Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Etelään jouluksi lasten kanssa, kohdevinkkejä?

Vierailija
25.04.2016 |

Ollaan suunniteltu joulun viettoa etelässä, mikä olisi hyvä kohde? Meillä on 5 lasta, 5-14 vuotiaita. Uimaan pitäisi päästä ja valmiit ruuat olisi helpotus äidille & isälle. Kanaria ei taida olla "takuulämmin" tuohon aikaan eikä Egyptiin uskalla. Noissa ollaan aiemmin käyty. Thaimaan reissuun ei budjetti taida riittää, mitä muita vaihtoehtoja olisi? Jos jollain on vinkata hyviä omatoimiloma kohteita niin mielellään kuulisin.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanaria, Egypti ja Thaimaa on kyllä kaikki pohjoisella pallonpuoliskolla. Jos etelään haluaa, niin pitää mennä vähintään Balille, Tansaniaan tai Brasiliaan.

Vierailija
2/8 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a. Jos takuulämmintä hakee, niin aika kauas pitää mennä. Etelä-Afrikka ja Kapkaupunki voisi olla yksi vaihtoehto. Kuuba. Floridassa olisi rutkasta lapsille nähtävää, ja siellä on ainakin turvallista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos budjetti ei riitä thaimaahan, niin ei se riitä muuallekkaan missä on takuulämpö.

Vierailija
4/8 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa-a. Jos takuulämmintä hakee, niin aika kauas pitää mennä. Etelä-Afrikka ja Kapkaupunki voisi olla yksi vaihtoehto. Kuuba. Floridassa olisi rutkasta lapsille nähtävää, ja siellä on ainakin turvallista.

Floridassa ei ole takuulämmintä jouluna eikä missään tapauksessa uimakelit. Pahimmillaan siellä voi sataa lunta.

Vierailija
5/8 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille on osunut vuosi toisensa perään hyvät ilmat Teneriffan ja Gran Canarian eteläosissa... Playa de las Americas ja Playa del Ingles... olemme ollet monena vuonna vuodenvaihteessa. Pohjoisosissa huonommat kelit. Meillä on kyllä yleensä ollut hotelli, jossa on lämmitetty uima-allas, jos keli sattuisi kovin viileäksi, niin lapset pääsisivät luttaamaan silti.

Tällä hetkellä en itse uskaltaisi lähteä (lennetään levottomien alueiden läheltä), mutta Arabiemiraateissa olen joskus lomaillut talvella esim. Ras al Khaimahissa, jossa oli kivat omat rannat hotellin yhteydessä. Viihdyimme hyvin.

Itse suosittelen Kanarian saaria, vaikkei siellä varsinaista hellettä olekkaan... turvallinen ja helppo kohde.

Vierailija
6/8 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joululomalla haluaa takuulämmintä, niin oikeasti on mentävä sinne eteläiselle pallonpuoliskolle tai ainakin hyvin lähelle sitä. Thaimaa, Eteläinen Karibia (Pohjois-Karibialla ei ole takuulämmintä jouluna), Etelä-Intia, Dubai ne lähimmät paikat ja pohjoisella puoliskolla. Bali on oikeasti hyvä vaihtoehto. Etelä-Afrikka tai Etelä-Amerikasta suurin osa ei ole kovin turvallista jos sitä hakee (paitsi Chile ja Bolivia).

Vierailija
7/8 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Etelä- Afrikka on turistille hyvinkin turvallinen lomakohde. Olen itse viettänyt siellä neljä joulua. Toki joulunseutu on siellä kesäloma- aikaa, ja näkyy lentohinnoissa ja turistien määrässä. Paikallisetkin on silloin lomalla, koulut yms.

Vierailija
8/8 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me oltiin aivan umpijäässä Gran Canarialla Playa del Inglesissä toissajouluna ja uutena vuotena. Paikallisetkin pitivät toppatakkeja päällä kun puhalsi koko meidän 2 viikon loman ajan kylmä kalima-tuuli. Lämpöasteita oli kyllä päivän kuumimpaan aikaan reilut 20 astetta, mutta toi kylmä tuuli teki ilmasta jäätävän.

Dubaissa saattaisi olla lämpimämpää. Eri asia sitten, haluaako tuonne eettisistä syistä mennä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kaksi