettistä korjausta ole julkisella, koska edestäkin puuttuvat/lohkeilleet hampaat takaavat erittäin tehokkaasti sen ettei menesty esim. työpaikkahaastatteluissa... Ja etuhammaskin voi lohjeta itsestä riippumatta.

Joo... hampaiden puuttuminen on sosiaalisesti paljon suurempi haitta kuin finnit. 

Se on merkki, että on varmasit syrjäytynyt tapaus. Akne nyt on perusteinihommaa. Pikkuleijonillakin joillain on aika pahasti finnejä.

Vierailija
14/14 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan kunnasta. Mun kotikunnassa saa, naapurikaupungissa ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kuusi