Häihin juomat?
Meille tulee alkoholittomat häät, koska ei juoda itse.
Joten ajattelin kysyä et onko meiän suunnittelemat juomat ihan okei vai pitäisikö teiän mielestä lisätä tai vähentää joku pois
Ruoan kanssa olisi tarjolla vettä, kotikaljaa, mehua sekä varalla maitoa, jos esim. joku lapsi haluaa
jälkiruoan kanssa kahvia, teetä ja sitten lapsille mehua
sekä alkoholiton booli ja limsaa (cola ja jaffa) ja mehua
Kommentit (17)
On myös hyviä alkoholittomia viinejä nykyään tarjolla.
Olen ollut kerran alkoholittomissa häissä, joissa vieraat olivat todella innoissaan juomapuolesta. Hääpari oli järjestänyt paikalle baarimikkotuttavansa, joka loihti koko illan aivan uskomattoman herkullisia mocktaileja, jotka sopivat sitten vauvasta vaariin. Alkoholittomat juomatkin voi toteuttaa mielikuvituksella ja ilolla :)
Vierailija kirjoitti:
Ehkä kivennäisvettä sekä ruokailuun että boolin vaihtoehdoksi?
hyvä vinkki, kiitos :)
Vierailija kirjoitti:
On myös hyviä alkoholittomia viinejä nykyään tarjolla.
kuulostaa hyvältä, harkintaan :)
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut kerran alkoholittomissa häissä, joissa vieraat olivat todella innoissaan juomapuolesta. Hääpari oli järjestänyt paikalle baarimikkotuttavansa, joka loihti koko illan aivan uskomattoman herkullisia mocktaileja, jotka sopivat sitten vauvasta vaariin. Alkoholittomat juomatkin voi toteuttaa mielikuvituksella ja ilolla :)
sama juttu harkintaan, kuulostaa jännältä :)
Häät ilman viinaahan on vähän niinkuin vauva ilman persereikää. Ei toimi tuollainen.
Vierailija kirjoitti:
Häät ilman viinaahan on vähän niinkuin vauva ilman persereikää. Ei toimi tuollainen.
ja mä ku luulin et häihin kuuluu tulla nauttimaan itse rakkaudesta eikä ryyppäämään? jos vierail alkoholi on tärkee asia, niin ei tarvii mennä..
toi on tosi hyvä kuulla, ettei kaikkial oo alkoholii :)
kokeilkaa vaiks jotain erilaisia drinkkejä, jos pystyy
Maito ja kotikalja ei kyllä yhtään iske,mutta se on vaan mun mielipide.Vichy ruokajuomana hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ja mä ku luulin et häihin kuuluu tulla nauttimaan itse rakkaudesta eikä ryyppäämään? jos vierail alkoholi on tärkee asia, niin ei tarvii mennä..
toi on tosi hyvä kuulla, ettei kaikkial oo alkoholii :)
kokeilkaa vaiks jotain erilaisia drinkkejä, jos pystyy
Selvinpäinkö ajattelit niiden sukulaismiesten tappelevan siellä seuraintalon takana? Tai meinaatko, että sulhasen serkku päätyy panemaan morsiamen isotätiä vessaan ilman pientä viinahiprakkaa? Tylsät juhlat teille on tulossa, joissa ei tapahdu mitään mielenkiintoista. Jonne-serkun rippijuhlistakin keskustellaan pidempään kuin noista häistä.
Kuulostaa aika kamalilta häiltä. Jos on siis kunnon ruoat. Toki jos on pelkät kahvikestit, niin sitten toki menee. Hyvän ruoan kanssa viini nyt vaan kuuluu asiaan. Sama asia, kun gluteeniton ja laktoositon kasvisyöjä tarjoaisi vain omalle ruokavaliolle sopivia ruokia häissään..
yks syy miksei oo alkoholii on ettei me juoda, mut sit pitää ottaa myös se huomioon et meiän häät on 90km päässä asuinpaikastamme ja kuskit ei voi juoda ja eikä niitäkään autokortin omistajii oo ku itse isäntä kaikissa perheissä, joten turhaa on hankkia alkoholia jos kukaan ei voi juoda ja melkeen puolet on alaikäisiä lapsia...
ap
Miksi sitten järjestää häitä ylipäänsä ollenkaan.
Voi hyvänen aika kun on taas junttia porukkaa AV:lla vastaamassa.
Lisätkää ruokailuun kivennäisvesi juomaksi ja loppujuhlasta tosiaan ne mocktailit, niin janoisimmatkin vieraat on tyytyväisiä. Jos ei osaa pitää hauskaa ilman viinaa, niin sitten kannattaa jättää häät välistä.
Vierailija kirjoitti:
yks syy miksei oo alkoholii on ettei me juoda, mut sit pitää ottaa myös se huomioon et meiän häät on 90km päässä asuinpaikastamme ja kuskit ei voi juoda ja eikä niitäkään autokortin omistajii oo ku itse isäntä kaikissa perheissä, joten turhaa on hankkia alkoholia jos kukaan ei voi juoda ja melkeen puolet on alaikäisiä lapsia...
ap
Niin no, kuskit on kautta aikain olleet juomatta, ja pitäneet juomattomuudestaan ihan itse huolen...
Mä oon muuten absolutisti, mieskään ei juuri juo. Meidän häissä oli silti ruokaviinit ja normaalit onnittelumaljat. Tosiaan, myös alkoholittomat vastineet on keksitty, joita mä tykkään juoda, tai sit ihan vichy. Mä en jotenkin ikinä oo ymmärtäny tuota, et kun ei itse juo niin muutkaan ei saa. Jotenkin tosi itsekästä, mulla ei pokka riittäis. Mut tää on vaan mun mielipide, kun jouduin itsekin sitä pohtimaan... Kivoja häitä teille!
Tylsät häät jos ei ole juomaa, enkä tarkota että pitäis vetää kännit. Kyllä varmasti moni tykkäisi seurustella ja juoda, taksitkin on keksitty jos ei voi ajaa..
Tietysti jokainen sa pitää alkoholittomat häät jos haluaa.
Sen vain sanon, että olen ollut kaksissa häissä, joissa toisissa ei tarjottu alkoholia lainkaan ja toisissa vasta iltamyöhään tarjottiin vähän boolia. Ei hyvä. Vieraat istuskelivat kyllästyneen näköisinä. Ilmeisesti ihmiset eivät osaa viihdyttää itse itseään jos ei alkoholia ole. Suuri osa vieraista lähtikin heti kun kehtasi. Olisiko ihan mahdoton ajatus edes ne ruokaviinit?
Ehkä kivennäisvettä sekä ruokailuun että boolin vaihtoehdoksi?