Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten lapsesta kasvatetaan lääkäri?

Vierailija
30.04.2016 |

???

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D

No minä hakuaisin kovasti lääkäriksi, olen tekemässä paljon töitä sen eteen. Kumpikaan vanhemmistani ei ole käynyt edes 2. asteen koulutusta, he ovat eronneet ja lapsena olen vaihtanut kuusi kertaa koulua jatkuvan muuttamisen takia. Kukaan ei ole koskaan ollut kiinnostunut koulunkäynnistäni.

Onneksi minulla on kuitenkin lukupäätä ja kunnianhimoa. En voi näistä ehkä kuitenkaan vanhempiani kiittää :) Meitä on kyllä rakastettu lapsena, jos ei muuta.

Vierailija
2/6 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herätä kiinnostus luonnontieteisiin: eläimiin, ötököihin, kemiaan (kemiallisilla ilmiöillä voi leikkiä jo ihan lapsena), matikkaan (matematiikkakin voi olla hauskaa ja mielenkiintoista).

Kannusta ja rakasta (vaikkei lapsesta sitä lääkäriä tulisikaan).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriksi opiskellaan yliopistossa lääketieteellisessä tiedekunnassa. Eli lääkärit eivät ole jonkun äidin kasvattamia lääkäreiksi.

Vierailija
4/6 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesta ei kasvateta lääkäriä. Eikä insinööriä. Eikä lakimiestä, eikä...

Lääketieteelliseen tiedekuntaan pääseminen edellyttää erittäin hyvin suoritettuja lukion luonnontieteellisiä aineita. Pitkän matematiikan, fysiikan ja kemian pitää olla viimeisen päälle hallinnassa, jos meinaa menestyä pääsykokeessa. Ja kun lukion päästötodistuksella ja ylioppilastutkintotodistuksellakin on merkityksensä, koko lukio pitää suorittaa kiitettävästi. Siihen ei kaikkien rahkeet yksinkertaisesti riitä.

Lisäksi ihmisen itsensä kannalta on parempi, että hän päätyy ammattiin, joka vastaa hänen taipumuksiaan. Niin hän turhautuu vähemmän todennäköisesti ja on myös aikaansaavampi. Lähtökohta on siis kasvavan lapsen ja hänen taipumustensa kunnioitus ja arvostus.

Vierailija
5/6 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lasta tarvitse lääkäriksi kasvattaa, riittää pelkkä sukunimi.

Vierailija
6/6 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi pitää syntyä kahden lääkärin lapseksi, loppu on historiaa.

Vitsi vitsinä, mutta lääkiksessä on oikeasti aika hämmentävä osuus lääkärien lapsia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän viisi