Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinkakohan moni opiskelija syrjäytyy sen vuoksi, että ei koe omakseen tätä viina/haalari/jne "opiskelijakulttuuria"?

Vierailija
01.05.2016 |

Ja kuitenkin aloittelevien opiskelijoiden annetaan ymmärtää, että se on se juttu ja kaikilla pitää olla samalla tavalla hauskaa.

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kai sitä voi mukaan mennä vaikka ei viinaa joisikaan.

Vierailija
2/52 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosikurssini ainoa syrjäytynyt vietti vappua läpi vuoden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan tosi että laumasieluisempaa porukkaa kuin opiskelijat saa hakea.

Vierailija
4/52 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nuttura on liian tiukalla osallistuakseen pippaloihin, niin sitten pitää löytää ne omat ympyränsä jostain muualta. Elämää on opiskelijapiirien ulkopuolellakin.

Vierailija
5/52 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se vaikuta mitenkään tulevaan menestykseen, vaikka ekstrovertit niin haluavatkin väittää.

Vierailija
6/52 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tämä ilmenee miten?

Vierailija
7/52 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nuttura on liian tiukalla osallistuakseen pippaloihin, niin sitten pitää löytää ne omat ympyränsä jostain muualta. Elämää on opiskelijapiirien ulkopuolellakin.

No tuossahan juuri todistit sen, että on se yksi tapa, jolla kaikkien pitää pitää hauskaa ja jos ei siihen muottiin sovi, niin sitten saa olla yksin.

Vierailija
8/52 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tämä ilmenee miten?

En ole keltä kysyit, mutta siten, että kaupungillakin näkee isoja opiskelijaporukoita haalareissaan. Harvoin muuta sakkia näkee niin isoissa porukoissa, toki isoja porukoita näkee välillä, mutta jos vertaa opiskelijaporukat vs. muut porukat, niin kyllähän se opiskelijamassa erottuu juuri haalareidensa takia. Muulloinkin kuin vappuna, varsinkin kun koulut alkaa tai jos on jotain tapahtumia. Mutta niitä yksinäisiäkin varmasti on. Uskovaisilla on omat porukkansa ja tapahtumansa, mutta sitten väliin jää kyllä porukkaa, joka ei kuulu kumpaankaan. Mutta osa ei edes halua olla isoissa porukoissa. 

Vierailija
9/52 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuonna mummo ja kuusi eli 80-luvun lopulla Oulussa oli iso nippu eri teekkarien harrastekerhoja. Jokaiselle joka halusi puuhata opiskelija kavereiden kanssa löytyi omap porukka. Ja vain osa oli noita aina viinan kanssa läträäviä. Ja ainakn silloin mahtui ihan hyvin porukoihin vaikka ei käyttänyt alkoholia tai käytti vain vähän.

Vierailija
10/52 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe asiaa niin. En itse käytä alkoholia ja olen yhtä lailla mukana porukoissa. Menen aina muiden mukana ja elän hengessä, vaikka en juokkaan. Jos omalla vuosikurssilla sattuu olemaan vain reilusti alkoa käyttäviä, niin kannattaa etsiä seuraa myös muualta. Poikkitieteelliset kerhot ja osakunnat esimerkiksi saattavat tarjota monipuolisempaa ohjelmaa kuin ainejärjestöt. Itsestä se on kyllä kiinni, miten pääsee porukkaan. Jos jää taustalle voivottelemaan, niin jää varmasti yksin.

Vierailija
11/52 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tämä ilmenee miten?

En ole keltä kysyit, mutta siten, että kaupungillakin näkee isoja opiskelijaporukoita haalareissaan. Harvoin muuta sakkia näkee niin isoissa porukoissa, toki isoja porukoita näkee välillä, mutta jos vertaa opiskelijaporukat vs. muut porukat, niin kyllähän se opiskelijamassa erottuu juuri haalareidensa takia. Muulloinkin kuin vappuna, varsinkin kun koulut alkaa tai jos on jotain tapahtumia. Mutta niitä yksinäisiäkin varmasti on. Uskovaisilla on omat porukkansa ja tapahtumansa, mutta sitten väliin jää kyllä porukkaa, joka ei kuulu kumpaankaan. Mutta osa ei edes halua olla isoissa porukoissa. 

Ja näet näitä muulloinkin kuin vappuna?

Vierailija
12/52 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin kaveriporukkani ainoa, joka ei hommannut haalaria, joka ei käynyt fuksiaisissa, ei osallistunut approihin eikä opiskelijabileisiin tai goom-risteilyille. En kyllä syrjäytynyt millään tavalla, en kavereistanikaan heidänkään mielestään. Kyllä mä kävin baareissa heidän kanssaan ja esim. vappuna menin muutamaksi tunniksi mukaan katsomaan lakituksen, juomaan vähän kuohuvaa tai muutaman kaljan. Mutta viimeistään siinä vaiheessa, kun eka seurueessa alkoi olla kunnolla kännissä, lähdin kotiin. 

Vierailija
13/52 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itse koskaan juonut mutta kohtuullisesti olin haalaribiletyksessä muuten mukana. Itsehän se pitää löytää ne omat kuvionsa ja omat rajansa. Jos haalarihommelit ei kiinnosta yhtään, hakeutua voi sitten muihin piireihin mukaan. Tai olla hakeutumatta mihinkään. Ei noihin ketään pakoteta mutta suurin osa opiskelijoista kulkee nyt jossain määrin mukana, koska siellä tutustuu uudella paikkakunnalla samanikäisiin ihmisiin, etsitään seurustelukumppaneita jne., löytyy lajiseuraa ja yhteenkuuluvuutta eikä tarvitse olla yksin. Jos on vahva ihminen ja löytää ystäviä ja tekemistä muutenkin tai pärjää vaikka yksin, ei ole mikään pakko olla mukana. Ei omallakaan kurssilla kaikki osallistuneet, mukana kun oli ihmisiä, joilla oli jo pitkä parisuhde ja ehkä lapsiakin, ne haalaribilekuviot on siinä vaiheessa varmaan jo aika kaukana omasta maailmasta.

Vierailija
14/52 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä oo mihinkään syrjäytyny. Käyn bileissä samalla tavalla kun muutkin, mutta en vaan juo siellä. Haalaritkin on mun mielestä hauskat :) Approistakin on tietääkseni olemassa alkoholitonkin versio, joten mikäs siinä sitten. Ite en oo kyllä koskaan osallistunu.

Vierailija
15/52 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olin kaveriporukkani ainoa, joka ei hommannut haalaria, joka ei käynyt fuksiaisissa, ei osallistunut approihin eikä opiskelijabileisiin tai goom-risteilyille. En kyllä syrjäytynyt millään tavalla, en kavereistanikaan heidänkään mielestään. Kyllä mä kävin baareissa heidän kanssaan ja esim. vappuna menin muutamaksi tunniksi mukaan katsomaan lakituksen, juomaan vähän kuohuvaa tai muutaman kaljan. Mutta viimeistään siinä vaiheessa, kun eka seurueessa alkoi olla kunnolla kännissä, lähdin kotiin. 

No miten sulle kävi? Oletko työelämässä (hyvässä työssä) vai ennenaikaisella eläkkeellä mielenterveyssyistä?

Vierailija
16/52 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kai sitä voi mukaan mennä vaikka ei viinaa joisikaan.

Selvinpäin juoppojen sekaan. Ei kiitos!

Vierailija
17/52 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko ihan vaan ohisena kommentoida. Toinen tyttäreni on haalarijengiä ja toinen tarjoilija. Tarjoilijatytär sanoi, että samalla kun laittavat haalarit päälle, unohtuvat myös käytöstavat! 

Eivät tervehdi eivätkä kiitä! Sivistynyt tarjoilijatyttäreni on tuota siunustellut. Meidän tulevat lääkärimme ja opettajamme: voi jeesus!

Vierailija
18/52 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miten sulle kävi? Oletko työelämässä (hyvässä työssä) vai ennenaikaisella eläkkeellä mielenterveyssyistä?

Hehheh. Hyväpalkkaisessa vakituisessa työssä kuten myös suurin osa opiskelijakavereistani, jotka kännäsivät haalareissaan.

Vierailija
19/52 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa. Erottuu ne nördet opiskelijapiireissäkin. Kieltämättä epäilyksiä herätti opiskeluaikoina absolutistit. Itse vedin koomakännit opiskelijabileissä ja sikailin päälle. Hauskaa oli ja välillä sai opiskelijapimperoakin!

Vierailija
20/52 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kuitenkin aloittelevien opiskelijoiden annetaan ymmärtää, että se on se juttu ja kaikilla pitää olla samalla tavalla hauskaa.

Se on sitä korkeakoulutusta se. Se on aina jännä nähdä miten minun mielestäni lapsellinen käytös on näiden korkeastikoulutettujen mielestä hienoa juhlintaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme neljä