Miten raskaana olevat miehet kokevat raskautensa?
Miten raskaana olevat miehet kokevat raskautensa? Tämä on niin vähän puhuttu aihe, että olisi kiva saada keskustelua tästä. Onko paikalla itse raskaana olevia miehiä tai palstailijoita, jotka tuntevat raskaana olevia/olleita miehiä?
Kommentit (6)
Vierailija kirjoitti:
Minusta se on ihanaa mutta psykiatrini on eri mieltä.
-raskaana oleva mies
Rasisti-fasisti!
Jos puhut transihmisistä, tulevat he harvoin raskaiksi. Suomessa vaaditaan juridisen sukupuolen vaihtamiseen hedelmättömyyttä (mikä on ihmisoikeusloukkaus, mutta tämä on oma keskustelunsa).
Mies ei voi olla raskaana eikä nainen siittää. "Transsukupuolisuus" on psykiatrinen häiriötila ja sitä pitäisi sellaisena kohdella.
Vierailija kirjoitti:
Mies ei voi olla raskaana eikä nainen siittää. "Transsukupuolisuus" on psykiatrinen häiriötila ja sitä pitäisi sellaisena kohdella.
Olet varmaan Ap ja haluat provoilla. Miksi? Voin sanoa, että transsukupuolisena nämä jutut loukkaa. Sinun ei tarvitsi meitä hyväksyä, mutta älä jaksa vääntää netissä jooko. Vitsi on vanha eikä kenellekään tule hyvä mieli.
Tiedän muutamia tapauksia, tosin en ole tarkemmin udellut. Itse olen mies, joka voisi vielä lisääntyä tuolla tavalla, mutta ajatus on aika karsea. Ensinnäkin fyysisiä muutoksia olisi vaikea kestää. Lisäksi raskautta pidetään niin naisellisena asiana, että tuskin selviäisin kokemuksesta tulematta hulluksi. Harva siihen kykenee. Itse en kestäisi mitään "äidittelyä" ja lässytystä. Sitähän tulisi varmaan jatkuvasti tekopyhien hymyjen saattelemana. Ja kuinka moneen väittelyyn siinä joutuisi koskien sukupuoltani? Olen joutunut tappelemaan asian ja ihmisten kanssa jo niin paljon, että pää repeää, jos rupean miettimään. Lääkärit, hoitaja, kätilöt sun muutkaan tuskin osaisivat olla asiallisia. Olen huomannut, että transihmiseen nämä ammattilaisetkin voivat välillä suhtautua aika törkeästi. Enkä voisi edes juoda kaljaa kestääkseni. Se olisi varmaan pahinta.
Mainitsen myös vielä, että transihminen on transsukupuolinen ilman mitään hoitojakaan tai sukupuolen vahvistamista.
Minusta se on ihanaa mutta psykiatrini on eri mieltä.
-raskaana oleva mies